245 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
20.07.2019
Ορφέας | Main Feed
Γιώργος Τζαγάκης

Η Φωτεινή Δάρρα έχει πλεον καταξιωθεί ως μια απο τις σημαντικότερες ερμηνεύτριες της νεότερης γενιάς καθώς διαθέτει μια φωνή με ιδιαίτερη μελωδικότητα αλλα και εξαιρετική σκηνική παρουσία.Έχοντας μια αξιόλογη καλλιτεχνική διαδρομή στο έντεχνο τραγούδι-στο μεγαλύτερο μέρος της δίπλα στο Δημήτρη Παπαδημητρίου-απέδειξε μέσα απο τις ζωντανές εμφανίσεις των τελευταίων χρόνων κατα τις οποίες προέβαλε ένα λαϊκό ερμηνευτικό πρόσωπο ότι μπορεί να κινηθεί ερμηνευτικά με επιτυχία ανάμεσα σε διάφορα είδη τραγουδιού.Με τα τραγούδια «του Έρωτα και της Αμαρτίας» που θα παρουσιάσει τη βραδιά της 29ης Νοεμβρίου στο Παλλάς επιχειρεί να ξανασυστήσει μέσα απο νέες ερμηνευτικές προσεγγίσεις με σύγχρονο τρόπο κάποια από τα σημαντικότερα λαϊκά τραγούδια της δεκαπενταετίας ‘60-’75. Αυτή η καλλιτεχνική ιδέα αποτυπώνεται και στο δίσκο ‘’Του έρωτα και της αμαρτίας’’ που κυκλοφορεί απο τη Lyra και περιλαμβάνει δεκαπέντε τραγούδια αυτής της εποχής.Η Φωτεινή Δάρρα με αφορμές την εμφάνιση της 29ης Νοεμβρίου και την αποτύπωση αυτής της ιδέας στη νέα δισκογραφική δουλειά που κυκλοφορεί μίλησε στον ‘’Ορφέα’’ για την ιδέα της επανεκτέλεσης των τραγουδιών ‘’του έρωτα και της αμαρτίας’’ και τον τρόπο που προσεγγίζει αυτα τα τραγούδια...

Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα της επανεκτέλεσης σε μια βραδιά κάποιων απο τα ωραιότερα ελληνικά τραγούδια όλων των εποχών και ιδιαίτερα αυτών της δεκαετίας ’60-’75 και πώς "προσωποποιήθηκε" στη δική σας καλλιτεχνική προσωπικότητα;
Φωτεινή Δάρρα: Όλα ξεκίνησαν από το «Αγόρι μου» που ήταν ένα τραγούδι αιχμής του  live δίσκου που κυκλοφόρησε πέρσι το χειμώνα από τη Lyra. Τότε ήταν που  ο δημοσιογράφος και μουσικοκριτικός Γιώργος Τσάμπρας μου  έστειλε μια λίστα από τα ωραιότερα και δυσκολότερα (ερμηνευτικά) τραγούδια της εποχής αυτής, ζητώντας μου να τα τραγουδήσω σε μια εκπομπή του στο ραδιόφωνο. Άρχισα λοιπόν κι εγώ να μπαίνω όλο και περισσότερο στον μαγευτικό κόσμο  των τραγουδιών του ‘60 και του ‘70. Με συνεπήραν οι μεγάλες ορχήστρες, οι υπέροχοι και τόσο τρυφεροί στίχοι,οι μεγάλες αρμηνείες, οι ατέλειωτες μελωδίες. Έφτιαξα έναν δίσκο με τα  τραγούδια αυτά που όλα έχουν ως θέμα το ομορφότερο πράγμα στη ζωή: τον έρωτα.Έρωτα όμως τόσο έντονο και απόλυτο που είναι συνυφασμένος,  σε αυτήν την εποχή, με την αμαρτία! Τα τραγούδια «του έρωτα και της αμαρτίας» θα τραγουδήσω τη νύχτα της 29ης Νοεμβρίου στο Παλλάς.

Είναι η συμμετοχή σας σε αυτoν τον κύκλο τραγουδιών "...του έρωτα και της αμαρτίας" μια συνέχεια της παρουσίασης ενός απρόσμενου ερμηνευτικού προσώπου σας – με τις ερμηνείες σε διαχρονικά λαϊκά τραγούδια-που άρχισε να παρουσιάζεται το τελευταίο διάστημα στις ζωντανές σας εμφανίσεις και αποτυπώθηκε και στον πρώτο "Live" δίσκο σας που κυκλοφόρησε αυτή τη χρονιά;
Φ.Δ.: Eίναι μάλλον μια φάση που περνάω. Όπως οι ζωγράφοι που περνούν τη φάση των προσωπογραφιών ή των ροζ έργων... Κάπως έτσι νοιώθω κι εγώ. Περνάω τη φάση ‘60-‘75!

Μιλάμε για κάποια τραγούδια της δεκαετίας ’60-’75 τα οποία ίσως απαξιώθηκαν ως "ελαφρά". Θεωρείτε ότι όντως υπάρχουν "αδικημένα τραγούδια" τα οποία για κάποιους λόγους και σε κάποιες περιόδους δεν τυγχάνουν της ανάλογης προσοχής ή αποδοχής αλλα δικαιώνονται με το πέρασμα του χρόνου;
Φ.Δ.: Σαφώς και υπάρχουν! Ευτυχώς ο χρόνος,που θα έλεγε κανείς με ευκολία ότι είναι συνολικά άδικος, φέρνει τουλάχιστον αυτή τη δικαιοσύνη. Θαρρείς και όσο απομακρυνόμαστε από το γεγονός τόσο αυτό παίρνει τις αληθινές του διαστάσεις!

Πώς θα περιγράφατε αυτή τη σύγχρονη,διαφορετική προσέγγιση των τραγουδιών που θα παρουσιαστεί στη βραδιά της 29ης Νοεμβρίου τόσο απο την πλευρά της ερμηνείας αλλα και των ενορχηστρώσεων;
Φ.Δ.: Σύγχρονη αλλά με καμία απολύτως διάθεση να διαφοροποιηθούν τα τραγούδια τόσο ώστε να μη θυμίζουν την αρχικό τους άκουσμα. Στεκόμαστε με σεβασμό απέναντι στους δημιουργούς και τους ερμηνευτές που τα πρωτοτραγούδησαν, προσθέτοντας απλώς τον αέρα του 2010 και την ύπαρξή μας που είναι και η προσωπική μας ταυτότητα, ακομπλεξάριστα και με αγάπη. 

Φυσιολογικά και συνειρμικά οι ερμηνείες σας εκείνη την βραδιά θα αντιπαρατεθούν στο μυαλό των θεατών και των κριτικών με τις πρώτες εκτελέσεις των τραγουδιών...Δε σας αγχώνει,δε σας φοβίζει η σύγκριση με μερικές απο τις μεγαλύτερες φωνές του ελληνικού τραγουδιού  όπως η Τζένη Βάνου, η Νάνα Μούσχουρη, η Ζωή Κουρούκλη;
Φ.Δ.: Μα αν ήταν έτσι, τότε κανείς δεν θα έπρεπε να ξανατραγουδήσει όπερα μετά την μεγάλη Μαρία Κάλλας! Ο χρόνος είναι ο μόνος που μπορεί να κρίνει όλους μας, μέχρι και αυτούς που την αμφισβητούν ακόμα και σήμερα! Άλλωστε εκτός από το «ρεκόρ» υπάρχει και το ίδιο το αγώνισμα.Τα τραγούδια αποτελούν την παράδοση αυτής της χώρας και από αρχαιοτάτων χρόνων,  ξεκινώντας από τα Ομηρικά έπη, διασώζονταν μέσα στα χρόνια με αυτό που ονομάζουμε σήμερα επανεκτέλεση. Έχω την τιμή μια από τις πρώτες ακροάτριες αυτού του δίσκου να είναι η σπουδαία Τζένη Βάνου της οποίας έχω και την ευχή.

Εκτός απο τη συγκεκριμένη σας εμφάνιση και τις ερμηνείες σε αυτό τον κύκλο τραγουδιών, υπάρχει κάποια άλλη σας επιθυμία, έχετε στα σχέδια σας, στις σκέψεις σας κάποια άλλη συνεργασία ή δισκογραφική δουλειά που να ξεφεύγει κι αυτή απο τον άξονα που έχετε ακολουθήσει στη μέχρι τώρα καλλιτεχνική σας πορεία;
Φ.Δ.: Ποιος δικαιούται να  ορίζει τον άξονα εκτός από τον ίδιο τον καλλιτέχνη;  H δισκογραφική εταιρεία με την οποία συνεργάζομαι τα τελευταία χρόνια είναι η πλέον φιλελευθερη και καλλιτεχνική, αφού δεν επιβάλει άξονες που εγκλωβίζουν την ελεύθερη έκφραση. Άλλωστε δεν θα μπορούσα να φανταστώ το δίσκο μου να είναι αποτέλεσμα meeting και marketing.

Πέρα απο τη βραδιά της 29ης Νοεμβρίου ετοιμάζετε κάτι άλλο όσον αφορά τις ζωντανές σας εμφανίσεις ή τη δισκογραφία σας;
Φ.Δ.: Aυτή τη στιγμή έχω στρώσει το τραπέζι και βγάζω από τη φωτιά το φαγητο που έφτιαξα. Σας προσκαλώ να το απολαύσουμε μαζί. Ας αφήσουμε τις εκπλήξεις να λειτουργήσουν στην ώρα τους, χωρίς να τις μαρτυρήσουμε.

Φωτογραφίες: Χρήστος Πρεντούλης
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Εν αρχή ην ο ήχος κι όχι ο λόγος.
Σταύρος Ξαρχάκος

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

21/7/1928 Γεννήθηκε στην Τρίπολη ο ποιητής Κώστας Καρυωτάκης