83 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

«3 ΚΑΡΟ»/ ΑΡΓΥΡΩ ΚΑΤΡΗ – ΜΑΡΙΑ ΜΠΟΚΙΑ

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
«Αναρχική αρχή μου»

AKOUS GAZI

RADIO ART

23.04.2014
Ορφέας | Main Feed
Κατερίνα Κοφινά
Κατερίνα Κοφινά
Στη ζώνη του λυκόφωτος
SNOWPIERCER
Έλενα Κοσμά
Έλενα Κοσμά
Dum Spiro Spero
Οι κρίκοι
Γεωργία Γιανναράκη
Γεωργία Γιανναράκη
Χωρίς άποψη
ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ
Γιώργος Ιατρίδης
Γιώργος Ιατρίδης
Διαβάσαμε στίχο
Τα μεροκάματα
Γιώργος Κοφινάς
Γιώργος Κοφινάς
Ταξίδια στο μελάνι
ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Ανδρέας Λάμπρου
Ανδρέας Λάμπρου
Άποψη
Dislike
Άννα Τσιάλτα
Άννα Τσιάλτα
Με τα μάτια της Άννας
ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΡΗΣ ΑΝΝΑΣ

Συνεντεύξεις

Καλή Βανδώρου

Ο Γιάννης Κότσιρας, στις δυο δεκαετίες της παρουσίας του στον χώρο της μουσικής,  θεωρείται ως ένας από τους πιο επιτυχημένους καλλιτέχνες που έβγαλε ποτέ η Ελλάδα, τόσο από εμπορικής όσο και από τραγουδιστικής πλευράς. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει πει στην καθημερινότητά του ένα ρεφραίν από τραγούδι που ο Κότσιρας ερμήνευσε, όπως επίσης, είναι πολλοί λίγοι εκείνοι που λένε με το χέρι στην καρδιά ότι δεν τον συμπαθούν καθόλου. Στις συνεντεύξεις που δίνει, πολλές φορές τραβάει τα βλέμματα με τις απαντήσεις του, οι οποίες είναι εμπεριστατωμένες και πρωτότυπες. Έτσι, λοιπόν, στη συνέντευξή του στον ΟΡΦΕΑ αναφέρεται στον φετινό «ρόλο» του διασκεδαστή που έχει στο Κέντρο Αθηνών, στις επόμενες συναυλίες του ανά την Ελλάδα, αλλά και σε μια εμπειρία ζωής που τον στιγμάτισε. 


Επιλέγετε τις συνεργασίες σας έχοντας πάντα ως κύριο κριτήριο το συναίσθημα ή κάποιες φορές και τη λογική;
Γιάννης Κότσιρας: Και τα δύο είναι σημαντικά. Πάντως η κύρια προτεραιότητα είναι το συναίσθημα. Είναι πολύ σημαντικό με τους ανθρώπους που θα μοιραστώ τη σκηνή για ένα χειμώνα ή ακόμα και για έναν ολόκληρο χρόνο να έχουμε καλή σχέση. Και αυτό δεν μπορώ εύκολα να το κάνω με συναδέλφους που είτε δεν συμπαθώ είτε αυτοί δεν με εκτιμούν. Οπότε βάζω κατ' αρχήν το συναίσθημα και στην πορεία μπαίνει και η λογική.

Φέτος τον χειμώνα συνεργάζεστε με τον Δημήτρη Μητροπάνο και τον Δημήτρη Μπάση σε ένα πρόγραμμα, στο οποίο έχετε τον ρόλο του διασκεδαστή. Δηλαδή, σας πετάνε λουλούδια, βγάζετε φωτογραφίες με τον κόσμο την ώρα που χορεύει. Δε σας έχουμε συνηθίσει σε αυτό τον ρόλο. Πείτε μου πώς σας φαίνεται όλη αυτή η κατάσταση;
Γ.Κ.: Δεν μπορώ να πω ότι με ενοχλεί. Ο κόσμος τα τελευταία χρόνια έμαθε σε αυτό τον τρόπο διασκέδασης. Δεν είναι επιλογή μου αλλά από την ώρα που συμβαίνει δεν σας κρύβω ότι το διασκεδάζω κιόλας. Όμως σαφώς δεν έχει καμία σχέση με αυτό που με καλύπτει καλλιτεχνικά και συναισθηματικά και που θα επέλεγα εγώ ως προσωπική μου παράσταση ή συναυλία. Είναι μία εξαίρεση στην πορεία μου που την αντιμετωπίζω με χαρά και χιούμορ ενίοτε...

Εκτός από τη συνεργασία σας στο Κέντρο Αθηνών, παράλληλα κάνετε εμφανίσεις ανά την Ελλάδα. Σε τι ύφος θα είναι αυτές οι συναυλίες; Πώς βλέπετε τους ακροατές της επαρχίας συγκριτικά με το παρελθόν, πριν δηλαδή, εμφανιστεί η οικονομική κρίση;
Γ.Κ.: Οι συναυλίες αυτές έχουν το χαρακτήρα καλοκαιριού. Δηλαδή αφαιρούμε καρέκλες και τραπέζια, κατεβάζουμε το εισιτήριο σε πολύ προσιτές τιμές και κάνουμε μία συναυλία λίγο πάνω από δύο ώρες με τραγούδια κυρίως ηλεκτρικά. Φέτος η θεματολογία έχει περισσότερο τραγούδια του δρόμου. Δηλαδή τραγούδια που σχετίζονται με τη συνολική κατάσταση της χώρας. Ο κόσμος εκτός αστικών κέντρων είναι πλέον πιο απαιτητικός. Ακριβώς επειδή τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι καλλιτέχνες επιλέγουν την χειμερινή εξόρμηση πλέον υπάρχει αυστηρό κριτήριο και επιθυμούν τα χρήματά τους αλλά και η επιλογή τους να πιάνει τόπο. Τέρμα δηλαδή στις αρπαχτές που λέγανε παλιά. Κάτι που εμένα τουλάχιστον με χαροποιεί ιδιαίτερα καθώς ποτέ μου δεν μπήκα σε αυτή τη λογική.

Μετράτε πλέον σχεδόν δύο δεκαετίες παρουσίας στο τραγούδι και μάλιστα, η πορεία σας παραμένει ενεργή με ελάχιστα διαλείμματα. Σας έχει κουράσει αυτό; Πιστεύετε ότι ένας καλλιτέχνης πρέπει να είναι πάνω στη σκηνή μέχρι το τέλος;
Γ.Κ.: Η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική. Ο καλλιτέχνης στην πραγματικότητα δεν πρέπει να νοιώθει κουρασμένος. Αυτό που πρέπει να τον ανησυχεί είναι να μην κουράσει τον κόσμο. Και η συνεχής παρουσία κουράζει. Όμως εδώ έρχεται το πρόβλημα της εποχής. Είναι δύσκολο πια να έχεις την επιλογή της αποχής από τη σκηνή. Κυρίως λόγω οικονομικής κατάστασης. Δυστυχώς η καλλιτεχνική και απαραίτητη παύση πλέον είναι πολυτέλεια...

Θεωρείτε ότι σήμερα λείπει κάτι από τη μουσική – άρα και στο τραγούδι -;
Γ.Κ.: Νοιώθω πως λείπουν οι μεγάλες προσωπικότητες. Όπως ακριβώς και στην πολιτική. Αν κοιτάξουμε στο παρελθόν θα δούμε πως οι μεγάλοι συνθέτες είχαν συνολική και σημαντική παρουσία στα δρώμενα της κοινωνίας και όχι μόνο της μουσικής. Τώρα, ενώ έχουμε σημαντικούς καλλιτέχνες, αυτοί κλείνονται στο καβούκι τους δείχνοντας πλήρη αδιαφορία γι αυτά που συμβαίνουν στην κοινωνία. Ας δούμε την πολιτική και κοινωνική στάση του Θεοδωράκη, του Χατζιδάκι, του Λοΐζου, του Μαρκόπουλου... Ακόμη και με κόστος παίρνανε θέση η οποία μάλιστα πολλές φορές αναστάτωνε όλο τον κοινωνικό ιστό. Αυτό έχει χαθεί δυστυχώς.

Πιστεύετε πως η γενιά σας έχει αφήσει κάτι καινούριο στο τραγούδι;
Γ.Κ.: Πιστεύω πως ναι. Ειδικά την δεκαετία του ‘90 και του 2000 αναθερμάναμε το ενδιαφέρον του κόσμου στο καλό τραγούδι αλλά και στο γνήσιο λαϊκό τραγούδι. Ένα μεγάλο κομμάτι της νεολαίας έμαθε μουσική από την γενιά μου και πιστεύω πως αυτό είναι σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον.

Μέχρι στιγμής έχετε ερμηνεύσει ρεμπέτικα, ποπ, λαϊκά και γενικά, αρκετά μουσικά είδη, ακόμα και το «Άξιον εστί» των Θεοδωράκη – Ελύτη. Πόσο εύκολο είναι για έναν καλλιτέχνη να «παίζει» σε τόσα πολλά και ξεχωριστά «γήπεδα»;
Γ.Κ.: Δεν μπορώ να σας μιλήσω γενικά. Εγώ μεγάλωσα σε ένα σπίτι που όλα αυτά συνυπήρχαν. Αυτά και τραγούδησα. Το ότι ο κόσμος τα αποδέχτηκε, δείχνει πως έκανα καλά που ακολούθησα την καρδιά μου στις επιλογές αυτές και όχι τις συνηθισμένες φόρμες, που θέλουν τους τραγουδιστές αυστηρά σε ένα είδος μέχρι να πεθάνουν...

Μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες που ερμηνεύσατε πρώτος ήταν το «Πρώτη μας φορά», σε στίχους Ελένης Ζιώγα και μουσική Αντώνη Μιτζέλου. Όταν βγήκε αυτό το τραγούδι, ήταν πολλοί εκείνοι που υποστήριζαν πως, αν το ερμήνευε αυτό το κομμάτι ένας τραγουδιστής που ανήκε στο περισσότερο εμπορικό είδος, τότε θα το κορόιδευαν όλοι λόγω του «προκλητικού» ύφους του. Πιστεύετε ότι έχει σημασία το ποιος ερμηνεύει ένα τραγούδι;
Γ.Κ.: Φυσικά το πιστεύω. Ένας τραγουδιστής δεν είναι μόνο τα τραγούδια που λέει αλλά η συνολική στάση του απέναντι στη κοινωνία και στη μουσική. Αν λοιπόν το έλεγε ένας τραγουδιστής που η επικέντρωσή του θα ήταν κυρίως σε πρόστυχη εκμετάλλευση της προσωπικής του ζωής και των εσωρούχων που φοράει και το Πνευματικό Εμβατήριο να έλεγε, πρόστυχο θα ακουγόταν...

Πείτε μου για μια μελλοντική σας συνεργασία που ονειρεύεστε να γίνει είτε δισκογραφικά είτε σε επίπεδο εμφανίσεων.
Γ.Κ.: Μία πολύ σημαντική συνεργασία που είχα πάντα στο μυαλό μου επιτέλους έγινε. Και μιλάω για τη συνεργασία μου με την Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Βόλου με τους οποίους δημιουργήσαμε την συλλογή “Η Σμύρνη του έρωτα”. Τραγούδια που είτε γράφτηκαν στη Σμύρνη και στη Μικρά Ασία είτε γράφτηκαν από Σμυρνιούς συνθέτες στην Ελλάδα και στην Αμερική στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Χρειάστηκαν περίπου δυόμιση χρόνια για να ολοκληρωθεί και είμαστε πια στην ευχάριστη θέση να σας την παρουσιάσουμε.

Υπάρχει κάποια εμπειρία ζωής που θα θέλατε να μοιραστείτε με τους αναγνώστες του ΟΡΦΕΑ;
Γ.Κ.: Πριν από μερικά χρόνια δέχτηκα μια πρόσκληση από μία μητέρα πως η τελευταία επιθυμία του παιδιού της ήταν να της τραγουδήσω τον «Φύλακα άγγελο». Πήγα στο Λονδίνο, λοιπόν, όπου νοσηλευόταν η κοπελίτσα και της τραγούδησα τον «Φύλακα άγγελο» στο θάλαμο όπου νοσηλευόταν. Οι γιατροί της έδιναν μερικές ημέρες ζωής αν όχι ώρες... Έτσι, έφυγα με την πεποίθηση, αλλά και το βαρύ συναίσθημα κάποιου που αποχωρίζεται για πάντα ένα αγαπημένο πρόσωπο. Θα τελειώσω την ιστορία απλά λέγοντάς σας πως η κοπελίτσα αυτή ήρθε πέρσι και με βρήκε και μιλήσαμε για πολλές πολλές ώρες...

 


 


Επισκεφτείτε το επίσημο site του καλλιτέχνη στη διεύθυνση

 

www.kotsiras.gr

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

Σχόλια  

 
0 #2 vassilis 08-02-2012 09:48
Όμορφη συνέντευξή, συγχαρητήρια.
Παράθεση
 
 
0 #1 Anina Gogokhia via Facebook 27-01-2012 23:03
Ευχαριστούμε πάρα πολύ για αυτή την εξαιρετική συνέντευξη και για άλλη μια ευκαιρία να ακούσουμε το λόγο του αγαπημένου και τόσο σπουδαίου καλλιτέχνη!
Παράθεση
 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Γράφω τραγούδια για ανθρώπους που εκτιμώ και που πιστεύω ότι θα βελτιώσουν το μουσικό αποτέλεσμα των συνθέσεών μου χωρίς να τους κατατάσσω σε κατηγορίες. Τα καλά τραγούδια μας συντροφεύουν στο ταξίδι της ζωής μας και στόχος μου είναι να καταφέρνω να γράφω καλά τραγούδια χωρίς ταμπέλες.
Γιώργος Σαμπάνης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.