120 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
19.06.2019
Ορφέας | Main Feed

Δισκοκριτικές

Τάσος Π. Καραντής

Γιώργος Νταλάρας: Το φίλτροΤο σύγχρονο ερμηνευτικό προφίλ του Γιώργου Νταλάρα, θέλει να μας παρουσιάσει η συλλογή «ΤΟ ΦΙΛΤΡΟ» (deluxe edition / cd - dvd) – που κυκλοφόρησε πρόσφατα από την UNIVERSAL - μέσα, φυσικά, από το ρεπερτόριο και τις ηχογραφήσεις του στην εν λόγω εταιρεία και με μπόνους, κάποια νέα τραγούδια. Γι’ αυτό κι αναφέρεται ρητά στο εξώφυλλο: «νέα τραγούδια κι επιλογές της τελευταίας περιόδου».
Η όλη έκδοση είναι καλαίσθητη κι άρτια επιμελημένη, με πρόσθετες επεξεργασίες (μίξεις, remastering) σε όλο το υλικό. Επίσης, πέρα από τα τέσσερα (4) νέα τραγούδια - που τα υπογράφουν ο Μιχάλης κι ο Νικόλας Κουμπιός - υπάρχουν κι αρκετές νέες εκτελέσεις τραγουδιών, μόλις της τελευταίας διετίας (2006-2008). Η συλλογή αποτελείται από ένα cd (14) τραγουδιών κι από ένα dvd με (4) βιντεοκλίπ. Τα τραγούδια προέρχονται από τη σειρά του «ΑΞΙΟΥ ΛΟΓΟΥ» (2006-2008), τον προσωπικό δίσκο του Νταλάρα «Με το ένα πόδι στ’ άστρα και τα δυο στην κόλαση» (2007) και το σάουντρακ της τηλεοπτικής σειράς του ALPHA «Η Εξαφάνιση» (2008). Τέλος, το dvd περιλαμβάνει τα βιντεοκλίπ των τραγουδιών : «Έρημα χωριά», «Ρίξε μια σκάλα στο φεγγάρι», «Θα περιμένω εδώ» & «Όλα μιλούν για σένα»
Τη μουσική των τραγουδιών της συλλογής την υπογράφει μια ομάδα γνωστών σύγχρονων συνθετών, όπως οι: Παντελής Θαλασσινός, Μιχάλης Κουμπιός, Νικόλας Κουμπιός, Δημήτρης Παπαδημητρίου, Κυριάκος Παπαδόπουλος, Χρήστος Παπαδόπουλος, Στάμος Σέμσης και Μιχάλης Χατζηγιάννης. Όσον αφορά τους στίχους των κομματιών, τους υπογράφουν μεγάλα ονόματα, επιτυχημένες πένες, αλλά και νέες, ελπιδοφόρες φωνές: Λευτέρης Παπαδόπουλος, Μάνος Ελευθερίου, Άλκης Αλκαίος, Νίκος Μωραΐτης, Λίνα Δημοπούλου, Νίκος Σταθόπουλος, Γιώργος Σαρρής και Ελένη Πανταζή.
Με αφορμή λοιπόν την κυκλοφορία της συλλογής αυτής που, ουσιαστικά, μας παρουσιάζει τον σημερινό Νταλάρα, ο «ΟΡΦΕΑΣ» σκέφτηκε να κάνει μια διαφορετική παρουσίαση κι, αντί να γράψουν για το cd κάποιοι συντάκτες του, να αποταθεί σε τρεις (3) συνθέτες οι οποίοι έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν με το Νταλάρα, αλλά, φυσικά, δεν συμμετέχουν στη συλλογή. Έτσι, σε συνεργασία με τη UNIVERSAL, τους στείλαμε το cd για να το ακούσουν και να μας γράψουν, ελεύθερα, τη γνώμη τους είτε για τη συγκεκριμένη έκδοση, είτε, με αφορμή αυτήν, για το ερμηνευτικό προφίλ του Γιώργου Νταλάρα. Η επιλογή τους κι η σειρά με την οποία παρατίθενται τα κείμενά τους ακολουθεί μια ανάστροφη πορεία στο χρόνο.
Ο Βασίλης Δημητρίου έχει χαρίσει στο Γιώργο Νταλάρα το κλασικό πλέον τραγούδι «Το πεπρωμένο», αλλά συνεργάστηκε και πολύ πρόσφατα μαζί του στα «Ματωμένα χώματα», ο Μιχάλης Τερζής έχει συνεργαστεί μαζί του τη δεκαετία του ’70 και του ’80, με κυρίαρχο τον κύκλο τραγουδιών «Όλη τη μουσική μεσ’ στην αγάπη βάλε» σε ποίηση Κωστή Παλαμά, ενώ, ο Βασίλης Αρχιτεκτονίδης, αποτελώντας την πιο συγκινητική συμμετοχή, είναι ο δημιουργός που έδωσε, το 1967, στον Γιώργο Νταλάρα το πρώτο του τραγούδι στη δισκογραφία, την περίφημη «Προσμονή». Ο «ΟΡΦΕΑΣ» ευχαριστεί τους τρεις σημαντικούς αυτούς δημιουργούς, που τίμησαν με την πένα και το ήθος τους το περιοδικό μας, γράφοντας για έναν μεγάλο Έλληνα ερμηνευτή, όπως είναι ο Γιώργος Νταλάρας.

Βασίλης Δημητρίου | «Κάθε φορά που ασχολείται με κάτι καινούργιο θέλει να του φορέσει το ρούχο της εποχής του»

Βασίλης ΔημητρίουΑυτό που θα ήθελα να πω για τον Γιώργο Νταλάρα είναι αυτό που νομίζω πια το έχουν καταλάβει όλοι. Πέρα από την αδιαμφισβήτητη άξια του όχι μόνο σαν τραγουδιστής αλλά και σαν μουσικός , είναι ένας άνθρωπος που αγαπάει με πάθος την μουσική αλλά έχει μια ξεχωριστή, ιδιαίτερη αδυναμία, στην παραδοσιακή λαϊκή μουσική σε όλη της την γκάμα, την γνωρίζει πολύ καλά και δεν σταματά συνεχώς να ψάχνει ως μουσικός και τραγουδιστής.
Αυτό λοιπόν το πάθος του να διατηρηθεί και στην εποχή μας και η παλαιότερη μα και η σύγχρονη «λαϊκή τραγουδοποιϊα» - με ή χωρίς εισαγωγικά - είναι που τον οδηγεί κάθε φορά που ασχολείται με κάτι καινούργιο, να θέλει να του φορέσει το ρούχο της εποχής του για να το κάνει προσιτό σ’ ένα κοινό που αγαπά και σέβεται αλλά ξέρει και τις “αδυναμίες” του . Κάθε σοβαρή πράξη μας έχει τις αντανακλάσεις της και νομίζω πως δεν πρέπει να βιαζόμαστε να κρίνουμε πράγματα που θέλουν μια χρονική απόσταση, που θα μας κάνει να έχουμε πιο σωστή κρίση. Άλλωστε να μην ξεχνάμε πως αυτό που έχει σημασία και είναι κάτι που δεν μπορεί να κρυφτεί είναι η πρόθεση μας, τι και γιατί το κάνουμε και ο Γιώργος Νταλάρας τις προθέσεις του δεν τις έκρυψε ποτέ, είναι πάντα διάφανος
.

Βασίλης Δημητρίου

Μιχάλης Τερζής : «Με προτάσεις που ξεπερνούν τα μέτρα και τη λειτουργικότητα ενός απλού καλού τραγουδιστή»

Μιχάλης ΤερζήςΤα λόγια αυτά που γράφω παρακάτω, ας μη θεωρηθούν - παρακαλώ - ως κριτική, κριτική ανάλυση ή κάτι τέτοιο. Τη γνώμη μου παραθέτω για τα δρώμενα του τραγουδιού μας, με αφορμή την επιμελημένη έκδοση της Universal, του Album – Cd του Γιώργου Νταλάρα, με τίτλο «Το Φίλτρο». Όχι ως παρατηρητής, από τις παρυφές δηλαδή, αλλά μέσα από τον πυρήνα της δημιουργίας όπου βρίσκομαι και με την όποια οντότητα και ευθύνη μπορώ να έχω. Και ευχαριστώ τον δημοσιογράφο Τάσο Καραντή και το σπουδαίο ηλεκτρονικό περιοδικό «ΟΡΦΕΑΣ» για την ευκαιρία που μου δίνει.

«Το Νόμισμα…»

Τα τραγούδια που έχουν αξία ,κατά την γνώμη μου, είναι “νόμισμα”. Η τέχνη η ίδια θα έλεγα πως είναι “νόμισμα, “νόμισμα” χρυσό, που περνάει με αυτό τις πύλες του Παραδείσου, της πρόσκαιρης, ή της διαρκούς μνήμης, της «Μνήμης της Μνημόεσσας»* και εν τέλει της αθανασίας, της διαρκούς ζωής, δηλαδή … (τόσο το ίδιο το τραγούδι – όσο και οι δημιουργοί του : Συνθέτης, Στιχουργός, Τραγουδιστής). Και είναι αξία γιατί αντιπροσωπεύει μια βαθιά αλήθεια και μια βαθιά ανάγκη της ζωής και των ανθρώπων, που αναγνωρίζεται ως τέτοια (από τους ανθρώπους) και ταυτίζεται μαζί τους από την αρχή ή με το διάβα του χρόνου σιγά-σιγά … Να θυμηθούμε «Το Μερτικό» που “πέρασε” όταν βγήκε σχεδόν απαρατήρητο και τι είναι σήμερα …
Το Ελληνικό τραγούδι, η μουσική μας πορεύεται στους αιώνες ,απάνω στην χρυσαφένια «Αργώ» του, φορτωμένο με όλα τα μαλάματα, τα διαμάντια, τα χρυσάφια και την ζώσα ανθρώπινη λάβα του, τους απέριττους ήρωές του, όπου μαγεμένοι και αέρινοι, από εκεί που βρίσκονται, στέκουν ακέραιοι με το έργο τους και με στωικό χαμόγελο, παρακολουθούν τα δρώμενα του καιρού μας και αυτούς που κόβουν και ράβουν σήμερα - στο “μαζικό” λέει είδος τραγουδιού - και που είχαν πάντα ως μοναδικό εφόδιο στην πορεία τους “κέρματα” από φτηνή λαμαρίνα , τις περισσότερες φορές κάλπικα …
Μέσα στους πρώτους και ιστορικά πρόσωπα της γενιάς μου που συνεχίζουν να καταθέτουν το απόσταγμα της τέχνης τους, χρόνια τώρα με το κύρος της αυθεντίας. Κορυφαίος, μεταξύ αυτών, ο Γιώργος Νταλάρας που αξιώθηκε βήμα - βήμα μιας προσφοράς ανυπέρβλητης με μεγάλο κύρος και ιστορικά διαχρονικής, καταγεγραμμένης στην δισκογραφία αλλά και στη συνείδηση του κόσμου. Ο Γιώργος Νταλάρας με προτάσεις που ξεπερνούν τα μέτρα και την λειτουργικότητα ενός απλού καλού τραγουδιστή, πασχίζει χρόνια τώρα με μια έγνοια για το τραγούδι και μια μοναδική εργατικότητα και ευθύνη, που τον έφερε “μέσα” σε μια σειρά από τα πιο σημαντικά σύγχρονα -Ελληνικά και μη - έργα, ολοκληρωμένες προτάσεις , που ο ίδιος ανίχνευσε, επέλεξε, τις πρότεινε και τις ταξιδεύει μέχρι σήμερα στον Κόσμο …! (ανάμεσα σε αυτά επιτρέψτε μου να αναφερθώ – απλή αναφορά, χωρίς καμία διάθεση αξιολόγησης του - και στο δικό μου έργο σε ποίηση Κωστή Παλαμά ( τίτλος : «Όλη τη μουσική μεσ’ την αγάπη βάλε» συμμετέχουν η Δήμητρα Γαλάνη, η Ελευθερία Αρβανιτάκη, ο Διονύσης Θεοδόσης - Minos-Emi).
Όπως και η πιο πρόσφατη καταγραφή και έκδοση νέων τραγουδιών , κορυφαίων στιχουργών μας στην σειρά «Άξιος Λόγος» (Universal-Καμπανάκι), μια σπουδαία δημιουργία της ... ιδιωτικής πρωτοβουλίας δύο “αλαφροΐσκιωτων”, του Νταλάρα και του σημαντικού Μιχάλη Κουμπιού. Δουλειά που θα έπρεπε να είχε κάνει το Υπ. Πολιτισμού και όχι μόνο για τους σπουδαίους στιχουργούς … ! Δεν γνωρίζω αν θα ξεπεταχτούν μέσα από εκεί τραγούδια όπως η «Καισαριανή» (Λευτέρης Παπαδόπουλος), τα «Παραπονεμένα λόγια» (Μάνος Ελευθερίου), η «Πιρόγα» (Άλκης Αλκαίος), ο χρόνος θα το δείξει, αλλά σαφώς εκεί υποθέτω πρέπει να κατατείνουν oι προσπάθειες των δημιουργών του. Ένα έργο δηλαδή, κατάθεση του σύγχρονου λόγου των κορυφαίων στιχουργών-ποιητών του τραγουδιού μας, μέσα από τις μελοποιήσεις καταξιωμένων συνθετών του καιρού μας αλλά και ταλαντούχων νεώτερων. Σε μια εποχή μάλιστα γενικευμένης κρίσεως όπου η κατεύθυνση ,η θεματολογία των τραγουδιών και η ουσιαστική τους αναγωγή στο σήμερα είναι αναπόφευκτη και αναγκαία. Η ανίχνευση και η προσήλωση στο χρήσιμο, το ωφέλιμο, το σημαντικό, το διαχρονικό και το ωραίο , μέσα στο πανδαιμόνιο της χυδαιότητας και του σκουπιδιού που έχει καταπατήσει τον τόπο μας είναι η ευθύνη των πρωτοπόρων και των μπροστάρηδων και όχι μόνο στο χώρο του τραγουδιού μας …
Αυτό το ουσιαστικό δίλημμα υπάρχει σήμερα και στο τραγούδι : Πορεία στον δύσκολο δρόμο της τέχνης και της αληθινής έκφρασης; ή προσχώρηση στην φτήνια και την αποχαύνωση;… Η διαδρομή προσώπων όπως ο Γιώργος Νταλάρας μας έχουν ήδη δώσει την απάντηση, προ πολλού
.
Σε αυτή την πολύ σημαντική πρωτοβουλία «Άξιος Λόγος» εντάσσεται - εκ των πραγμάτων κατά την γνώμη μου - και το «Φίλτρο», αφού όχι μόνο περιέχει τραγούδια του, αλλά και χαρακτηρίζει την δομή και το ύφος του έργου - μαζί με μία σειρά σημαντικών ηχογραφήσεων, αποσπάσματα, και από άλλα, γνωστά ήδη, έργα που αναφέρονται στο εξαιρετικής καλαισθησίας εξώφυλλο του CD, σύνοψη δηλαδή των τελευταίων χρόνων της συνεργασίας του Γ. Νταλάρα με την Universal. Στο ίδιο γόνιμο κλίμα και τέσσερα καινούργια τραγούδια σε στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου και του νεώτερου Νίκου Σταθόπουλου με τις μελοποιήσεις του Μιχάλη Κουμπιού και του ταλαντούχου νέου Νικόλα Κουμπιού.
Η αυτού εξοχότης ο χρόνος, η προσωποποίηση της διάρκειας, είναι πανταχού παρών και κανείς δεν γνωρίζει τι θα επιλέξει τελικά για να κρατήσει στο ακριβό του σεντούκι και με ποιόν τρόπο ... θα γίνει αυτό … Ο χρόνος - ο Κρόνος δηλαδή - που τρώει τα παιδιά του έχει να καταβροχθίσει - πολλές φορές και αδίκως - πολλά πράγματα στο διάβα του αφού δεν κατέχει από τα, και πληρωμένα φορές καμώματα ,του καιρού μας … Πάλι ο πανδαμάτωρ χρόνος θα είναι αυτός που ίσως - ενδεχομένως - λέω θα αποκαλύψει και ότι σπουδαίο η Μέγαιρα της νευρωτικής καθημερινότητας, προσπέρασε αδιάφορη με το αυτοκαταστροφικό μένος που την διακρίνει. Γράφω ίσως, γιατί υπάρχει και ο παράγων άνθρωπος και εξουσία … ένα μίγμα που πολλές φορές παράγει αυθαιρεσία ... ειδικά στον τόπο μας. Από την άλλη ο άνθρωπος ότι σπουδαίο δημιουργεί το κάνει, κατά πάσα πιθανότητα κυρίως συνειδητά, αλλά και φορές ασυνείδητα, ως μία αναφορά – σπονδή - προς τον μέλλοντα χρόνο. Όχι για να τον εξευμενίσει (τον χρόνο) αλλά για να αφήσει ανεξίτηλα τα αχνάρια της παρουσίας του όπως τα αποτυπώματά του. Αυτή ακριβώς η προσφορά συνιστά πράξη υψίστης ευγένειας και ανιδιοτέλειας
.

Μιχάλης Τερζής

* «Η Μνήμη η Μνημόεσσα», aπό ένα ποίημα του Νίκου Ρίγγα.

Γιώργος Νταλάρας: Το φίλτρο

Βασίλης Αρχιτεκτονίδης: «Με την εξαίρετη ερμηνευτική δύναμη και ηχοχρωματικότητα της φωνής του»

Βασίλης ΑρχιτεκτονίδηςΤο Γιώργο Νταλάρα τον γνώρισα μετά από εκείνη την αποφράδα ημέρα της Παρασκευής 21 Απριλίου 1967. Η γνωριμία μας έγινε όταν ήρθε να τον ακούσω στη δισκογραφική εταιρεία «ΑΥΛΟΣ», στην οποία ήμουν συνιδιοκτήτης.
Όταν τον άκουσα με εντυπωσίασε η φωνή του και του πρότεινα να συνεργαστούμε. Δέχτηκε αμέσως και την επόμενη άρχισαν οι πρόβες. Καθώς προχωρούσαν οι πρόβες, διέκρινα περισσότερο τα φωνητικά του προσόντα, που με άγγιζαν τόσο, ώστε να του πω : «Γιώργο εσύ θα γίνεις σπουδαίος τραγουδιστής»! Εκτός από τα φωνητικά του προσόντα, είχε κι άλλα προτερήματα. Ήταν ειλικρινής, πολύ εργατικός, συνεπής και επιλεκτικός. Μέσα από αυτά διέκρινα τη θέληση και την οραματικότητά του, να γίνει κάτι και αυτό το κάτι, να μην είναι ασήμαντο.
Έγινε η ηχογράφηση και το πρώτο του τραγούδι, η «ΠΡΟΣΜΟΝΗ», ήταν γεγονός. Αυτός ο δίσκος, 45 στροφών, ήταν ο τελευταίος της εταιρείας μας, επειδή σχεδόν όλοι οι δίσκοι του «ΑΥΛΟΥ», είχαν απαγορευτεί από τη λογοκρισία της χούντας. Φυσικά κι η «ΠΡΟΣΜΟΝΗ» με το Γιώργο, απαγορεύτηκε αφού οι στίχοι ήταν καθαρά πολιτικοί, π.χ. :

«Πότε η καμπάνα του λαού, του γέρο – Μακρυγιάννη
Λεύτερο χώμα κι ουρανό, για όλους θα σημάνει
»

Η μουσική, η ενορχήστρωση και η διεύθυνση της λαϊκής ορχήστρας ήταν δική μου και οι στίχοι του Παναγιώτη (Τάκη) Καλαποθαράκου. Αυτή ήταν και η μοναδική συνεργασία μου με το Γιώργο Νταλάρα. Δεν έτυχε να συνεργαστούμε άλλο με τον διάσημο πλέον τραγουδιστή. Παρακολουθούσα πάντα όμως με μεγάλο ενδιαφέρον την ανοδική του πορεία και χαιρόμουν, που είχα προβλέψει αυτήν την εξέλιξη η οποία τον οδήγησε στην κορυφή του μουσικού γίγνεσθαι της χώρας μας και όχι μόνο. Όταν πρωτογνώρισα το Γιώργο, δεν ήξερα το γεγονός που αναφέρει ο Πάνος Γεραμάνης, ότι πέρασε από πολλές ακροάσεις. Τον είχαν ακούσει μεταξύ άλλων και οι : Ζαμπέτας, Τ. Λαμπρόπουλος, Μηλιόπουλος και Πατσιφάς. Τον απέρριψαν όλοι με την ίδια δικαιολογία : «Να ξανάρθεις όταν μεγαλώσεις». Συμβαίνουν αυτά στη ζωή μας. Κάποτε έκοψαν από τις διπλωματικές εξετάσεις της σύνθεσης το μεγάλο συνθέτη Βέρντι, όπως και τον Αϊνστάιν στα μαθηματικά …
Όπως ανέφερα και παραπάνω ένα από τα προτερήματα του Γιώργου είναι η επιλεκτικότητά του. Κάθε τραγούδι περνάει από το φίλτρο της αισθητικής του άποψης που έχει για το ελληνικό λαϊκό τραγούδι κι όχι μόνο. Έτσι και στο πρόσφατο CD με το γενικό τίτλο «Το φίλτρο», από το ομώνυμο τραγούδι. Σ’ αυτό το CD διακρίνεται το φιλτράρισμα του Γιώργου Νταλάρα, που αποδεικνύει την αισθητική του άποψη για το σύνολο των τραγουδιών του «ΦΙΛΤΡΟΥ» και έχει την προσωπική σφραγίδα του ερμηνευτή.
Η αριστοτεχνική ενορχήστρωση του όλου έργου φέρνει στην επιφάνεια ενδόμυχες καταστάσεις των δημιουργών(συνθετών – στιχουργών), αλλά ταυτόχρονα δίνει την ευχέρεια στον ερμηνευτή να εκφραστεί ελεύθερα και να αναδείξει το μέγεθος, τη μελωδικότητα και τις απεριόριστες δυνατότητες της φωνής του. Με την εξαίρετη ερμηνευτική δύναμη και ηχοχρωματικότητα της φωνής του, αναδεικνύει συναισθηματικές πτυχές των δημιουργών.
Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί και ο φάκελος του CD. Δίνει την αίσθηση της απλότητας και της σοβαρότητας του περιεχομένου. Τελικά μπορούμε να πούμε ότι το «ΦΙΛΤΡΟ» του Γιώργου Νταλάρα είναι ένα μουσικό φιλτράρισμα που μόνο αυτός ξέρει να κάνει και μας προσφέρει τον αθέρα της μουσικής παραγωγής. Εύχομαι με όλη μου την ψυχή, καλή επιτυχία στο «ΦΙΛΤΡΟ» του Γιώργου Νταλάρα.

Βασίλης Αρχιτεκτονίδης
CD
01 ΘΑ ΣΕ ΞΕΠΕΡΑΣΩ Μ. Κουμπιός, Λ. Παπαδόπουλος
02 ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΜΟΥ ΔΑΚΡΥ Μ. Κουμπιός, Ν. Σταθόπουλος
03 ΑΓΡΙΑ ΖΩΗ Μ. Κουμπιός, Ν. Σταθόπουλος
04 ΑΝΕΜΟΣ Χ. Παπαδόπουλος, Γ. Σαρρής
05 ΟΠΟΥ ΠΑΣ ΘΑ ΓΥΡΙΣΕΙΣ Ν. Κουμπιός, Λ. Παπαδόπουλος
06 Η ΑΙΤΙΑ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ Νικόλας Κουμπιός, Λευτέρης Παπαδόπουλος
07 ΟΛΑ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΣΕΝΑ Μ. Χατζηγιάννης, Ν. Μωραίτης
08 ΑΝΑΒΕΙ Η ΑΝΑΤΟΛΗ Σ. Σέμσης, Λ. Παπαδόπουλος
09 ΟΙ ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ Δ. Παπαδημητρίου, Μ. Ελευθερίου
10 ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ ΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩ Μ. Κουμπιός, Λ. Παπαδόπουλος
συμμετέχει η Σαββέρια Μαργιολά
11 ΣΕ ΦΕΓΓΑΡΙΑ ΛΥΠΗΜΕΝΑ Κ. Παπαδόπουλος, Λ. Δημοπούλου
12 ΤΟ ΠΕΛΑΓΟ ΚΟΡΜΙ ΣΟΥ Π. Θαλασσινός, Λ. Παπαδόπουλος
13 ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ Χ. Παπαδόπουλος, Ε. Πανταζή
β' φωνή η Δέσποινα Ολυμπίου
14 ΤΟ ΦΙΛΤΡΟ Μ. Κουμπιός, Α. Αλκαίος

DVD
01 ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΕΔΩ Μ. Χατζηγιάννης, Ν. Μωραίτης
02 ΡΙΞΕ ΜΙΑ ΣΚΑΛΑ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ Σ. Γαργάλας, Ζ. Παναγ/λου
03 ΟΛΑ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΣΕΝΑ Μ. Χατζηγιάννης, Ν. Μωραίτης
04 ΕΡΗΜΑ ΧΩΡΙΑ D. Kurti, Η. Κατσούλης

 

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Γι’ αυτό που είμαι σίγουρη για μένα είναι πως αγαπάω με ερωτικό πάθος τον Άνθρωπο.
Κατερίνα Γώγου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

19/6/1951 Πέθανε ο ποιητής Άγγελος Σικελιανός
19/6/1970 Γεννήθηκε ο τραγουδιστής Αντώνης Ρέμος
20/6/1934 Γεννήθηκε η ηθοποιός Αλίκη Βουγιουκλάκη. Στην κινηματογραφική της καριέρα, τραγούδησε τραγούδια πολλών μεγάλων συνθετών.
20/6/1949 Γεννήθηκε στην Αρκαδία ο τραγουδιστής Βασίλης Παπακωνσταντίνου