119 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
13.12.2017
Ορφέας | Main Feed
Γιώργος Τζαγάκης

Η φράση - απάντηση "Ας μας κρίνουν αφού μας δουν"- του Δημήτρη Μητροπάνου στις επικρίσεις και τα καυστικά σχόλια που ακολούθησαν την ανακοίνωση της συνύπαρξης του μεγάλου λαϊκού ερμηνευτή με την Πέγκυ Ζήνα το φετινό χειμώνα στην "Ιερά Οδό" ακούγεται αρχικά τουλάχιστον λογική. Η αναμενόμενη ανταπόκριση του κοινού και η εμπορική επιτυχία που καταγράφει μέχρι στιγμής το συγκεκριμένο πρόγραμμα σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία είναι το αποτέλεσμα της εκτίμησης που τρέφει το κοινό στους δύο καλλιτέχνες αλλά και του ενδιαφέροντος που κίνησε αυτη η ιδιάζουσα συνεργασία,στοιχεία όμως που δε δικαιώνουν απαραίτητα την ουσία της συνεργασίας αλλα και το καλλιτεχνικό της αποτέλεσμα...αυτα κρίνονται μονάχα επι σκηνής...
.

Επί σκηνής λοιπόν οι δύο καλλιτέχνες δε δείχνουν καμία αμηχανία... ο Δημήτρης Μητροπάνος στέκεται ήρεμος και σίγουρος στη σκηνή πλάϊ στην Πέγκυ Ζήνα που-ομολογουμένως λαμπερή-φαίνεται να αντιμετωπίζει με ιδιαίτερο σεβασμό τον κορυφαίο λαϊκό ερμηνευτή.Τραγουδούν αντικρυστά γνωστές παλιότερες επιτυχίες : «Ανόητες Αγάπες», «Για να σ’ Εκδικηθώ», «Σ’ Αγαπώ σαν το Γέλιο του Μάη» και «Όταν Σημάνει η Ώρα» και τα πρώτα τραγούδια που ακούγονται αφήνουν την εντύπωση ότι το ειδικό βάρος Δ.Μητροπάνου-με τη σφραγίδα της Μαργαρίτας Μυτιληναίου που έχει αναλάβει την καλλιτεχνική επιμέλεια του προγράμματος- φαίνεται να οδηγεί το πρόγραμμα σε μια ποιοτική κατεύθυνση.Οι νέοι καλλιτέχνες που επιλέχθηκαν να πλαισιώσουν τους δύο γνωστούς καλλιτέχνες δε φαίνεται να δικαιώνουν την επιλογή τους καθώς-δυστυχώς- οι παραφωνίες κυριαρχούν στις εντυπώσεις παρά την καλή διάθεση και την ανοχή του κοινού απέναντί τους λόγω της απειρίας και της αμηχανίας των πρώτων εμφανίσεων.Το συγκρότημα ‘’Τριημιτόνιο’’ φαίνεται να ξεχωρίζει μεταξύ των νέων καλλιτεχνών περισσότερο λόγω της κινητικότητας τους στη σκηνή και της καλής διάθεσης τους που ‘’ζεσταίνει’’ το κοινό,και λιγότερο λόγω των φωνητικών τους ικανοτήτων.
Η Πέγκυ Ζήνα στο δικό της πρόγραμμα ερμηνεύει τις προσωπικές της επιτυχίες και φθάνει μέχρι την ερμηνεία της ‘’Μαρκίζας’’ και του «Je t’Aime» της Lara Fabian,ερμηνείες που αν και ξενίζουν είναι τουλάχιστον αξιοπρεπείς.Οι καλές ερμηνείες της σε κάποια τραγούδια χάνονται μέσα στη σύγχυση των τραγουδιών απο το ‘’Ματώνω’’ μέχρι τη ‘’Μαρκίζα’’ και το «Je t’Aime» και ‘’θαμπώνουν’’ απο την όμορφη εικόνα της τραγουδίστριας...με τα μακριά γάντια,τις τιράντες και τα ντεκολτέ...
Ο Δημήτρης Μητροπάνος τόσο στο πρώτο όσο και στο δεύτερο πρόγραμμα επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τη μοναδικότητα της φωνής του και παρασύρει το κοινό με τις ερμηνείες του.Ερμηνεύοντας παλαιότερες και νεότερες επιτυχίες του- με τη φωνή του αναλλοίωτη και σε εξαιρετική κατάσταση-κρατάει σταθερή την προσήλωση του κοινού και τις επιδοκιμασίες στο πρόγραμμά του.Το αντρίκιο ζεϊμπέκικό του στη ‘’Ρόζα΄΄-πάντοτε σαν αυθόρμητο- αλλα και η σπαρακτική του ερμηνεία στο ‘’Αλλοίμονο’’ αποτελούν τις κορυφαίες στιγμές του προγράμματος του Δ.Μητροπάνου που προκαλούν έξαρση ενθουσιασμού και επιδοκιμασίας απο το κοινό.









Η πρώτη συμπερασματική παρατήρηση αφορά το περιβάλλον του προγράμματος,το χώρο στον οποίο λαμβάνουν χώρα αυτό αλλα και ανάλογα προγράμματα.Το περιβάλλον με τον ενοχλητικά δυνατό ήχο,την περιορισμένη άνεση του κοινού αλλα και την ανούσια ζεϊμπεκικοτσιφτετελική εκτόνωση,μάλλον υποτιμά το κοινό-τουλάχιστον αυτό που επιθυμεί να παρακολουθεί αξιοπρεπώς ποιοτικά λαϊκά και μη προγράμματα- και υποσκάπτει την έκθεση στο κοινό μεγάλων ερμηνευτών όπως ο Δημήτρης Μητροπάνος.Όσον αφορά τη σύμπραξη των δύο καλλιτεχνών επι σκηνής οι δηλώσεις περι ειλικρινών αισθημάτων που οδήγησαν σε αυτην-δυστυχώς- δεν πείθουν μπροστά στην πιο αληθοφανή αν και κυνική διαπίστωση ότι μια καλή οικονομική πρόταση του επιχειρηματία που – επιτυχώς-προέβλεψε την εμπορική επιτυχία του προγράμματος έπεισε τους δύο καλλιτέχνες.Κι αυτη η διαπίστωση ισχύει και για ανάλογες παλαιότερες αλλα και μελλοντικές συμπράξεις.Όμως αυτές οι αρνητικές συνθήκες δεν καταφέρνουν-ευτυχώς- να μειώσουν την αξία της εμφάνισης και την καθολικότητα της αποδοχής του Δ.Μητροπάνου-αντίθετα η σύμπραξη αυτη μέσα απο τις αντιθέσεις επαναβεβαιώνει την πίστη στην αυθεντικότητα και τη διαχρονικότητα της παρουσίας του.

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Ο καλλιτέχνης δεν είναι ο πιο ευαίσθητος άνθρωπος. Η αποστολή του είναι να εκφράζει τη ζωή με αισθητικό τρόπο.
Γιάννης Ζουγανέλης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

14/12/1883 Γεννήθηκε στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας ο μουσουργός Μανώλης Καλομοίρης

ΤΥΧΑΙΑ TAGS