159 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
21.02.2017
Ορφέας | Main Feed

Δισκοκριτικές

Μιχάλης Τσαντίλας

Ο Κωνσταντίνος Βήτα θα είχε εξασφαλισμένη τη θέση του στη μουσική ιστορία της χώρας ακόμα κι αν μετά τη διάλυση των Στέρεο Νόβα είχε αποφασίσει να κάτσει στο σπίτι του και να μην εκδόσει ούτε μισό λεπτό μουσικής. Κι όμως, η μετέπειτα πορεία του υπήρξε ιδιαίτερα αξιόλογη και πλούσια και τον ανέδειξε, σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, σε ακτινοβολούσα μορφή του καλλιτεχνικού χώρου. Η «Χρυσαλλίδα» είναι το έβδομο προσωπικό άλμπουμ του και το πρώτο που κυκλοφορεί από την ετικέτα «Εξώστης» της Inner Ear.
Σε αντίθεση με τις προηγούμενες δουλειές του, ο ήχος εδώ ακολουθεί πιο φωτεινές, πιο ποπ κατευθύνσεις, με «υποείδη» όπως η ντίσκο και το φανκ να αποτελούν τις κυριότερες από αυτές. Επίσης, σχετικά σπάνια θα εντοπίσει κανείς κατά την ακρόαση ακουστικά όργανα, καθώς τα 13 κομμάτια, 7 τραγούδια και 6 ορχηστρικά, «ενσαρκώνονται» κυρίως από συνθετικούς ήχους, με τη βοήθεια υπολογιστή και άλλων ηλεκτρονικών οργάνων.
Όλα αυτά δε σημαίνουν, βέβαια, ότι η «Χρυσαλλίδα» δεν διατηρεί δεσμούς με το καλλιτεχνικό παρελθόν του δημιουργού της: υπάρχουν στιγμές, ειδικά σε κομμάτια όπως «Το Τζιτζίκι» και «Όλες Αυτές Οι Νύχτες», όπου σκάει μύτη ο «παλιός» Βήτα. Συνολικά, πάντως, επικρατεί η εντύπωση ότι τούτη τη φορά αυτός επιχειρεί να κάνει τα πράγματα πιο ανάλαφρα, χωρίς, εντούτοις, να απουσιάζουν από τη στιχουργική του οι προβληματισμοί που διαχρονικά την χαρακτηρίζουν.
Φυσικά, η όποια καλλιτεχνική αξία ενός δίσκου δεν μπορεί να συζητιέται στη βάση των «εξωτερικών» χαρακτηριστικών του. Και οι λόγοι για τους οποίους η Χρυσαλλίδα προκύπτει, ένα μάλλον μέτριο άλμπουμ δεν έχουν σχέση με τις αλλαγές που επιχειρεί ο Κ. Βήτα, αλλά με το ότι αυτές δεν συνοδεύονται από ιδιαίτερα επιτυχημένες συνθέσεις. Κάτι λείπει τις περισσότερες φορές, πότε οι στίχοι δεν «κουμπώνουν» καλά με τις μελωδίες και πότε η – καλώς εννοούμενη – αφέλεια δεν καταφέρνει να «περάσει» το μήνυμα.
Η ακρόαση, παρ’ όλα αυτά, του νέου αυτού πονήματος του Κ. Βήτα δεν είναι σε καμιά περίπτωση αδιάφορη καθώς και καλά τραγούδια συναντά κανείς, αλλά και ηχητικά ενδιαφέρουσες στιγμές. Αν, μάλιστα, επρόκειτο για δουλειά ενός πρωτοεμφανιζόμενου καλλιτέχνη ίσως να μιλούσαμε με άλλους όρους. Με δεδομένη, όμως, τη διαδρομή και την προσφορά του δημιουργού της, η «Χρυσαλλίδα» προκύπτει τελικά κάπως κατώτερη των προσδοκιών.


Tracklist:
1. Η Ώρα
2. Χρυσαλλίδα
3. Η Ωραία Ελένη
4. Η Ανεμόσκαλα
5. Βασικό Ένστικτο
6. Το Τζιτζίκι
7. Είσοδος
8. Το Πάρτυ
9. Νταίζη
10. 1 Λεπτό
11. Δύση
12. Όλες Αυτές Οι Νύχτες
13. Η Προσφορά Της Χήρας

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Άγγιξα, αγάπησα, έσκαψα, σύναξα θλίψη, γέμισα βοή.
Γιώργος Θέμελης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS