218 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
17.12.2017
Ορφέας | Main Feed

Συνεντεύξεις

Τάσος Π. Καραντής

Κορίνα Λεγάκη: «Το τραγούδι είναι το οξυγόνο μου, είναι θέμα επιβίωσης!»

Συνέντευξη στον Τάσο Π. Καραντή


Η Κορίνα Λεγάκη είναι από τα πιο ευαίσθητα καλλιτεχνικά πλάσματα του τραγουδιού μας, που έχω την τύχη και την τιμή, να γνωρίζω.
Αισθαντική φωνή, που χάνεσαι στις μαγικές ερμηνευτικές της πινελιές και μια αιθέρια παρουσία, η προσωποποίηση της καθαρότητας κι η σωματοποίηση του μεταφυσικού.
Νέος άνθρωπος, με το μέλλον σύμμαχό του(για καλή μας τύχη!), έχει, όμως, ήδη καταθέσει 3 σημαντικές δισκογραφικές δουλειές, όπου η πρόσφατή της («KYMATOGRAPHOS»/ POLYMUSIC), ήταν η αφορμή γι’ αυτή τη συνέντευξη.
Δεν αφήσαμε έξω την πολιτιστική και πολιτική επικαιρότητα, αφού η Κορίνα μας μίλησε ως καλλιτέχνης, άνθρωπος και πολίτης, αλλά, γρήγορα, αφεθήκαμε στη μουσική της και στην μαγεία των κινηματογραφικών τραγουδιών, που αποτελούν τη νέα της δισκογραφική πρόταση.
Μια πρώτη απόλαυση, θέλω να πιστεύω, ότι αποτελεί αυτή η κουβέντα μας, ως πρόγευση, για τη live παρουσίαση του «KYMATOGRAPHOS», κι όχι μόνον, στον κινηματογράφο «Τριανόν» στις 4 & 11 του Απρίλη.


Κορίνα, σε μια συνέντευξη – γνωριμίας, για τους αναγνώστες του e-orfeas, πρέπει να ξεκινήσουμε από την αρχή. Κι εννοώ, το πότε, το πώς και το γιατί, της έναρξης της σχέσης σου με τη μουσική και το τραγούδι.

Πότε; Από μηδενική ηλικία, ενστικτωδώς. Πως; Τα αναπόφευκτα γονίδια. Γιατί; Από πολύ μικρή ηλικία συνειδητοποίησα πως ήταν το οξυγόνο μου. Ήταν θέμα επιβίωσης.

Κατάγεσαι από το Ηράκλειο της Κρήτης, είσαι διγενής – Σουηδέζα από τη μητέρα σου – και μιλάς 5 γλώσσες! Όλα αυτά, πιστεύεις ότι σου καθόρισαν τα αγαπημένα σου μουσικά ακούσματα, αλλά και το ύφος σου, το είδος και την ερμηνευτική τοποθέτηση της φωνής σου;


Η καταγωγή, τα βιώματα, η παιδεία, είναι στοιχεία τα οποία καταγράφονται στην προσωπικότητα ενός καλλιτέχνη και αποτυπώνονται στο έργο του. Το ύφος και η ερμηνευτική τοποθέτηση της φωνής, δεν είναι τίποτε άλλο πέραν της αναζήτησης της ελεύθερης φωνής και σώματος. Η κατάθεση της καλλιτεχνικής σου ταυτότητας, όταν γίνεται με ειλικρινείς προθέσεις, είναι κατάθεση ψυχής.

Κορίνα διαθέτεις μια χαρακτηριστική, λεπτή φωνή, ιδιαίτερα αισθαντική, παράλληλα, όμως, έχεις ερμηνεύσει τραγούδια που απαιτούν υψηλούς τόνους, άλλα με έντονο ηλεκτρισμό, μα και με λαϊκούς δρόμους, καθώς και κομμάτια, που παραπέμπουν στη μουσική παράδοση της Κρήτης. Θεωρείς τον εαυτό σου, ως μια τραγουδίστρια συγκεκριμένου ύφους και είδους, που θες να το υπηρετήσεις, απαράκαμπτα, εξελισσόμενη σ’ αυτό, ή θα μπορούσες να δοκιμαστείς, να πειραματιστείς, ίσως, και να τσαλακωθείς, στα πάντα μουσικά;

  
  
 
 
 


Πιστεύω πως όταν ένας καλλιτέχνης βρίσκεται σε συνεχή αναζήτηση του εαυτού του, μέσω της τέχνης που καλείται να υπηρετήσει, δεν μπορεί να έχει παρωπίδες. Δεν του επιτρέπεται, αν θέλεις, να τον εντάξεις σε συγκεκριμένο είδος ή υπό μία συγκεκριμένη ταμπέλα. Προσωπικά, δοκιμάζομαι συνεχώς σε πράγματα που με αφορούν κι έχουν κάτι βαθύτερο να μου προσφέρουν.

Επαγγελματικά, πότε και πως μπήκες στο τραγούδι; Ήταν μια συνειδητοποιημένη απόφαση, ή σου ήρθαν έτσι τα πράγματα, από μια καλή, και για σένα και για μας (όπως αποδείχτηκε) συγκυρία;


Αρχικά, λόγω του ότι μεγάλωσα σε μουσική οικογένεια, αντιμετώπισα τη μουσική και το τραγούδι σαν παιχνίδι. Ήταν η φυσική συνέχεια του εαυτού μου. Αργότερα, στα χρόνια της εφηβείας, κατάλαβα πως ήταν αυτό με το οποίο ήθελα να βιοποριστώ. Ωστόσω, αφότου ολοκλήρωσα τις σπουδές μου και αποφάσισα να ασχοληθώ επαγγελματικά με το τραγούδι, συνειδητοποίησα πως η μουσική χρειάζεται πλήρη αφοσίωση, σκληρή εργασία, θυσίες και πίστη.

Μίλησέ μου για το κεφάλαιο των μέχρι τώρα live συνεργασιών σου στη διαδρομή σου. Σε ποιους σταθμούς κι ονόματα θα στεκόσουν περισσότερο;

Η κάθε ζωντανή εμφάνιση φέρει τη δική της μοναδικότητα. Οι συνεργάτες, ο τόπος, ο χώρος, η χρονική στιγμή, το ακροατήριο, συντελούν κάθε φορά σε ένα νέο μείγμα ενέργειας και η κάθε εμπειρία είναι διαφορετική. Διαφορετική η συγκίνηση στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης από το Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου. Το Αναγεννησιακό Φεστιβάλ Ρεθύμνου από το Sani Festival Χαλκιδικής. Το Μινωϊκό Παλάτι Μαλίων από το Μουσείο Ιστορικού Αρχείου Ύδρας. Με τον συνθέτη Δημήτρη Μαραμή ταξιδέψαμε πολύ. Εργαστήκαμε και δοκιμαστήκαμε πολύ με τη παρουσίαση πρωτότυπου υλικού του συνθέτη. Η αγωνία, η αντίδραση, η επιβεβαίωση, η απογοήτευση, η χαρά κάθε φορά μοναδική.

Δισκογραφικά, μετράς ήδη – πριν τον πρόσφατο δίσκο σου («KYMATOGRAPHOS»), δυο δισκογραφικές δουλειές («Χορός με τη βροχή» & «Ταγκό για τρεις») και κάποιες συμμετοχές. Πως τα προσεγγίζεις και τα αποτιμάς όλα αυτά;


Νιώθω πολύ τυχερή που άνθρωποι, κυρίως της γενιάς μου, όπως είναι το συγκρότημα «Αρμός» και ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής, μου εμπιστεύτηκαν πρωτότυπο υλικό και καταφέραμε, μέσα από όλες τις δυσκολίες των καιρών μας, να εκδώσουμε δύο εργασίες οι οποίες αποτελούν την έναρξη στη δισκογραφική μου πορεία. Είχα τη τιμή να συναντηθώ καλλιτεχνικά με τον λόγο του Κώστα Καρυωτάκη, της Μαρίας Πολυδούρη, του Μιχάλη Γκανά, του Σωτήρη Τριβιζά, του Κώστα Μπουρναζάκη κ.ά.
Μέσα από αυτές τις εργασίες δημιουργήθηκαν ομάδες – παρέες, που φέρουμε τις ίδιες αγωνίες, ανησυχίες. Είναι ευλογία να μπορείς να συνομιλείς με τους συνεργάτες σου.

Να έρθουμε, λοιπόν, στη νέα σου δισκογραφική δουλειά («KYMATOGRAPHOS»), που μόλις κυκλοφόρησε από την POLYMUSIC. Ο λόγος σε σένα, για το πώς εμπνεύστηκες και κατέληξες στην υλοποίηση και κυκλοφορία του όλου πρότζεκτ.

Η πρόταση για δισκογραφική συνεργασία ήρθε από τον κιθαρίστα Παναγιώτη Μάργαρη, ο οποίος έχει και την καλλιτεχνική επιμέλεια του συγκεκριμένου δίσκου. Η ιδέα της συλλογής κινηματογραφικών τραγουδιών ήταν αρχικά δική του, που όμως έδεσε απόλυτα με δικά μου ακούσματα και συναυλιακές μου παρουσιάσεις.


Γράφτηκε, πολύ όμορφα: «Η κλακέτα έπεσε.
Οι μπομπίνες φορτώθηκαν με τραγούδια από τον παγκόσμιο κινηματογράφο. Ένα flashback σε τραγούδια από το 1947 έως το 2007». Κάτω από ποιο πρίσμα επιλέχτηκαν τα συγκεκριμένα κινηματογραφικά τραγούδια;


Ο δίσκος “Kymatographos” αποτελεί μια συλλογή δώδεκα κινηματογραφικών τραγουδιών από τον παγκόσμιο κινηματογράφο σε διασκευή – ενορχήστρωση των Παναγιώτη Μάργαρη και Γιώργου Κατσάνου. Οι επιλογές έγιναν από τον Παναγιώτη και εμένα. Τραγούδια που αγαπάμε και που παρουσιάζαμε ήδη σε ζωντανές μας εμφανίσεις. Τραγούδια που θέλαμε κι εμείς να ερμηνεύσουμε και πήραμε την απόφαση να τα επανασυστήσουμε μέσα από τη δική μας ματιά στο 2014.

Είχες να «αναμετρηθείς» –μουσικά κι ερμηνευτικά– με παγκόσμια (ξένα κι ελληνικά) τραγούδια, σπουδαίων συνθετών κι ερμηνευμένα από κορυφαίους τραγουδιστές. Πως το διαχειρίστηκες όλο αυτό, καταφέρνοντας να μας το παρουσιάσεις σαν κάτι ολότελα προσωπικά δικό σου;

Αρχικά τρομοκρατήθηκα στην ιδέα πως θα ερμήνευα τραγούδια που έχουν σφραγίσει με την ερμηνεία τους μεγάλες προσωπικότητες του τραγουδιού. Είχα να αντιμετωπίσω τη δυσκολία ότι πρόκειται για δώδεκα τραγούδια διαφορετικών δημιουργών, σε διαφορετικές εποχές και σε πολλές γλώσσες. Αρκετά σύντομα όμως επικεντρώθηκα στην ουσία των τραγουδιών και προσπάθησα να προσεγγίσω και να αναζητήσω την αλήθεια που κουβαλούσε ο κάθε δημιουργός, είτε πρόκειται για τον συνθέτη είτε για τον στιχουργό, και να υπηρετήσω όσο καλύτερα μπορώ το έργο τους.

Έχεις τραγουδήσει, εξαιρετικά το εξαιρετικό «Μη μου μιλάς» (μουσική: Δημήτρης Μαραμής, στίχοι: Μιχάλης Γκανάς), που είναι ένα κοινωνικοπολιτικό τραγούδι. Η Κορίνα Λεγάκη τι θέση και στάση έχει απέναντι στα τεκταινόμενα της Ελλάδας του σήμερα, ως άνθρωπος και ως πολίτης;

Ως άνθρωπος νιώθω ευλογημένη να έχω γεννηθεί σε έναν τόπο με πλούσια ιστορία, πολιτισμό, γλώσσα, φύση, ήθη και έθιμα και πολλά ακόμη. Ως πολίτης όμως αυτού του τόπου νιώθω να πληγώνομαι κάθε μέρα. Νιώθω να ζω σε μία χώρα η οποία δεν σέβεται τους πολίτες της. Προσπαθώ κάθε μέρα να ανακαλώ στη μνήμη μου τα καλά αυτού του τόπου, να τα διατηρώ και να προσπαθώ να τα αναγεννήσω αν θέλεις μέσα από τις παρέες και μια γενιά ανθρώπων η οποία, ένα πολύ μεγάλο μέρος της, παλεύει, μέσω της εργασίας και δημιουργικότητάς της, υπό αντίξοες συνθήκες να διατηρήσει τη καθαρότητα και την αλήθεια της.

Το τραγουδιστικό μας τοπίο, αντίστοιχα, πως το βλέπεις σήμερα;

Έχω εμπιστοσύνη στη νέα γενιά. Βλέπω γύρω μου να συμβαίνουν υπέροχα πράγματα σε πολλούς τομείς της τέχνης. Είμαι υπερήφανη για τους έλληνες καλλιτέχνες, του εσωτερικού ή του εξωτερικού, που κάνουν τη προσωπική τους κατάθεση στο μεγαλείο της τέχνης και θέλω να είμαι μέρος αυτού.

Θα ήθελα να ολοκληρώσουμε την κουβέντα μας, επανερχόμενοι στο νέο σου δίσκο «KYMATOGRAPHOS». Υπάρχει σχεδιασμός και προγραμματισμός, για live παρουσίασή του στο κοινό;

Ο Kymatographos ξεκινάει το ταξίδι του, εκτός στούντιο, με ζωντανές εμφανίσεις. Πρώτος μας σταθμός θα είναι ο κινηματογράφος «Τριανόν» με δύο συναυλίες, τις Παρασκευές 4 & 11 Απριλίου. Πρόκειται για δύο συναυλίες όπου θα παρουσιάσουμε τραγούδια από τον παγκόσμιο κινηματογράφο, σε συνθέσεις των Eden Ahbez, Luiz Bonfa, Astor Piazzolla, Nicola Piovani, Zbigniew Preisner κ.ά., τραγούδια από τη προσωπική μου δισκογραφία και συνθέσεις μεγάλων ελλήνων μουσουργών και τον λόγο της Σαπφούς, Οδυσσέα Ελύτη, του Νίκου Γκάτσου κ.ά. Όλα αυτά μέσα από μια διαφορετική σκηνοθετική – ηχητική προσέγγιση με μια ομάδα εξαιρετικών συντελεστών. Γιώργος Κατσάνος (ενορχήστρωση, πιάνο, electronics), Γιώργος Μπουλντής (μπάσο), Γιάννης Νοταράς (τύμπανα), Νεφέλη Σωτηράκη (σκηνογραφία – προβολή). Ενώ συμμετέχει κι χορευτής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Στέλιος Κατωπόδης.

 


Επισκεφτείτε το επίσημο site του καλλιτέχνη στη διεύθυνση

https://www.facebook.com/KorinaViktoriaLegaki

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Είμαστε κάτι ξεχαρβαλωμένες κιθάρες.
Κώστας Καρυωτάκης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

17/12/1900 Γεννήθηκε η ηθοποιός Κατίνα Παξινού
18/12/1911 Γεννήθηκε ο σκηνοθέτης, φιλέλληνας και σύζυγος της Μελίνας Μερκούρη Ζυλ Ντασέν

ΤΥΧΑΙΑ TAGS