152 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
20.09.2019
Ορφέας | Main Feed
Σάκης Ιντζεβίδης

Με αφορμή την παρουσίαση της πρώτης ολοκληρωμένης δισκογραφικής δουλειάς ενός νέου καλλιτέχνη της Ροκ, βρέθηκα στο Koo-Koo την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου2011. Η ώρα ήταν 10.15 το βράδυ όταν φθάσαμε στη μουσική σκηνή μαζί με τον φωτογράφο μου, ησυχία υπήρχε, ακόμα η προσέλευση του κόσμου δεν είχε αρχίσει. Βρέθηκα με τον Θοδωρή (Κος Κ.) και πήγαμε στα καμαρίνια για να γνωριστούμε καλύτερα και να μιλήσουμε για το ίδιο, και την νέα του δισκογραφική δουλειά.

Σε έχει χαράξει τόσο πολύ ο ήρωας του Φρανκ Κάφκα, « Κ » , ώστε να πάρεις το καλλιτεχνικό σου Κύριος Κ.;
Κος Κ.: Αυτό ήταν μάλλον σύμπτωση , με το βιβλίο είχα κάποιες συμπτώσεις. Εκείνο την περίοδο έψαχνα, κάτι ακόμα μου έλειπε, είχε να κάνει και με την σχέση μου με τα παιδιά του γκρουπ ,ήθελα να’ ναι πιο Κολεκτίβα μουσικών. Έτσι ξεκίνησε ως ιδέα να έχω ένα καλλιτεχνικό ψευδώνυμο. Κάποια στιγμή δούλευα σε μια εταιρία χαρτογράφησης , ο ήρωας είναι τοπογράφος του βιβλίου.

Μόνος σου το διάλεξες;
Κος Κ.: Ναι, ήταν μια αναλαμπή, φαντάζομαι κάτι θα ισχύει, ακόμα δεν έχω ανακαλύψει γιατί ακριβώς, και μάλιστα τα τελευταία δύο χρόνια αρχίζει και με περιορίζει το ότι ο κόσμος με ρωτάει συνέχεια για αυτό. Κυρίως έχει να κάνει με το επώνυμο μου που αρχίζει από Κ, (Κοντάκος) , και κατ’ επέκταση με πράγματα που ζήλεψα στον ήρωα του βιβλίου, χωρίς να κάνω παραλληλισμό με την ζωή του.

« Εδώ είναι το σπίτι μου », είναι ο τίτλος του cd σου. Τί αλλάζει, αν αλλάζει κάτι από το περυσινό cd single « το κορίτσι του μήνα »;
Κος Κ.: Η αλήθεια ότι το « Κορίτσι του μήνα » και το « μπαμ » είναι παλαιότερα τραγούδια , απλώς έπρεπε να κυκλοφορήσουν πέρυσι γιατί αλλιώς θα ακυρωνόταν η κυκλοφορία τους από την Coo Records , είναι όλα της ίδιας περιόδου τα τραγούδια , απλά κάποια ευτύχισαν να ηχογραφηθούν νωρίτερα και κάποια άλλα αργότερα. Σίγουρα στο τελικό αποτέλεσμα αλλάζει γιατί οι συντελεστές του mixing και του mastering είναι άλλοι σε σχέση με το single , ενώ τώρα έκαναν οι « Δραμαμίνη » το mixing και ο Χατζηστάμου το mastering, όλα αυτά παίζουν κάποιο ρόλο σε σχέση με το υλικό, το τι έχει αλλάξει από κει και πέρα δεν μπορώ να το εντοπίσω εγώ, τα βλέπω όλα σχετικά συμπαγή.
 




 
 
Πως θα χαρακτήριζες τον ήχο σου; Punk, Rock; Σου το ρωτάω αυτό γιατί παρατήρησα ακούγοντας τον δίσκο σου ότι δεν έχεις πλήκτρα. Θέλεις τον ήχο σου σκληρό;
Κος Κ.: Γενικά ήθελα ο δίσκος να είναι κιθαριστικός, η αλήθεια είναι ότι έχει μια υπόγεια Punk αισθητική , βέβαια δεν είναι το Punk των Sex Pistols, είναι και άλλη εποχή τώρα,  σίγουρα το νιώθω πιο μεσογειο -βαλκανικό , και όσο περνάν τα χρόνια βλέπω ότι αυτό θα με συναντάει πάντα, και στον επόμενο δίσκο ίσως να σταθώ λίγο παραπάνω σε αυτό, από ότι στον πρώτο μου δίσκο, συν το ότι είναι ένας δίσκος που ξεκίνησε πριν τρία χρόνια, οπότε αυτό παίζει ρόλο, πως ήμουν πριν τρία χρόνια. Έχει κάτι παραπάνω εφηβικό σαν διάθεση , από ότι φαντάζομαι έναν μελλοντικό. Χωρίς να σημαίνει ότι ο επόμενος θα έχει λιγότερα γκάζια.

Πες μου Κύριε Κ. για τις επιρροές σου που είχες ή έχεις ακόμα; Γκρουπ που άκουγες, καλλιτέχνες.
Κος Κ.: Ανακάλυψα πολλά πράγματα όταν άρχισα να προσέχω- εμβαθύνω στην μουσική, γιατί παλαιότερα και εγώ σαν έφηβος θυμάμαι άκουγα διάφορα,  είχα πάει σε ένα ζωντανό του MTV , έπεφτε ένα τραγούδι των Slipknot και ουρλιάζαμε, δηλαδή την είχα και εγώ αυτή την αθωότητα . Ήμουν στην φάση που ότι μου αρέσει το ακούω , απ’ ότι είδος και να είναι. Όταν άρχισα να συνειδητοποιώ και να αναρωτιέμαι, ποιός είμαι; Τι θέλω ; Έψαξα τους δίσκους μου να δω τα κομμάτια που έχω και στάθηκα στο Electric layland του Hendrix, και γενικά ο Hendrix ήταν ένας αξιοζήλευτος κιθαρίστας για πολλούς, άκουσα αργότερα στο Τ.Ε.Ι. όταν ήμουν 18-19 πολύ Perl Jam , είχα φίλους πολύ κολλημένους με αυτούς, από Ελληνικά , όλη την  ροκ μουσική σκηνή, ιδιαίτερα Διάφανα Κρίνα , είχα κάποιο φίλο που με μύησε στον ήχο τους , είχαμε και τον ίδιο παραγωγό κάποια στιγμή. Άκουγα Gossip, τώρα ακούω Keziah Jones που είναι  κάπως φανκ-πανκ.

Τέλος θα ήθελα να μου πεις, από τα 11 τραγούδια που γράφεις εσύ στίχους και μουσική στο cd, αν έχει κάποιο μια ιδιαίτερη ιστορία πριν το γράψεις.
Κος Κ.: Δεν θα’ μαι αντικειμενικός αν ξεχωρίσω κάποιο. Μια ιστορία έχει το « Eδώ είναι το σπίτι μου » όταν ετοιμάζαμε το πρώτο ζωντανό που θα παρουσιάζαμε το υλικό αυτού του δίσκου, περίπου όπως είναι στην τωρινή του μορφή, βρισκόμουν στο σπίτι μόνος  και σκεφτόμουν πώς να ανοίξω την συναυλία με μία πρόσκληση, μέσα σε όλα αυτά είχα μια ιδέα για το σπίτι μου(που συμβαίνουν διάφορα πράγματα), έτσι προέκυψε το τραγούδι , που για μένα σηματοδοτεί μια έναρξη τραγουδοποιίας , και αυτός είναι και ο λόγος που έδωσα αυτό το τραγούδι ως τίτλο στο cd. Έχει να κάνει επίσης με μια πολύ έντονη στιγμή ενός ζωντανού μας τότε στο Γυάλινο μουσικό θέατρο, που παίζαμε με τους Freedom of speech , ακόμα τότε δεν είχα σκεφτεί για το Κος Κ.- θυμάμαι ότι είχε πολύ χάλια ήχο (ο κόσμος μίλαγε πολύ) παρόλο αυτά είναι από τα πιο ιδιαίτερα live που κάναμε γιατί ήμουν πολύ αγχωμένος, όπως και τώρα βέβαια, βρισκόμουν σε ένα τρανς δικό μου , και ήμουν εγώ μόνος μου με τα κομμάτια-. Το αναφέρω αυτό σαν ιστορίουλα γιατί ευθύνεται και  το συγκεκριμένο τραγούδι.

Σε ευχαριστώ Θοδωρή (Κος Κ.) Καλή επιτυχία σε ότι κάνετε από δω και πέρα.
Κος Κ.: Ευχαριστώ και εγώ.


Ο κος Κ. και η παρέα του μας θύμισε ότι ακόμα υπάρχει ζωντανό το καλό Ροκ τραγούδι, και υποσχέθηκε με τα τραγούδια του ότι το μέλλον του ανήκει. Πραγματικά επί σκηνής έδωσε τον καλύτερο εαυτό του, με ερμηνείες στα τραγούδια του, που προήγαγαν κατά πολύ αυτές του cd. Δεν   παραβλέπω την συμμετοχή του Λεωνίδα Μπαλάφα σε δύο τραγούδια, ιδιαίτερα στο « Για το Ράδιο » το οποίο είναι και το τραγούδι που έχει συμμετοχή ο Κος Κ. στον καινούργιο δίσκο του Λεωνίδα. Επίσης θέλω να πω για την πολύ καλή χημεία του γκρουπ και την άριστη τεχνική τους αφού κατάφεραν χωρίς πλήκτρα ο ήχος τους να ακούγεται εξαιρετικός στο ακροατήριο, που τους αποθέωσε . Θα επανέλθω σύντομα στον Ορφέα για την δισκοκριτική αυτής της δισκογραφικής δουλειάς.

Get Adobe Flash player
Get Adobe Flash player

Φωτογραφίες: Σάκης Ιντζεβίδης- Γιάννης Σταμούλης

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

Σχόλια  

 
0 #2 Sakis I. 01-10-2011 12:19
Θα συμφωνήσω σε όλα, ευχαριστώ για το σχόλιο!
Παράθεση
 
 
0 #1 termite 27-09-2011 12:28
Πρόκειται για έναν απο τους πολύ ταλαντούχους τραγουδοποιούς της γενιάς μας.

Το "Για το Ράδιο" αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα δουλειάς, και πρωτότυπης συνθετικής ιδέας.

Όσο για το KooΚοο καλο είναι να γνωρίζουν οι αναγνώστες οτι πρόκειται για έναν απο τους καλύτερους liveάδικους χώρους της Αθήνας, με εξαιρετικό ήχο on αλλα και off stage.
Παράθεση
 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Με την πρώτη σταγόνα της βροχής σκοτώθηκε το καλοκαίρι.
Οδυσσέας Ελύτης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

20/9/1971 Πέθανε στην Αθήνα ο νομπελίστας ποιητής Γεώργιος Σεφέρης (Γεώργιος Σεφεριάδης)

ΤΥΧΑΙΑ TAGS