128 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
24.07.2017
Ορφέας | Main Feed
Μιχάλης Τσαντίλας

«Τώρα που και οι πιο mainstream ερωτύλοι γράφουν τραγούδια για την πράσινη ανάπτυξη και τα γεγονότα του Δεκέμβρη, εμείς είπαμε να πιάσουμε τον έρωτα». Με αυτά τα λόγια προλόγισε ο Φοίβος Δεληβοριάς, από τη σκηνή του Μετρό, τα καινούργια τραγούδια του, τα οποία παρουσιάζει για πρώτη φορά, πριν ακόμα ηχογραφηθούν, σε αυτή τη σειρά παραστάσεων με τίτλο Big Band.
Ο Φοίβος Δεληβοριάς μεγάλωσε. Στα 37 του, έχει ήδη συμπληρώσει 20 χρόνια στη δισκογραφία και στις ζωντανές εμφανίσεις, έχοντας κυκλοφορήσει 5 στούντιο άλμπουμ και 1 ζωντανό. Στις εξαιρετικές φωτογραφίες του Τσάρλι Μάκου, ποζάρει σοβαρός, με γένια και ένα μελαγχολικό βλέμμα. Τι συνέβη στο παιδί που τραγουδούσε για σκύλους και παγωτά;
Ο τίτλος της παράστασης είναι μάλλον ειρωνικός καθώς οι μουσικοί που συνοδεύουν τον τραγουδοποιό είναι μόλις δύο – μετράνε όμως για πολύ περισσότερους. Στα δεξιά, ο Σταμάτης Σταματάκης στο κοντραμπάσο (και ένα πέρασμα στο τρομπόνι) αποτελεί τη ραχοκοκκαλιά του όλου εγχειρήματος και είναι εξαιρετικός. Στα αριστερά, ο Γιώργος Κατσάνος σε 30 όργανα παρακαλώ – ο Δεληβοριάς χρειάστηκε... σκονάκι για να τα αναφέρει όλα – παρέχει κι από ένα διαφορετικό ηχόχρωμα σε κάθε τραγούδι και είναι επίσης σπουδαίος. Ανάμεσά τους, η νέα τραγουδίστρια Ρένα Μόρφη, σκερτσόζα και με καλή φωνή, προσφέρει τις απαραίτητες ανάσες στον πρωταγωνιστή, αν και ο ρόλος της θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Τέλος, ο ίδιος ο Δεληβοριάς παίζει κιθάρες και πλήκτρα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Δεληβοριάς πειραματίζεται με την ορχήστρα του. Τον θυμάμαι σε μια εμφάνιση στη μουσική σκηνή Στον Αέρα με ένα τρίο μουσικών αλλά και στις περυσινές πρεμιέρες του στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο με επίσης μικρό σχήμα. Σε αυτή τη σειρά εμφανίσεων, όμως, νομίζω ότι υπήρξε πράγματι ένα καλλιτεχνικό ζητούμενο, να ακουστούν δηλαδή τα τραγούδια με έναν πραγματικά διαφορετικό τρόπο και να αναζητηθεί μια νέα μουσικότητα μέσα από τη σύμπραξη των τριών μουσικών.
Κάποια από τα παλαιότερα τραγούδια του Φοίβου είναι αγνώριστα στις νέες βερσιόν τους (το Ένας Σκύλος Στο Κολωνάκι π.χ. χάνει τη μελωδία του και ακούγεται σχεδόν ατονάλ) ενώ άλλα παραδίδονται στο κοινό, που μετατρέπεται σε πραγματική big band (Ο Καθρέφτης, Αυτή Που Περνάει). Οι αναγκαίες ισορροπίες κρατώνται με την καταφυγή σε γνωστά ρεφραίν και με τις σκόρπιες ιστορίες που παρεμβάλλονται, αν και το κοινό, το βράδυ της πρεμιέρας τουλάχιστον, επιδόθηκε σε αρκετές περιπτώσεις σε θορυβώδες κουβεντολόι, όποτε θεώρησε ότι τα όσα ακούγονταν από τη σκηνή δεν το αφορούσαν και πολύ...











Τα καινούργια τραγούδια, 8 συνολικά, είναι σαφώς πιο σκοτεινά από αυτά που μας έχει προσφέρει ο τραγουδοποιός μέχρι σήμερα. Ξεχάστε το χιούμορ και τις αναφορές σε φλυτζανάκια και γκόμενες και ετοιμαστείτε για πιο «σοβαρούς» στίχους και πιο σκοτεινές ατμόσφαιρες. Ένιωσα στα περισσότερα από αυτά τα κομμάτια ότι ο Δεληβοριάς μπαίνει σε μια τρίτη φάση της τραγουδοποιίας του (η πρώτη περιλαμβάνει την Παρέλαση, η δεύτερη όλα τα υπόλοιπα μέχρι σήμερα άλμπουμ του) και προσπαθεί να βγει από την ασφαλή περιοχή του, να απελευθερωθεί από τις εμμονές του. Ένα από αυτά το αφιέρωσε στη Λένα Πλάτωνος (Το Σκοτάδι Των Δύο), ένα άλλο μιλάει για ένα τραγούδι που δε γράφτηκε ποτέ (Το Τραγουδάκι Που Δεν Ήτανε Γραφτό), ένα τρίτο, μάλλον το πιο αδιάφορο, πιθανότατα δεν θα χαραχτεί ποτέ στα αυλάκια κάποιου δίσκου (Το Τραγουδάκι Της Δάφνης). Αν κρίνω από αυτά που άκουσα, η επερχόμενη δουλειά του προδιαγράφεται άκρως ενδιαφέρουσα.
Στα υπόλοιπα τώρα: υπάρχουν αρκετές διασκευές (Πλάτωνος, Leonard Cohen, George Brassens αλλά και το Υπάρχω των Νικολόπουλου-Πυθαγόρα), ένα απίθανο ανέκδοτο με τον Βέγγο, ακούγονται τραγούδια από όλους τους δίσκους εκτός της Παρέλασης (με το Έξω παραλίγο να απουσιάζει κι αυτό) ενώ τα σκηνικά και οι φωτισμοί είναι εξαιρετικά, ακολουθώντας μια λογική «όσο λιγότερα, τόσο καλύτερα».
Ο Δεληβοριάς είναι από τους πολύ λίγους Έλληνες δημιουργούς που παρακολουθώ ανελλιπώς και εκτιμώ απεριόριστα. Χάρηκα λοιπόν ιδιαιτέρως που τον ξαναείδα μετά από αρκετό καιρό και μάλιστα σε μια τόσο καλή στιγμή του. Φυσικά, συνιστώ σε όλους να κάνουν μια βόλτα από το Μετρό, κάποιο βράδυ Παρασκευής ή Σαββάτου, για να παρακολουθήσουν αυτή την παράσταση. Ίσως να μην είναι η πιο «έξω καρδιά» της νυχτερινής Αθήνας αλλά, εδώ που τα λέμε, καλό είναι να ξεβολεύεται κανείς πού και πού...

Setlist
1. Αφού Δε Μ’ Αγαπάς
2. Η Μπόσα Νόβα Του Ησαΐα
3. Ένας Σκύλος Στο Κολωνάκι
4. Μπολέρο
5. Θα ‘Θελα Να ‘Μουνα Εκεί
6. Χάλια
7. Φώτης (Ένα Τραγούδι Για Τον Πατέρα Μου)
8. Η Γυναίκα Του Πατώκου
9. He Needs Me
10. Kiss
11. I’m Your Man
12. A L’ Ombre Du Coeur De Ma Mie
13. Κάνε Εκείνο Που Σου Βγαίνει
14. Το Τραγουδάκι Που Δεν Ήτανε Γραφτό
15. Το ‘Πα – Το ‘Κανα

- Διάλειμμα -
16. Τρένο Στην Κορυφογραμμή
17. Η Άλλη Καρδιά
18. Το Σκοτάδι Των Δύο
19. Το Φεγγάρι Αυτό
20. Να Κοιμηθώ (Από Την Ατζέντα Ενός Υπαλλήλου)
21. Το Μονοπάτι
22. Ο Καθρέφτης
23. Υβρεοπομπή
24. Θέλω Να Σε Ξεπεράσω
25. Αυτή Που Περνάει
26. Το Κοπερτί
Encore
27. Υπάρχω
28. Εκείνη
29. Ο.Κ.
30. Sex Bomb/Σεξοβόμβα
31. Το Βαλσάκι Της Δάφνης
32. Κάθε Σεπτέμβρη
33. Το Καλοκαίρι Θα ‘Ρθει

Φωτογραφίες: Μιχάλης Τσαντίλας, Κυριακή Ήμελλου
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Εμένα δε με νοιάζει να μην έχω τίποτα, ίσα - ίσα μάλιστα, γιατί αλλιώς θα ντρεπόμουνα κιόλας.
Κατερίνα Γώγου

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS