146 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
17.11.2019
Ορφέας | Main Feed

Συνεντεύξεις

Τάσος Π. Καραντής

Την Φλώρα Χρυσού την άκουσα από τον πρώτο της δίσκο(«Θα σου λείψω»/2012), αλλά την «ανακάλυψα», μέσα μου, με το νέο της τραγούδι «Σκληρά σ’ αγαπάω»(LEGEND/2012), το οποίο, πολύ απλά, με άγγιξε.
Αυτή, η αγάπη μας, όπως το λέει κι η ίδια, για τη μουσική, μας έφερε κοντά, σε μια συζήτηση, που ξεκίνησε από τη Σαντορίνη και τα πρώτα μουσικά ακούσματα της Φλώρας, ως την Αθήνα, όπου η Φλώρα Χρυσού ασκεί το επάγγελμα της βιολόγου για να κάνει μουσική και να την  ευχαριστιέται.
Και, βέβαια, αναλύσαμε,  το τι σημαίνει «Σκληρά σ’ αγαπάω», αλλά και το τι σημαίνει να είσαι ενεργός πολίτης, στις μέρες μας, να μην έχεις χάσει, δηλαδή, την κοινωνικότητά σου και την ευαισθησία σου.   
Η Φλώρα Χρυσού δηλώνει πως βρίσκει την έμπνευση στον κάθε ήχο, κι εγώ πιστεύω πως την μετατρέπει σε αυθεντικά τραγούδια. Αλλά αυτό, είναι κάτι που θα πρέπει να το βιώσετε. Γνωρίστε, λοιπόν, τη Φλώρα Χρυσού, μέσα απ’ αυτήν την κουβέντα μας, κι ελάτε να την ακούσετε, στο θέατρο «ELIART»(Κωνσταντινουπόλεως 127), αυτό το Σάββατο 19/5, στις 23.00.




Φλώρα μου ποιος καλός άνεμος σε έφερε από τη Σαντορίνη σε μας και στο τραγούδι;

Φλώρα Χρυσού: Η αγάπη μας. Η δική σου και η δική μου για τη μουσική.

Παίζεις από μικρή;

Φ. Χ.: Θα ακουστεί πολύ αστείο. Πρώτη μου μουσική ανάμνηση είναι μικρή  να τραγουδάω  το "Με σκότωσε γιατί την αγαπούσα" του Στράτου Διονυσίου, αγαπημένο τραγούδι του μπαμπά μου. Έπειτα η μαμά μου, στο νηπιαγωγείο, με πήγε σε δάσκαλο να μάθω πιάνο, οπότε ουσιαστικά μαζί με τα πρώτα γράμματα ξεκίνησα να μαθαίνω και τις νότες.

Οι γονείς σου είχαν σχέση με τη μουσική;

Φ. Χ.: Ο μπαμπάς μου ήθελε πολύ να ξέρει να παίζει κάποιο μουσικό όργανο ή να τραγουδάει, αλλά δεν τα κατάφερνε. Κι απλά, έκανε συλλογή από δίσκους. Στα οικογενειακά τραπέζια όμως, μας έκανε αυτοσχέδιο καραόκε!  Έπαιρνε το μικρόφωνο και μας τραγουδούσε.

Άρα μεγάλωσες σε ένα σπίτι που δεν άκουγε ο μπαμπάς μόνο περιστασιακά μουσική. Είχε δισκοθήκη.

Φ. Χ.: Ναι, δισκοθήκη με άπειρους δίσκους από το ελληνικό κυρίως ρεπερτόριο.

Οι μουσικές σου ρίζες είναι , σαφώς ελληνικές, και, προφανώς νησιώτικες, αλλά τα τραγούδια με τα οποία βγήκες στη δισκογραφία, προέρχονται από τη δυτική μουσική σκηνή. Κορίτσι της εποχής , που θα χρησιμοποιήσει αργότερα , τη δική μουσική παράδοση στις δημιουργίες του;

Φ. Χ.: Ναι δεν το συζητάμε. Ακούω τα πάντα, βρίσκω την έμπνευση στον κάθε ήχο. Δε θα περιοριστώ στο να γράψω ροκ. Έχω γράψει και ένα ζεϊμπέκικο το οποίο δεν έχει βγει δημόσια.

Άρα δεν είσαι η καθαρά ροκ, που δεν έχει σχέση με το λαϊκό, ή το έντεχνο , όπως είναι άλλοι.

Φ. Χ.: Ξέρεις τι; Νομίζω ότι από τον κάθε ήχο μπορείς να πάρεις κάποια πράγματα και να φτιάξεις το δικό σου. Ακόμα κι όταν  απορρίπτεις κάτι επειδή βλέπεις ότι δε σου κάνει πάλι κάτι παίρνεις. Αποκτάς προσανατολισμό. Ακόμα και μέσα από την απόρριψη.

  
  

Πες μου όμως για τα προσωπικά σου μουσικά ακούσματα και αγάπες, που σε ενέπνευσαν μουσικά και δημιούργησαν τη μουσική σου ταυτότητα.

Φ. Χ.: Καλά, μικρή άκουγα πολύ Παπακωνσταντίνου, Μαχαιρίτσα, Τσακνή. Ήξερα όλα τα τραγούδια τους απέξω.  Από το  Λύκειο και μέχρι σήμερα "κόλλημα" με τους Μπλε. Από τη μουσική σκηνή του εξωτερικού μου αρέσει πολύ η Anouk. Τη θαυμάζω για το ηχόχρωμά της. Η Adele, επίσης, που θεωρώ ότι έχει πολύ ιδιαίτερη φωνή. Και τα κομμάτια της είναι ιδιαίτερα. Νομίζω ότι λίγοι μπορούν να αποδώσουν αυτή την ιδιαιτερότητα ερμηνεύοντάς τα.

Έχεις κάνει μουσικές σπουδές, αλλά είσαι και βιολόγος, όπου είναι το επάγγελμα με το οποίο βιοπορίζεσαι.  Να υποθέσω ότι είναι ένα μεσοδιάστημα , κι ότι ο στόχος σου είναι , και βιοποριστικά, αποκλειστικά η μουσική;

Φ. Χ.: Ξέρεις, αυτό είναι πολύ μεγάλο θέμα. Δεν το έχω απαντήσει ούτε η ίδια στον εαυτό μου. Από τη μία βρίσκω τεράστιο  ενδιαφέρον στη  βιολογία και το εργαστήριο από την άλλη θεωρώ ότι η μουσική είναι η μεγάλη μου αγάπη. Αλλά αν την κάνω επάγγελμα δεν ξέρω αν θα έχω την ίδια σχέση μαζί της. Φοβάμαι μη χάσω το ρομαντισμό, κατάλαβες; Λέει  η λαϊκή ρήση ότι δύο καρποί σε μία αμασχάλη δε χωράνε. Και είμαι και τελειομανής. Και ό,τι κάνω θέλω να το κάνω σωστά. Πιστεύω πάντως πως αυτή την περίοδο, αναγκαστικά, λόγω βιολογίας δε μπορώ να δώσω στη μουσική αυτά που θα ήθελα. Θεωρώ ότι απαιτείται χρόνος και μελέτη και το κάθε κομμάτι που ερμηνεύω θέλω να το έχω ψάξει και να το έχω φέρει πάνω μου.

 Άρα είσαι σε μία κατάσταση που δεν έχεις επιλέξει; Παίρνεις χρόνο ακόμα;

Φ. Χ.: Ναι, παίρνω χρόνο. Κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ με τα δεδομένα που έχω αυτή τη στιγμή. Εμφανίσεις για παράδειγμα δεν κάνω πολύ συχνά όταν όμως έχω κάποιο live φροντίζω να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό  και να το ευχαριστηθώ όσο περισσότερο γίνεται.

Μέχρι στιγμής γράφεις και τραγουδάς τα τραγούδια σου. Τραγουδοποιός; Ή δεν αποκλείεις κα τη Φλώρα ερμηνεύτρια σε τραγούδια άλλων;

Φ. Χ.: Ναι, εννοείται ότι δεν το απορρίπτω και αυτό. Αν μου εμπιστευτεί κάποιος άλλος δικό του τραγούδι και με εκφράζει εννοείται πως θα το τραγουδήσω!

Θα μπορούσες ας πούμε να έλεγες μια σειρά τραγουδιών που θα είχε γράψει κάποιος άλλος; Θα σου άρεσε αυτό;

Φ. Χ.: Εννοείται! Μου αρέσει η μουσική και αγαπάω τα τραγούδια! Τραγουδάω αυτά που με αγγίζουν είτε τα έχω γράψει εγώ, είτε τα έχει γράψει κάποιος άλλος.

Βλέπω ότι έχεις λάβει μέρος σε αρκετούς μουσικούς διαγωνισμούς, διαφόρων φεστιβάλ κι έχεις και βραβευτεί κιόλας. Ήταν μία ανάγκη επιβεβαίωσης; Μία ευκαιρία εξωτερίκευσης σε κοινό; Ή και μία ελπίδα ανοίγματος κάποιας πόρτας;

Φ. Χ.: Μάλλον ελπίδα θα έλεγα. Ξεκίνησα να ψάχνω το μουσικό μου δρόμο το 2006 με μία συμμετοχή τότε στο 2ο cd του kithara.gr. Το 2009 ήρθε με το "Μάντη" το 1ο βραβείο στο Φεστιβάλ Κοζάνης και η συνεργασία με την οικολογική οργάνωση "Φίλοι της Γης" της Κύπρου με το τραγούδι "Don't give up". Μικρά βήματα αρκετά για να με γεμίζουν ελπίδα και όρεξη για περισσότερη προσπάθεια.

Σε μουσικό ριάλιτι θα πήγαινες; Ναι; Όχι; Και γιατί;

Φ. Χ.: Η αλήθεια είναι ότι την  εποχή που άρχισα να εξερευνώ το μουσικό χώρο τα ριάλιτι αποτελούσαν μεγάλη μόδα και προβάλλονταν ως σίγουρη πόρτα για να "ανοιχτείς" στη μουσική. Σέβομαι τον κάθε καλλιτέχνη που θα επιλέξει κάτι τέτοιο, αλλά εμένα δε θα μου ταίριαζε. Από την άποψη ότι μπορεί να είμαι ανοιχτός άνθρωπος αλλά κάποια πράγματα τα θέλω για μένα και την οικογένειά μου και μόνο.

Άρα εσύ δε θα πήγαινες για λόγους ιδιοσυγκρασίας;

Φ. Χ.: Ναι, για λόγους ιδιοσυγκρασίας. Πιστεύω πως κάτι τέτοιο δε θα έκανε καλό στην ψυχολογία μου.

Για πες μου για την πρώτη σου δουλειά ("Θα σου λείψω", LEGEND / 2011). Πώς προέκυψε, τους συντελεστές της, το ύφος της;

Φ. Χ.: Εκεί ήταν, αυτό που λένε, ότι το σύμπαν συνωμοτεί για ό,τι θέλουμε πολύ. Μέσα από τυχαία γεγονότα και συγκυρίες τα τραγούδια μου έφτασαν στα χέρια δύο ανθρώπων που με βοήθησαν  και θέλω να τους αναφέρω. Τον κύριο Στέλιο Χατζημιχαήλ και την κυρία Κάτια Καπελάκου. Σε εκείνους χρωστάω το πρώτο βήμα που μου δόθηκε. Κάπως έτσι ήρθα σε επαφή με τη Μαρία τη Θηβαίου από τη LEGEND και το Νίκο το Μακράκη που έκανε την παραγωγή. Και ξέρεις τι; Η δημιουργία αυτή της δουλειάς ήταν ένα πολύ ωραίο ταξίδι. Πήγαινα στο Λουτράκι όπου έχει το στούντιό του ο Βασίλης ο Πιερρακέας που έκανε τις ενορχηστρώσεις. Με την κιθάρα μου στο πούλμαν, διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και το πρωί ηχογράφηση στο στούντιο. Ο Βασίλης κάνει μαγικά πράγματα με τη μουσική και έχει φοβερές γνώσεις. Είναι άνθρωπος που μέσα από τη συνεργασία μας μου έδωσε πράγματα και αφορμές για να μελετήσω και να βελτιωθώ. Θυμάμαι σε ένα διάλειμμα μου είχε βάλει βίντεο από παράσταση της Christina Aguilera, απίστευτη η κοπέλα στη σκηνή!

Πώς έγινε; Τα πήγες εσύ τα κομμάτια σε ντέμο;

Φ. Χ.: Ναι, ένα απλό ντέμο. Τραγούδια ηχογραφημένα μόνο με την κιθάρα μου. Αυτό. Το άκουσαν στη LEGEND και τους άρεσε.
 

 
 
 

Αν δε γίνομαι αδιάκριτος, έκανες εσύ την παραγωγή;

Φ. Χ.: Ναι εγώ. Ήταν ένα ρίσκο που αποφάσισα να το πάρω. Εννοείται πως δεν περίμενα ότι θα βγάλω χρήματα από αυτό, είναι όμως μια προίκα για μένα, κάτι χειροπιαστό. Και τα έβαλα κάτω και είπα, εντάξει, δίσκος. Μη φανταστείς ότι τα είχα τα λεφτά. Πήρα δάνειο για αυτό. Κάθε μήνα δίνω τη δόση μου. Με όλο το ζόρι, αλλά να σου πω; Αξίζει τον κόπο. Και δεν έχω καμία σημαντική οικονομική απολαβή από όλα αυτά. Αλλά δε με νοιάζει. Ηθική ικανοποίηση έχω.

Ικανοποιημένη είσαι από την εταιρεία;

Φ. Χ.: Νομίζω ότι έπεσα πάνω στην κρίση και o δίσκος δεν έτρεξε όσο θα έτρεχε σε άλλες εποχές. Αλλά Τάσο δε με απογοητεύει αυτό. Θα ήθελα να ήταν λίγο καλύτερες οι συνθήκες, αλλά εντάξει. Αυτά είναι τα δεδομένα μας, και πάλι με αυτά θα παλέψουμε και ό,τι βγει.

Πώς θα περιέγραφες το ύφος του πρώτου σου δίσκου;

Φ. Χ.: Περιλαμβάνει διάφορα στοιχεία. Είναι για παράδειγμα το "Θέλω τόσα να σου πω" που έχει πιο παραδοσιακό ήχο, το "Απόψε" και το "Δε μ' ερωτεύεσαι" με πιο ροκ ύφος. Το "Θα σου λείψω" θα το χαρακτήριζα ποπ. Είναι ένας δίσκος-πείραμα.

Αλλά τα έχει καταφέρει η ενορχήστρωση να μην ακούγονται σαν ξεχωριστά πράγματα.

Φ. Χ.: Ναι αυτό ισχύει. Μα εδώ λέμε ότι ο Βασίλης (Πιερρακέας) είναι μάγος. Ξέρεις άκουσα διάφορες γνώμες, μία από αυτές ήταν ότι έπρεπε ίσως στην πρώτη αυτή δουλειά να έχω μια ταυτότητα, κάποιον προσανατολισμό. Μα γιατί; Αφού το κάθε τραγούδι αποτελεί στοιχείο δικό μου, έτσι μου βγήκε.

Εγώ πιστεύω ότι στον πρώτο δίσκο , καλό είναι να δείχνει ο άλλος τη γκάμα του.  Είναι η πρώτη γνωριμία. Μετά κάπου κι εσύ η ίδια θα το βρεις μέσα σου.

Φ. Χ.: Έτσι ακριβώς! Στην πρώτη σου δουλειά είναι καλό να μην κλειστείς σε καλούπια, να κάνεις ένα πείραμα σε όλο του το εύρος.

Πλέον έχουμε περάσει στο internet και πολύ σωστά, κατά τη γνώμη μου,  κινήθηκες σε digital single, και σε ένα κομμάτι ( "Σκληρά σ' αγαπάω",   Legend/2012), αλλά ένα και καλό! "Σκληρά σ' αγαπάω, λοιπόν, σ' ακούω...

Φ. Χ.: Τάσο δεν ξέρεις τη χαρά μου έδωσες λέγοντάς μου ότι σου άρεσε το κομμάτι.

Για πες μου πώς προέκυψε αυτό το ένα και καλό;

Φ. Χ.: Έρχεται η ώρα που θέλεις να κάνεις το επόμενο σου βήμα. Να στηρίξω οικονομικά αυτή τη στιγμή έναν καινούριο δίσκο δεν έχω τη δυνατότητα. Θεώρησα, λοιπόν, τη digital μορφή μία πολύ καλή λύση. Και αν θες, έχει και το πλεονέκτημα της εύκολης πρόσβασης, καθώς είναι πολύ πιο εύχρηστο για κάποιον να πατήσει     ένα κουμπί υπολογιστή από το να αγοράσει και να ακούσει ένα cd. Το κομμάτι αυτό το αγαπώ πολύ και είναι σημαντικό για μένα ότι ολοκληρώθηκε με τη βοήθεια φίλων. Ο Argie (Αργύρης Λούλατζης) έκανε την ενορχήστρωση, σαξόφωνο έχει παίξει ο Κωστής ο Σφήκας, με τη φωτογραφία του εξωφύλλου ασχολήθηκε ο Γιώργος ο Ραπτογιάννης. Εξαιρετικοί ο καθένας στον τομέα του και πάνω από όλα φίλοι μου. Πιστεύω, λοιπόν ότι όλοι μαζί βάλαμε τη θετική μας ενέργεια και βγήκε αυτό το αποτέλεσμα.

Έλα να το φιλοσοφήσουμε λιγάκι το τραγούδι σου. Πόσο κοντά είναι η αγάπη από το μίσος σε μία σχέση; Θυμάμαι το στίχο, από ένα τραγούδι του Πάριου "πόσο σε μισώ και πόσο σ' αγαπάω", τελικά τι υπερισχύει μέσα μας, ακόμα και για τις σχέσεις που τελειώνουν; Θυμάμαι και μία φράση από ένα μυθιστόρημα, όπου η σχέση κόπηκε , μαχαίρι, με τη φράση:        "Θέλω να με ξεχάσεις". Κι εκείνος της απάντησε: "Θα σε ξεχνάω κάθε μέρα"!

Φ. Χ.: Πιστεύω πως όταν ερωτευτείς πολύ και βρεις τον άνθρωπό σου αυτή την πάλη τη βιώνεις καθημερινά. Μέσα στην αγάπη βρίσκεις τις σταγόνες του μίσους και το ανάποδο. Και είμαι της άποψης , ότι πρέπει να ζεις  το κάθε τι με όλο του το πάθος και την ένταση. Μία είναι η ζωή, να την ευχαριστηθείς! Και στην τελική, αν κάτι δε σου πάει καλά, χρέωσέ το στον εαυτό σου. Ανέλαβε τις ευθύνες σου και προχώρα παρακάτω.

Άρα πώς θα εστίαζες την ιστορία του τραγουδιού;

Φ. Χ.: Μιλάει για μία σχέση που έχει τελειώσει έχοντας αφήσει τα σημάδια της και για μία αγάπη που ακροβατώντας στο μίσος και το θυμό εξακολουθεί και υπάρχει. Η λεπτή κλωστή κόπηκε...

Να σου πω; Με τις σχέσεις σου που έχουν τελειώσει κρατά αγάπη, ή μίσος;

Φ. Χ.: Αγάπη, εννοείται.

Σε άλλο επίπεδο;

Φ. Χ.: Nαι. Πιστεύω πως πρέπει να τιμάς τις επιλογές σου. Θέλεις ο άλλος να είναι καλά, το ίδιο και το περιβάλλον του με το οποίο συναναστρεφόσουν όσον καιρό ήσαστε μαζί. Δε μου αρέσει όταν ακούω ανθρώπους να κατηγορούν τις προηγούμενές τους σχέσεις. Πώς γίνεται μία επιλογή σου για κάποια χρόνια ξαφνικά να την παρουσιάζεις σκάρτη; Άλλωστε σε μία σχέση για ό,τι συμβεί ευθύνονται το ίδιο και οι δύο. Ή κάποιες φορές δε φταίει κανένας απ' τους δύο, απλά έτσι είναι η ζωή. Να τελειώνουν οι έρωτες.

Γενικά στις σχέσεις σου ερωτικές ή προσωπικές είσαι υποχωρητική ή όχι;

Φ. Χ.: Γενικά είμαι υποχωρητική, ως ένα σημείο. Αν μου ζητήσει κάτι ο άλλος και περνάει από το χέρι μου θα το κάνω.

Όχι εννοώ ότι όταν πάει να γίνει μία ένταση, κάτι, θα ρίξεις νερό να τη σβήσεις ή όχι; Και κοιτάς το δίκιο σου;

Φ. Χ.: Η αλήθεια είναι πως στους φίλους μου θα κάνω πίσω. Στη σχέση μου είμαι ισχυρογνώμων. Εκεί έχω το κεφάλι της γιαγιάς μου της Φλώρας. Σαντορινιό, που λέει και η μάνα μου. Άλλωστε μια σχέση χωρίς εκρήξεις δεν έχει νόημα και νοστιμάδα.

Ποιος βλέπεις, ή θέλεις να είναι ο μουσικός σου δρόμος; Συνέχεια με digital single; Live σε κλαμπ και μουσικές σκηνές; Συνεργασίες σε μεγαλύτερους χώρους;

Φ. Χ.: Είναι και αυτό ένα θέμα. Κοίτα να σου πω. Αν είχα την οικονομική δυνατότητα, θα ήθελα πάλι να κάνω μια συλλογή. Επειδή έχω στο συρτάρι κοντά στα 70 κομμάτια. Δείχνει όμως ακατόρθωτο αυτή την περίοδο. Όσον αφορά τα live  πάλι επιλεκτικές συνεργασίες, που να μου κάνουν καλό στην ψυχολογία.

Κι επίσης θα το πας μόνη σου ή θα αφηνόσουν ποτέ στα χέρια ενός μάνατζερ να σε καθοδηγήσει από μουσικά έως ενδυματολογικά ; Να σου φτιάξει ένα ίματζ με εμπορική, αλλά - ας μην το αποκλείουμε δογματικά-  και με καλλιτεχνική επιτυχία; Υπάρχουν σημερινά εγχώρια παραδείγματα, δε χρειάζεται να αναφέρουμε τα ονόματά τους.

Φ. Χ.: Πρώτα - πρώτα εγώ όταν συνεργάζομαι, μου αρέσει να τον εμπιστεύομαι τον άλλον. Να μου κάνει κλικ σε φιλικό επίπεδο. Σίγουρα ο καθένας είναι έκαστος στο     είδος του. Ένας μάνατζερ ξέρει τους τρόπους λειτουργίας του χώρου που εγώ δεν γνωρίζω. Ωστόσο αν συνεργαζόμουν ποτέ, οπωσδήποτε θα είχα λόγο. Δε θα μου     έλεγε ας πούμε βγες με ένα μίνι και θα έβγαινα αν δεν το ήθελα εγώ. Δεν υπάρχει περίπτωση.   

Ή, πάλι θες μόνη σου να αφήσεις το όποιο, μικρό ή μεγάλο, μουσικό στίγμα σου, και πώς θα το όριζες;

Φ. Χ.: Κοίτα, σε σχέση με τον κόσμο δεν κάνω κάποιο πλάνο. Πλάνο κάνω μόνο προσωπικό, όσο η μουσική μου κάνει καλό και μου γεμίζει τη μέρα μου. Γιατί η καθημερινότητά μου στη Αθήνα είναι σκληρή. Και το ξέρουμε όλοι όσοι μένουμε εδώ πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα.. Θα μπορούσα να τα παρατήσω όλα και να πάω πίσω στο νησάκι μου. Στην ασφάλειά μου, στην ηρεμία μου. Όσο, λοιπόν, η μουσική μου δίνει δύναμη και το ευχαριστιέμαι, θα συνεχίσω να την κάνω με το δικό μου τρόπο. Οπότε αυτός είναι ο στόχος μου. Να κάνω μουσική για όσο την ευχαριστιέμαι. Όσον αφορά τον κόσμο χαίρομαι όταν μου στέλνουν  μηνύματα και μου λένε, άκουσα το κομμάτι σου και με συντρόφευσε. Να κρατούν τα τραγούδια σου συντροφιά στους ανθρώπους , αυτό είναι η ικανοποίηση της ψυχής σου.

Ας ολοκληρώσουμε την κουβεντούλα μας ανάποδα. Να μιλήσουμε για τη Φλώρα, πέρα από τη μουσική, τη Φλώρα γυναίκα, τη Φλώρα άνθρωπο, τη Φλώρα πολίτη στη σημερινή Ελλάδα.

Φ. Χ.: Με όλα όσα συμβαίνουν στη χώρα τον τελευταίο καιρό και στενοχωρημένη είμαι και προβληματισμένη. Παραμένω όμως αισιόδοξη. Πιστεύω όλο αυτό το ζόρι στο τέλος θα βγει κάτι καλό. Θέλουμε , βέβαια, χρόνο για να ξαναφτιάξουμε τις ανθρώπινες σχέσεις. Τώρα αρχίζουμε και το βρίσκουμε πάλι. Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό και πολιτικό ον. Πρέπει, για να βρίσκεται σε ισορροπία, να συνδυάζει και τα δύο. Δε γίνεται να είσαι πολιτικά ενεργός έχοντας χάσει την κοινωνικότητά σου. Και κοινωνικότητα σημαίνει ευαισθητοποίηση. Σημαίνει ενδιαφέρον για το διπλανό σου. Ας βάλω το εγώ μου πίσω. Και ας ικανοποιήσω και το εγώ του άλλου. Δεν τρέχει τίποτα. Και πιστεύω ότι τα προηγούμενα χρόνια το εγώ ήταν μια τεράστια ταμπέλα που κουβαλούσε ο καθένας μας. Εκεί έγινε η ζημιά.

Έτσι είσαι και σαν άνθρωπος;

Φ. Χ.: Το προσπαθώ. Το παλεύω, πιστεύω,  όπως κάθε άνθρωπος. Είναι το ζητούμενο της αυτοκριτικής μου.

Και η Φλώρα θηλυκό; Γυναίκα;

Φ. Χ.: Στις σχέσεις είμαι παραδοσιακή. Μου αρέσει η σταθερότητα. Είμαι πολύ ευτυχισμένη στη ζωή μου αυτή τη στιγμή με τον άνθρωπό μου. Και ξέρεις τι; Είναι σημαντικό να έχεις ισορροπίες στην προσωπική σου ζωή. Μπορείς με αυτό να καταφέρεις τα πάντα.

Θα σε ενδιέφερε κάποια στιγμή να κάνεις παιδία ή όχι;

Φ. Χ.: Τα παιδιά τα λατρεύω. Θα ήθελα. Και μακάρι να μπορέσω να είμαι σωστός γονιός. Αυτό είναι το μόνο που με αγχώνει. Φαντάζομαι δεν υπάρχει συνταγή για το πώς να το πετύχεις. Με την αγάπη σου το χτίζεις. Βασικά θα ήθελα να μοιάσω στους γονείς μου. Τους αγαπάω πολύ και μου λείπουν. Δεν ξεχνάω τη συμβουλή της μητέρας μου. Μου έλεγε πρώτα να τελειώσω τη σχολή και μετά να ασχοληθώ με ό,τι θέλω. Και εκεί αποδείχτηκε ότι είχε δίκιο. Γιατί όπως έχουν για μένα τα πράγματα  η βιολογία μου εξασφαλίζει το ενοίκιο και η μουσική τα όνειρα.

 

Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στο καφέ «ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 9».

 

 


Φωτόγραφίες: Πάτρα Μαγνήσαλη

 

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Κάθε μου λέξη μια σταγόνα αίμα.
Μίλτος Σαχτούρης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

17/11/1861 Γεννήθηκε ο Σπύρος Σαμάρας, συνθέτης του Ολυμπιακού ύμνου
18/11/1985 Πέθανε ο συνθέτης και τραγουδιστής του ρεμπέτικου Δημήτρης Γκόγκος ή Μπαγιαντέρας

ΤΥΧΑΙΑ TAGS