218 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
17.09.2019
Ορφέας | Main Feed

Νέα πρόσωπα

Καλή Βανδώρου

Ο Χρίστος Θεοδώρου είναι ένας δημιουργός, ο οποίος, παρά το νεαρό της ηλικίας του, έχει ήδη κάνει πολλά βήματα στον καλλιτεχνικό χώρο, ανάμεσα στα οποία είναι η συμμετοχή του στην Σπείρα – Σπείρα του Σταμάτη Κραουνάκη. Πλέον, γράφει μουσική για μιούζικαλ, κάποια από τα οποία έχουν ήδη παρουσιαστεί με μεγάλη επιτυχία, ενώ, έχοντας στο πλευρό του εδώ και αρκετό καιρό ως μόνιμη συνεργάτιδά του τη Βικτωρία Ταγκούλη, προτείνει στο κοινό τις δικές του δουλειές. Επίσης. δηλώνει ικανοποιημένος με την ιδιότητά του ως δάσκαλος μουσικής σε δυο δραματικές σχολές. Περισσότερες πληροφορίες για τον Χρίστο Θεοδώρου δίνονται στη συνέντευξη που ακολουθεί, η οποία έγινε με αφορμή τις παραστάσεις που θα γίνουν στον Πυρήνα τα δύο τελευταία Σάββατα του Μάη.


Πείτε μου δυο λόγια για εσάς (π.χ. πού μεγαλώσατε, τι μουσική ακούγατε μικρός, τι επιρροές έχετε, πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε επαγγελματικά με τη μουσική κλπ).
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Στην εφηβεία μου άκουγα ροκ συγκροτήματα, αμέσως μετά έντεχνα ελληνικά τραγούδια Ελλήνων συνθετών και τραγουδοποιών, λαικά τραγούδια, κλασική μουσική, όπερα, μιούζικαλ, σύγχρονη ροκ, ανατολίτικη μουσική, γενικά έχω ακούσει και επηρεαστεί από όλα τα είδη της καλής μουσικής. Δέκα χρονών ξεκίνησα μαθήματα πιάνου και ένα χρόνο μετά, όταν έγραψα το πρώτο μου κομμάτι, αποφάσισα ότι θα ασχοληθώ με την μουσική.

Πώς θα χαρακτηρίζατε το ύφος της μουσικής που γράφετε;
Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορώ να χαρακτηρίσω την μουσική που γράφω, αυτό για το οποίο είμαι σίγουρος είναι ότι δίνω πολύ μεγάλη βαρύτητα στη μελωδία και ότι προσπαθώ να εκφράζω ειλικρινά τον εαυτό μου. Έχω επίσης την ανάγκη να ανανεώνομαι διαρκώς, να μην μένω στατικός στα όποια κεκτημένα μου κάθε φορά και να δίνω επίσης μεγάλη σημασία  στην ενορχήστρωση.

Εκτός από τα δύο cd με μουσικές σας που έχουν εκδοθεί, έχετε συνθέσει και μιούζικαλ. Πιστεύετε ότι τα μιούζικαλ είναι ένα είδος που αρέσει και γενικά, προτιμάται στην Ελλάδα;
Το μιούζικαλ στην Ελλάδα σαν είδος πιστεύω ότι είναι αδικημένο, γιατί δεν υπάρχει η απαραίτητη σφαιρική εκπαίδευση όπως στο εξωτερικό ,αλλά συγχρόνως αποτελεί και ένα παρθένο έδαφος όσον αφορά στην δημιουργία καινούργιων έργων. Είναι κρίμα να γίνονται μόνο αντιγραφές και διασκευές παλαιότερων επιτυχημένων έργων του εξωτερικού και να μην γράφονται καινούρια, πρωτότυπα έργα. Επίσης όταν λέμε μιούζικαλ το μυαλό μας πάει αμέσως σε 3-4 στάνταρντ που πρωτοπαίχτηκαν πριν από πάρα πολλά χρόνια στο εξωτερικό, ενώ έχουν μεσολαβήσει υπέροχα πιο πρόσφατα έργα που έχουν εξελίξει το είδος και  δεν τα ξέρουμε.

Μοιραστείτε κάποιες από τις εμπειρίες σας ως μέλους της ομάδας Σπείρα – Σπείρα του Σταμάτη Κραουνάκη.
Η επαγγελματική εμπειρία που αποκόμισα από την συμμετοχή μου στην ομάδα Σπείρα-Σπείρα ήταν πολύτιμη για την εξέλιξή μου και συνθετικά και εκτελεστικά. Κορυφαία εμπειρία για μένα ήταν τα «Χορικά-Αιώνια Θητεία στο Κάλλος» που παίχτηκαν στην Μικρή Επίδαυρο και στο Μέγαρο Μουσικής.

Θα μπορούσατε να γράψετε μουσική, η οποία θα ερμηνευόταν από καλλιτέχνες της ευρύτερης εμπορικής σκηνής;
Προς το παρόν συνεργάζομαι σταθερά με την Βικτωρία Ταγκούλη, αλλά δεν θα έλεγα όχι σε μία συνεργασία αρκεί να με καλύπτει εκατό τοις εκατό αισθητικά και καλλιτεχνικά. Δεν θα έδινα ποτέ ένα τραγούδι μου σε κάποιον καλλιτέχνη που δεν μου αρέσει και που δεν με εκφράζει απόλυτα, μόνο και μόνο για εμπορικούς σκοπούς και για την αναγνωρισιμότητα. Ούτως ή άλλως όμως διανύουμε μια εποχή που οι εμπορικές αυτές προθέσεις έχουν ξεθωριάσει σε έναν μεγάλο βαθμό, αλλάζουν τα μέσα και οι τρόποι και είναι ευκαιρία να βρούμε την πηγή της αυθόρμητης και αληθινή μας έκφρασης μακριά από τις εμπορικές προθέσεις.

Παράλληλα με τη σύνθεση, είστε και δάσκαλος στη Δραματική Σχολή της Δήμητρας Χατούπη. Πόσο πολύ συνδέεται η ηθοποιία με τη γνώση μουσικής (πέρα από τα μιούζικαλ);
Εκτός από την Δραματική σχολή της Δήμητρας Χατούπη διδάσκω και στην Δραματική Σχολή του Γιώργου Αρμένη. Πιστεύω ότι η μουσική καλλιέργεια για έναν ηθοποιό είναι πολύ σημαντική γιατί βοηθάει στην γενικότερή του αντίληψη πάνω στην σκηνή, επίσης μέσα από την μουσική γνωρίζει το βασικό του εργαλείο που είναι η φωνή του και μαθαίνει να βρίσκει σε κάθε θεατρικό κείμενο τον κρυμμένο ρυθμό του και την μουσικότητα των λέξεων.

Αναφέρετέ μου τα ονόματα κάποιων καλλιτεχνών που θα θέλατε οπωσδήποτε να συνεργαστείτε μαζί τους.
Θα ήθελα πολύ να συνεργαστώ κάποια στιγμή με τον Θανάση Παπακωνσταντίνου γιατί είναι ένας καλλιτέχνης που θαυμάζω πάρα πολύ, επίσης με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου. Και ένα μακρινό μου όνειρο είναι να συνεργαστώ κάποτε με τον Rufus Wainwright και τον Bob Wilson.

Ας μιλήσουμε λίγο για την επικαιρότητα. Το πολιτικό σκηνικό στη χώρα μας - και κυρίως το μέλλον της – είναι αμφίρροπο. Πόσο μπορεί να βοηθήσει η τέχνη σε αυτόν τον τομέα;
Η τέχνη μπορεί να βοηθήσει στις πάρα πολύ δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στις μέρες μας εκεί που βοηθούσε πάντα, από καταβολής κόσμου: στην διατήρηση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ευαισθησίας, της ανθρωπιάς εναντίον της εξαθλίωσης και του εξευτελισμού και να μας βοηθήσει να είμαστε δυνατοί και να μην χάσουμε ποτέ την ελπίδα από την καρδιά μας. Να διατηρήσουμε το ανθρώπινο πρόσωπό μας, να αγαπάμε βαθιά και να εκφράζουμε όσο πιο έντονα γίνεται αυτό που έχουμε μέσα μας χωρίς φόβο. Ο χειρότερος εχθρός μας αυτή τη στιγμή είναι ο φόβος, να μην τον αφήσουμε να κυβερνήσει τις ζωές μας. Η τέχνη βοηθάει πολύ στην καταπολέμησή του γιατί αφυπνίζει τα συναισθήματα και την συνείδηση. Και δεν μιλάω φιλολογικά αλλά εντελώς πρακτικά.

Πείτε μου ένα όνειρό σας που έχει πραγματοποιηθεί και ένα ακόμα που θα θέλατε να πραγματοποιηθεί.
Πάντα ονειρευόμουν να ζω από την μουσική μου και να μην χρειαστεί να κάνω κανέναν συμβιβασμό, το έχω καταφέρει και είμαι πολύ χαρούμενος γι’ αυτό. Απραγματοποίητα έχω πολλά όνειρα ακόμα, τα οποία εύχομαι να πραγματοποιηθούν.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον;
Έχω ήδη ξεκινήσει να γράφω τα τραγούδια για το επόμενο cd με την Βικτωρία Ταγκούλη, έχουμε δύο εμφανίσεις στον Πυρήνα Σάββατο 19 και 26 Μαΐου και μετά καλοκαιρινή περιοδεία.


 

 

 

 

 



 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Το γιαούρτι, που μια μέρα πριν από το ευρώ, έκανε 48 δραχμές και μια μέρα μετά τριακόσιες πενήντα – σε δραχμές – εμείς το φάγαμε αδιαμαρτύρητα. Το ίδιο γιαούρτι ήταν, ίσως και χειρότερο, αλλά εμείς το πληρώσαμε χωρίς να πούμε λέξη. Δηλαδή ως λαός είμαστε πολύ του γιαουρτιού.
Σταμάτης Κραουνάκης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

17/9/1982 Πέθανε σε νοσοκομείο της Ρωσίας ο συνθέτης Μάνος Λοίζος
17/9/1988 Παρουσιάστηκε στο Ηρώδειο, το Άξιον Εστί του Μίκη Θεοδωράκη με τους Γιώργο Νταλάρα, Ανδρέα Κουλουμπή, Νικήτα Τσακίρογλου
18/9/1970 Πέθανε στο Λονδίνο ο αμερικανός κιθαρίστας Τζίμυ Χέντριξ (Τζέιμς Μάρσαλ Χέντριξ), πιθανότατα από υπερβολική δόση βαρβιτουρικών.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS