268 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
14.10.2019
Ορφέας | Main Feed
Καλή Βανδώρου

Πριν από λίγους μήνες κυκλοφόρησε από την Lyra το cd του Βασίλη Μασσαλά με γενικό τίτλο «Λοξή ματιά». Έτσι λοιπόν, ο συνθέτης – στιχουργός – ερμηνευτής αυτού του δίσκου προσφέρει στον ακροατή μέσα από τα δώδεκα τραγούδια την ευκαιρία να ταξιδέψει στις καλλιτεχνικές του σκέψεις, χρησιμοποιώντας έναν εντελώς ξεχωριστό ύφος έκφρασης και στις τρεις ιδιότητές του. Αναλυτικότερα, όσον αφορά τον στίχο, χρησιμοποιώντας καθημερινές λέξεις καταφέρνει να περιγράψει αυτό που αισθάνεται δίνοντας μάλιστα, σε αρκετά σημεία χιουμοριστική διάθεση. Το ίδιο ισχύει και στον τρόπο σύνθεσης, αλλά και στις ερμηνείες του. Ξεχωρίζουν τα «Μα κανένα ναι», «Αλκυόνη» (σε στίχους του Στράτου Σαμιώτη) και «Όλα τα μπορώ».
Περισσότερα για τον Βασίλη Μασσαλά θα μάθουμε στη μίνι συνέντευξη που παραχώρησε ο ίδιος στον ΟΡΦΕΑ. Τον ευχαριστούμε πολύ και του ευχόμαστε να χαράξει με επιτυχία το δικό του δρόμο στο σύγχρονο ελληνικό τραγούδι!

Κύριε Μασσαλά, στο δελτίο τύπου που έστειλε η εταιρία σας, αναφέρει πως για δύο χρόνια “κάνατε τον  φοιτητή στο ΑΠΘ” … Σε ποιο τομέα σπουδάζατε και γιατί το αφήσατε στη μέση;
Β.Μ.: Όταν ήμουνα μαθητής Λυκείου, είχε προβληθεί στην τηλεόραση μία ταινία αμερικάνικη, με κεντρικό ήρωα ένα γεωλόγο άκρως περιπετειώδη και ρωμαλέο. Νομίζω οτι πρωταγωνιστούσε ο Πολ Νιούμαν. Την επομένη πήραμε με τον κολλητό μου την απόφαση. Βέβαια αυτός μου την έφερε κι έγινε γιατρός κι εμένα μ'είχε ήδη κερδίσει η μουσική και, πιο συγκεκριμένα,τα τραγούδια. Οταν βρέθηκα, λοιπόν, στην άπλα της φοιτητικής ζωής τα παράτησα κι αυτό είναι κάτι που δε μετάνιωσα ποτέ.

Γράφετε μουσική, στίχους, ενώ ερμηνεύετε ο ίδιος τα τραγούδια σας. Πόσο βατό είναι στην εποχή μας ένας νέος καλλιτέχνης να πορευτεί στηριζόμενος στα δικά του και μόνο δημιουργικά χέρια;
Β.Μ.: Είναι και δεν είναι. Είμαστε πάνω σε μια γέφυρα και καλό είναι να μην πολυκοιτάζουμε κάτω. Έχουμε όλο το χρόνο να αυτοεπισκευαστούμε αφήνοντας στα μοναχικά μας οράματα ένα πορτάκι μισάνοιχτο. Όταν έρθουμε κοντά κοντά με τη μαγεία, θα το βρει και θα τρυπώσει. Και τότε ποιος μας πιάνει.

Τι σημαίνει για σας το χιούμορ και ο αυτοσαρκασμός; Στο cd σας υπάρχουν πολλά στοιχεία τέτοιου είδους…
Β.Μ.: Το χιούμορ είν' ένα πλεούμενο. Ανάλογα με το βάθος και τις καιρικές συνθήκες μπορεί να γίνει από σχεδία μέχρι υπερωκεάνιο. Η αποστολή του είναι πάντοτε η ίδια. Να σε περάσει απέναντι.

Στην Ελλάδα του 2010 τα πεδία των μαχών έχουν σχέση με τα πλακάκια των τυφλών, όπως λέτε σε ένα σας τραγούδι;
Β.Μ.: Το τραγούδι αναφέρεται στις ερωτικές μάχες που,όπως ξέρετε,δεν έχουν χώρα και χρονιά προέλευσης,αν και ο Στράτος Σαμιώτης που υπογράφει τους στίχους,κατέγραψε ένα προσωπικό του βίωμα. Όσο για την Ελλάδα του 2010 δε μάχεται ακόμη. Ασφυκτιά και περιμένει πατινάροντας στα πλακάκια της κουζίνας.

Θα μπορούσατε ποτέ να γράψετε τραγούδια για καλλιτέχνες που έγιναν γνωστοί από τηλεοπτικά παιχνίδια;
Β.Μ.: Τέτοιους φραγμούς δεν έχω.Καμμιά φορά γλυκαίνεσαι περισσότερο άμα βουτήξεις το δάχτυλο σε λάθος βάζο.

Αν κλείσετε τα μάτια σας και χωρίς δεύτερη σκέψη, ποιο θεωρείτε το καλύτερο τραγούδι από το δίσκο σας;
Β.Μ.: Έχω μια αδυναμία στο “Μα κανένα ναι”.

Πιστεύετε πως πρέπει πλέον να κοιταζόμαστε όλοι μας με λοξή ματιά, όπως είναι ο τίτλος του cd σας;
Β.Μ.: Όχι.Πιστεύω πως πρέπει να κοιτάζουμε λοξά και να κοιταζόμαστε κατάματα.

Ποιο θα ήταν το ιδανικό μέρος για να εμφανιστείτε φέτος το χειμώνα;
Β.Μ.: Θα σας τα πω όλα. Είμαι με τα δυο μου πόδια σε δυο βάρκες. Για την ακρίβεια είμαι με το ένα πόδι σε μια βάρκα και με το άλλο στον αέρα. Για τη φετινή σεζόν που ήδη διανύουμε, θα παίζω Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στο, κλασικό πλέον, στέκι των Εξαρχείων, στον “Κάβουρα” της οδού Θεμιστοκλέους με μια τρομερή παρέα άξιων μουσικών κι ένα ακομπλεξάριστο πρόγραμμα. Κόσμος πολύς, χαμογελαστές φατσούλες και χορός μέχρι τελικής πτώσεως.Οσο για το άλλο πόδι που αιωρείται, αυτό ψάχνει για το ανθρώπινο και το μουσικό υλικό, για την αίσθηση που θα νοηματοδοτήσει την αισθητική μου.Μ'αυτούς τους όρους,ο κάθε χώρος είναι κατάλληλος παίρνοντας το σχήμα και το περιεχόμενο της καλλιτεχνικής ουσίας που φιλοξενεί.

Τι απαντάτε σε όλους αυτούς που υποστηρίζουν ότι η ελληνική μουσική έχει κορεστεί;
Β.Μ.: Ότι έχουν δίκιο όσο ακριβώς κι αυτός που ατενίζοντας τον ουρανό μες στα μεσάνυχτα, υποστηρίζει πως “νύχτωσε”. Πολύ σωστό, δε λέω, μόνο που σε λίγες ώρες δε θα ισχύει πια.

Περιγράψτε μας με λίγες λέξεις τι σημαίνει για σας ελληνικό τραγούδι.
Β.Μ.: Μονομανία.

Φωτογραφίες: Μενέλαος Λιόντος
Menelaos Liondos Photography  
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Θα ήθελα μια κοινωνία που θα έχει μια γραμμή – οριζόντια – για όλα τα παιδιά που γεννιούνται. Να είναι όλα ίσα στην εκκίνηση. Όταν μου λένε αν είμαι αριστερός, αυτό τους απαντώ.
Θάνος Μικρούτσικος

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

14/10/1952 Γεννιούνται οι τραγουδοποιοί Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας
14/10/2004 Πέθανε ο τραγουδιστής και ηθοποιός Βλάσης Μπονάτσος