64 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
20.09.2017
Ορφέας | Main Feed
Μιχάλης Τσαντίλας

«Σήμερα είδαμε για άλλη μια φορά τη σκοτεινή πλευρά των ανθρώπων. Εμείς εδώ θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε τη φωτεινή πλευρά». Με αυτά περίπου τα λόγια μάς υποδέχτηκε ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου ανεβαίνοντας στη σκηνή του Θεάτρου Πέτρας, λίγο μετά τις 22:00, τη Δευτέρα 31 Μαΐου. Ήταν η δεύτερη στάση της καλοκαιρινής του περιοδείας που φέρει τον τίτλο «Ο Ελάχιστος Εαυτός», δανεισμένο από τον δίσκο που πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα. Τα λόγια του Παπακωνσταντίνου αναφέρονταν φυσικά στα δραματικά γεγονότα που είχαν συμβεί μερικές ώρες νωρίτερα στη Μεσόγειο, όταν Ισραηλινοί κομμάντος κατέλαβαν τα πλοία μια νηοπομπής ακτιβιστών που κατευθύνονταν προς τη Γάζα μεταφέροντας ανθρωπιστική βοήθεια, σκοτώνοντας εννέα από αυτούς.
Δυστυχώς, την ώρα που οι μουσικοί ανέβαιναν στη σκηνή, πολλοί θεατές βρίσκονταν ακόμα εκτός του χώρου του θεάτρου, περιμένοντας υπομονετικά να παραλάβουν τα εισιτήριά τους – το περίεργο σύστημα της προπώλησης δημιούργησε ομολογουμένως προβλήματα, με αποτέλεσμα μιάμιση ώρα από την έναρξη να υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που περνούσαν τις πόρτες. Η προσέλευση υπήρξε πάντως αθρώα αν και μάλλον υπολειπόταν  κατά τι από την περυσινή εμφάνιση του τραγουδοποιού στον ίδιο χώρο – ας μην ξεχνάμε και την οικονομική κρίση.
Κι αν πέρυσι ο Παπακωνσταντίνου είχε για πρώτη φορά εισάγει εικαστικά στοιχεία στις παραστάσεις του, φέτος προχώρησε την ιδέα ένα βήμα παραπέρα, τοποθετώντας στο πίσω μέρος της σκηνής όχι μία, αλλά δύο οθόνες, σε μορφή κάδρων, όπου προβάλλονταν εικόνες σχετικές με τα τραγούδια αλλά και κλασικά έργα μεγάλων ζωγράφων – ευτυχώς, τα ούτως ή άλλως ελάχιστα αρνητικά σχόλια πέρυσι δεν έπιασαν τόπο. Αλλαγές υπήρχαν όμως και στην ορχήστρα που τον συνοδεύει και η οποία αποτελεί ένα κράμα παλιών και φρέσκων μελών.
Οι Ματούλα Ζαμάνη (φωνή, κρουστά), Μιχάλης Χανιώτης (μπουζούκι, φωνή), Χρυσόστομος Μπουκάλης (μπάσο), Σωτήρης Ντούβας (τύμπανα), Κώστας Παντέλης (ηλεκτρική κιθάρα), Γιάννης Αντωνιάδης (κλαρίνο) έρχονται να προστεθούν στον πυρήνα των «παλιών» Φώτη Σιώτα (βιολί, βιόλα, πλήκτρα, φωνή), Δημήτρη Μυστακίδη (ακουστική κιθάρα) και Ανδρέα Πολυζωγόπουλο (τρομπέτα), δημιουργώντας για άλλη μια φορά ένα πολύ αξιόλογο σύνολο που, αν δεν πέταγε πάντα σπίθες εκείνο το βράδυ, σίγουρα θα βρει σιγά σιγά τα πατήματά του.
«Βάλαμε κι ένα κορίτσι στην παρέα και γίναμε άνθρωποι. Πριν ήμασταν κανονική ορχήστρα: μόνο όρχεις» ομολόγησε ο Παπακωνσταντίνου παρουσιάζοντας τη νέα φωνή της μπάντας, τη Ματούλα Ζαμάνη. Η οποία διαθέτει αρκετά ογκώδη φωνή, μπόλικο μπρίο και τσαχπινιά και είναι πολύ επικοινωνιακή. Η παρουσία της σήμανε την επιστροφή αρκετών τραγουδιών που απουσίαζαν χρόνια από το ρεπερτόριο του τραγουδοποιού και που είχαν ερμηνευτεί στους δίσκους του από τη Μελίνα Κανά, τη Λιζέτα Καλημέρη και τη Μάρθα Φριντζήλα. Η Ζαμάνη δεν κατάφερνε να είναι πάντα στο κλίμα των κομματιών αλλά υπήρξε παρόλα αυτά συμπαθέστατη και δείχνει να έχει τα φόντα για μεγάλα πράγματα. Υπήρξε ιδιαίτερα απολαυστική κατά την παρουσίαση των μουσικών, αμέσως μετά τη ρέγγε διασκευή στο Αλήτη του Γιώργου Ζαμπέτα.
Ο ίδιος ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου είχε πολλά κέφια εκείνο το βράδυ και μοιάζει με τα χρόνια να «λύνεται» όλο και πιο πολύ πάνω στη σκηνή. Τον είδαμε να παίζει τη μπουζουκομάνα του με τα δόντια ως άλλος Jimi Hendrix και να σηκώνει το σκαμπό του στον αέρα ως έπαθλο ενώ δεν «μάσησε» ούτε όταν κάποια μπουκάλια εκσφενδονίστηκαν προς το μέρος του και παραλίγο να τον βρουν στο... δόξα πατρί, ούτε από τα επαναλαμβανόμενα συνθήματα μερίδας του κοινού που εδώ και χρόνια αντιμετωπίζει τους συναυλιακούς χώρους ως ποδοσφαιρικά γήπεδα. Ερμήνευσε με τον γνωστό απέριττο τρόπο του και, παρά την παρουσία της πολύ πιο εντυπωσιακής φωνής της Ζαμάνη, ήταν αυτός που μάς χάρισε τις μεγάλες ανατριχίλες της βραδιάς, με τραγούδια όπως τα Κάτω Απ’ Το Μαξιλάρι, Αγρύπνια, Τειρεσίας και άλλα ενώ μάς παρουσίασε και κάποια από τα καινούργια του.
Τα οποία καινούργια τραγούδια του είναι για άλλη μια φορά εξαιρετικά, παραμένοντας βέβαια σε αυτό που όλοι μας αναγνωρίζουμε πια ως «στυλ Θανάση Παπακωνσταντίνου» - χωρίς να αποκλείουμε ότι ο νέος του δίσκος θα περιέχει και κάποιες εκπλήξεις. Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου άλλωστε, όσο παραμένει άδολος, ελάχιστος εαυτός, απέναντι στη δημιουργία, τόσο βαθύτερα καταφέρνει να φτάσει προς το συλλογικό ασυνείδητο, αναδεικνυόμενος τελικά σε έναν μέγιστο δημιουργό, από τους λίγους της φτωχής εποχής μας.







Setlist
1. Άτμαν
2. Αγρύπνια
3. Άδειοι Τόποι
4. Σαν Μικέλε
5. Τειρεσίας
6. Περσεφόνη;
7. Φειρούζ
8. Τρία Ρουμπαγιάτ
9. Κάτω Απ’ Το Μαξιλάρι
10. Ήμερος Ύπνος
11. Τα Παξιμάδια
12. Σαμπάχ
13. Όταν Χαράζει
14. Οι Τρεις Ανθοί
15. Ποιος Θα Με Θυμάται
16. Ορυχεία
17. Σ’ Αφήνω Γεια
18. Μιλώ Για Σένα
19. Πεχλιβάνης
20. Η Παράγκα
21. Αγιάζι
22. Βάλε Κρασί
23. Έρημα Κορμιά
24. Μαριόλα
25. Ανδρομέδα
26. Στην Κοιλάδα Των Τεμπών
27. Στην Αμερική
28. Ο Πινόκλης
29. Αλήτη
30. Άστρο Του Πρωινού
31. Αερικό
32. Αποσπερίτης
33. Σιμούν
34. Όταν Τραγουδάω
35. Στις Χαραυγές Ξεχνιέμαι
36. Σκουλαρίκι
37. Διάφανες Αυλαίες
38. Διάφανος
39. Η Τράτα 
Φωτογραφίες: Μιχάλης Τσαντίλας
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Πάντα θα έχουμε ανάγκη από ουρανό.
Μίλτος Σαχτούρης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS