170 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
16.11.2018
Ορφέας | Main Feed

Μουσικά ρεπορτάζ

Τάσος Π. Καραντής

Μαρινέλλα, Πάριος στο Diogenis StudioΗ, μετά από 20 σχεδόν χρόνια, συνάντηση της Μαρινέλλας με το Γιάννη Πάριο, στο «ΔΙΟΓΕΝΗΣ STUDIO», θεωρήθηκε, εξαρχής μόλις ανακοινώθηκε, ως η μεγάλη καλλιτεχνική συνάντηση της χρονιάς. Και, πράγματι, την κοινή εμφάνισή τους στην αθηναϊκή νύχτα, την έχουν τιμήσει, μέχρι στιγμής, περισσότεροι από 80.000 θεατές, φέρνοντας το πρόγραμμά τους πρώτο στις προτιμήσεις του κόσμου.
Η ιστορική αυτή συνύπαρξή τους στη σκηνή προσφέρει, σε μεγάλες δόσεις, πάθος και συγκίνηση, μέσα από συγκλονιστικές ερμηνείες και μεγάλα τραγούδια που έχουν κερδίσει το στοίχημα του χρόνου.
Στο «ΔΙΟΓΕΝΗΣ STUDIO», όλα είναι στο μάξιμουμ, από τις φωνές της Μαρινέλλας και του Πάριου μέχρι το πρόγραμμα – μαμούθ, που διαρκεί γύρω στις πέντε ώρες και περιλαμβάνει σχεδόν 80 τραγούδια! Εδώ, η αληθινή τέχνη του τραγουδιού κάνει τη διαφορά σε όλα, στις φωνές, στις ερμηνείες, στο ρεπερτόριο, στη διάρκεια και, φυσικά, στους σπουδαίους και πεπειραμένους μουσικούς μιας “ετοιμοπόλεμης” ορχήστρας.

Μαρινέλλα, Πάριος στο Διογένης StudioΗ βραδιά ξεκινά ατμοσφαιρικά, με ένα γυναικείο κουαρτέτο εγχόρδων και, γύρω στις 12, εμφανίζονται, ομολογουμένως εντυπωσιακά, η Μαρινέλλα με τον Πάριο, τραγουδώντας μαζί, με ενθουσιασμό, το καινούριο τραγούδι του Γιώργου Θεοφάνους «Νύχτα» κι ακολουθούν τραγούδια σαν τα «Αχ αγάπη», «Αγάπη μου», «Ένα γράμμα» & «Καμιά φορά», τα οποία μας δίνουν κι ένα δείγμα από το τι πρόκειται να ακολουθήσει … Μετά από την εισαγωγή αυτή, συνεχίζει ο Χάρης Βαρθακούρης, ο οποίος είναι, πραγματικά, κεφάτος κι άνετος, για να τον διαδεχτεί ένα πενταμελές αντρικό χορευτικό γκρουπ, που, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα μιούζικαλ, παρουσιάζει κομμάτια ποπ και ντίσκο σε επιμέλεια του Δημήτρη Παπάζογλου.

Γύρω στις 1 βγαίνει ο Γιάννης Πάριος με το αναμενόμενο «Το πουλάω το σπίτι», που το ερμηνεύει πάρα πολύ εκφραστικά. Ακολουθεί ένα μεγάλο πέρασμα, μέσα από 25 τραγούδια, από το προσωπικό του, κι όχι πάντα, ρεπερτόριο, τα οποία τα σφραγίζει, ένα-ένα, με εκπληκτικές ερμηνείες, υψηλές κορώνες και συνεχή γυρίσματα φωνής! Αξίζει να τον ακολουθήσουμε στην περιήγησή του αυτή και να αναφέρουμε τα τραγούδια : «Στο κάτω – κάτω της γραφής», «Φταίμε κι οι δυο», «Να λοιπόν γιατί σ’ αγάπησα», «Δώσε μου λιγάκι ουρανό», «Τι κρίμα που χωρίσαμε», «Άπονη καρδιά», «Τι ‘ναι αυτό που το λένε αγάπη», «Τι θέλεις να κάνω», «Μη μ’ αφήνεις μη», «Αυτή η νύχτα μένει»(του Κραουνάκη), «Τόσα γράμματα», «Να ’μουνα θεός», «Μου ’χεις κάνει τη ζωή μου κόλαση», «Για πάντα μαζί», «Τα δάχτυλα», «Αλλού η θάλασσα κι αλλού το πλοίο», «Ποιος να συγκριθεί μαζί σου» … Κορυφαίες στιγμές αυτού του μέρους του προγράμματός του, είναι το «Σήμερα» του Σταμάτη Σπανουδάκη, που το λέει θεϊκά και το «Απορώ (Απορώ με την καρδιά μου)», που, όπως λέει ο ίδιος, το τραγουδάει “παριανά” και, συγκλονιστικά, θα πρόσθετα!

Μετά από αυτόν τον τραγουδιστικό καταιγισμό, ξαναεμφανίζεται στη σκηνή ο γιος του, ο Χάρης Βαρθακούρης, ο οποίος, αν και φωνητικά βρίσκεται κάτω από τη βαριά σκιά του πατέρα του, αποτελεί ένα συγκινητικό δίδυμο μαζί του, στα κομμάτια «Ανήμερα του έρωτα» και «Πιο καλή η μοναξιά», που καταχειροκροτείται από τον κόσμο. Και, το πρώτο μέρος του Πάριου, ολοκληρώνεται με το «Απόψε» και το «Caruso», αποδεικνύοντας έμπρακτα τον χαρακτηρισμό του, ως “Παβαρότι του ελληνικού τραγουδιού”!

ssssss

Μαρινέλλα, Πάριος στο Διογένης StudioΗ ώρα έχει πάει περίπου 2, όταν ένα πενταμελές σετ κρουστών “φέρνει” τη Μαρινέλλα στη σκηνή, η οποία τραγουδά a capella κι επικά, το «Άνοιξε πέτρα». Μετά τη δυναμική αυτή έναρξη του δικού της μέρους, η Μαρινέλλα, για μια περίπου ώρα, καθηλώνει τους πάντες με τις ερμηνείες της, το μπρίο της και την εν γένει παρουσία και κίνησή της, που την κάνουν να είναι, πάντα, η μοναδική “μεγάλη κυρία” του τραγουδιού μας! Μαζί της, σε αρκετά τραγούδια, και το πενταμελές αντρικό χορευτικό γκρουπ, να μας μεταφέρει κατευθείαν στον κόσμο των μιούζικαλ του παλιού καλού ελληνικού κινηματογράφου. Το πρόγραμμά της περιλαμβάνει πινελιές από όλο το μεγάλο ρεπερτόριό της («Δεν είναι που φεύγεις», «Και καλύτερα», «Σταλιά-σταλιά», «Για κοίτα με στα μάτια λοιπόν», «Ποιος είναι αυτός», «Κρίμα το μπόι σου», «Απόψε σε θέλω», «Πάλι θα κλάψω», «Άμα δείτε το φεγγάρι», «Τολμώ», «Να παίζει το τρανζίστορ», «Καμιά φορά», «Πάρτο το φεγγάρι και κάντο βέρα μου»),αλλά κι εκπλήξεις(«Δυο μέρες μόνο», «Η σωτηρία της ψυχής», «Οι φίλοι μου χαράματα»), που μας επιφυλάσσουν ιδιαίτερα εκφραστικές ερμηνείες! Το τέλος, είναι, εξίσου με την έναρξη, καθηλωτικό, αφού η Μαρινέλλα στο «Η αγάπη όλα τα υπομένει» είναι μαγική κι απογειώνει, με φωνή και σωματική κίνηση, τόσο το κομμάτι όσο κι εμάς!

Είναι περασμένες 3, όταν έρχεται κι ο Πάριος στη σκηνή και, μαζί με τη Μαρινέλλα, ξεκινούν τα ντουέτα και τους ακολουθούμε όλοι στις πιο όμορφες στιγμές του ελληνικού τραγουδιού : «Αρχόντισσα», «Αγάπη που ’γινες δίκοπο μαχαίρι», «Οι γλάροι», «Χίλια περιστέρια», «Που ’ναι τα χρόνια», «Τι σου ’κανα και πίνεις», «Δεν θα ξαναγαπήσω», «Θεσσαλονίκη», «Και φούμα – φούμα» ... Ε, μετά από όλο αυτό το μελωδικό σεργιάνι, τα «Λόγια είναι περιττά» κι έτσι και ολοκληρώνεται, σε μια γενική κατάσταση ευφορίας, το κοινό τους πρόγραμμα.

Μαρινέλλα στο Διογένης Studio
Μαρινέλλα, Πάριος στο Διογένης Studio

Κάπου, μετά τις 4, κι αφού η Μαρινέλλα μας έχει αποχαιρετήσει, ο Γιάννης Πάριος μας “ανακοινώνει” ότι «απ’ εδώ και πέρα αρχίζει η τρέλα»! Μια “άγια τρέλα” όμως, αφού, ο μεγάλος αυτός ερμηνευτής, παίρνει το μικρόφωνο, βάζει τη φωνή του μπροστά κι η ορχήστρα τον ακολουθεί σε ένα μοναδικό κρεσέντο συγκλονιστικών ερμηνειών : «Ένα βράδυ που ’βρεχε», «Το σημάδι», «Έλεγα να σου στείλω ένα γράμμα», «Ανάθεμά σε», «Ένα γράμμα», «Εγώ εδώ κι εσύ αλλού», «Γιατί θεέ μου η ζωή(Τα βάσανά μου ένα φορτίο)», «Λάθη που κάνει η ζωή», «Τα μάζεψα τα πράγματα», «Γλυκά μου μάτια», «Πριν το χάραμα», «Μάτια μπλε», «Το τελευταίο βράδυ μου(Δυο πόρτες έχει η ζωή)», «Αν δεν είχα και σένανε», «Εγώ δεν ήμουνα αλήτης», «Αγάπησέ με», «Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι», «Σαν τρελό φορτηγό», «Φωτιά στα σύνορα της γης» και, φυσικά, τα απαραίτητα νησιώτικα!
Στις 05.30 «Είναι αρρώστια τα τραγούδια» και μ’ αυτό το εκπληκτικό κομμάτι του Σταύρου Ξαρχάκου σε στίχους του Μάνου Ελευθερίου, ολοκληρώνεται ένα πεντάωρο (!) ρεσιτάλ πάθους, από τις σπουδαίες φωνές της Μαρινέλλας και του Πάριου, που όλη νύχτα μας έχουν προσφέρει συγκλονιστικές ερμηνείες και μοναδικές συγκινήσεις, κυριολεκτικά, “βρέχοντας τη φανέλα τους”!

Φωτογραφίες: Σταμάτης Γεωργίου
Περισσότερες φωτογραφίες στην ιστοσελίδα του Σταμάτη Γεωργίου


Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Αν τουλάχιστον, μέσα στους ανθρώπους ένας πέθαινε από αηδία... Σιωπηλοί, θλιμμένοι, με σεμνούς τρόπους, θα διασκεδάζαμε όλοι στην κηδεία.
Κώστας Καρυωτάκης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

16/11/1953 Γεννήθηκε η τραγουδίστρια Γλυκερία
16/11/1971 Πέθανε ο ρεμπέτης Στράτος Παγιουμτζής
17/11/1861 Γεννήθηκε ο Σπύρος Σαμάρας, συνθέτης του Ολυμπιακού ύμνου