117 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
17.11.2019
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Τάσος Π. Καραντής

Ο Μανώλης Μητσιάς στο Μετρό

Μουσικά ρεπορτάζ

Τάσος Π. Καραντής

Ξεκίνησε τις εμφανίσεις του στο «ΜΕΤΡΟ» ο Μανώλης Μητσιάς, παρουσιάζοντας ένα απάνθισμα από τη δισκογραφική του διαδρομή, σ’ ένα πρόγραμμα που φέρει ακριβώς αυτόν τον τίτλο («Διαδρομή»).
Ο «ΟΡΦΕΑΣ» είναι χορηγός επικοινωνίας των παραστάσεων αυτών του Μανώλη Μητσιά κι έτσι παρακολούθησα την πρεμιέρα του, την περασμένη Παρασκευή 19 Νοεμβρίου.

Η μουσική “διαδρομή” της βραδιάς κάνει στάσεις σε όλα τα γνωστά κι αγαπημένα τραγούδια του Μητσιά, φωτίζει όμως και πιο άγνωστα και ξεχασμένα, ενώ δεν λείπουν κι οι ερμηνευτικές καταθέσεις του, σε  τραγούδια που δεν είναι δικά του, αλλά τα αγαπά εξίσου. Η έναρξη του προγράμματος ξεκινά από τις ρίζες του δημοτικού («Τα αηδόνια της Ανατολής») και του ρεμπέτικου («Ό,τι κι αν πω δεν σε ξεχνώ»/Τσιτσάνης), για να ακολουθήσουν ο Χατζιδάκις («Η μικρή Ραλλού», «Τσάμικος»), αλλά κι ο Λοΐζος («Ακορντεόν»).
Το όλο πρόγραμμα είναι μινιμαλιστικό, μόλις τέσσερις μουσικοί {πιάνο(Αχιλλέας Γουάστωρ) - ακορντεόν (Βασίλης Δρογκάρης) - κοντραμπάσο(Χάρης Μέρμηγκας) - μπουζούκι & μαντολίνο(Ηρακλής Ζάκος)} κι η φωνή του Μητσιά. Εδώ, δηλαδή, υπάρχει μόνο η μεγάλη φωνή και τα μεγάλα τραγούδια, γυμνά, που προσφέρονται απλόχερα, πότε για να τα ακροαστείς σιωπηλός και πότε για να τα σιγοτραγουδήσεις: από το «Ήρθατε σαν κύματα» του Λουκιανού Κηλαηδόνη, ως το «Πίκρα σταλάζει η Κυριακή» του Λίνου Κόκοτου κι από το «Ο Γιάννης ο φονιάς» του Μάνου Χατζιδάκι, ως «Το τραγούδι του παλιού καιρού» του Ηλία Ανδριόπουλου.
Ιδιαίτερες, πραγματικά, στιγμές στο πρόγραμμα, αποτελούν η προβολή σε οθόνη πίσω από τη σκηνή, των βιντεοσκοπημένων στιγμιότυπων από την ηχογράφηση στο στούντιο του «Χειμωνιάτικου ήλιου» (1986) του Μάνου Χατζιδάκι με τον Μητσιά ερμηνευτή, καθώς και το βιντεοκλίπ με το συγκλονιστικό «Η χοντρομπαλού» του Σταύρου Ξαρχάκου , που το ερμηνεύει ο ίδιος ο Ξαρχάκος, μαζί με την αείμνηστη Δέσπω Διαμαντίδου (από τον δίσκο «Τα κατά Μάρκον»/1991). 
Ακόμα, ο Μητσιάς, καθ’ όλη τη διάρκεια της βραδιάς, τραγουδά κι αρκετά τραγούδια που δεν τα έχει πει ο ίδιος σε πρώτη εκτέλεση : «Ζεϊμπέκικο»(Διονύσης Σαββόπουλος), «Βραδιάζει» (Μίκης Θεοδωράκης), «Ελένη» (Θάνος Μικρούτσικος), «1950 Καφενείον η ΕΛΛΑΣ» (Γιάννης Μαρκόπουλος), «Χαμένος ήχος»(Σταύρος Ξαρχάκος) κ.ά., αλλά και δικά του λιγότερα γνωστά και ξεχασμένα, όπως τα : «Οι ρήτορες» και «Το γράμμα της Δευτέρας» του Δήμου Μούτση.







Έχοντας δημιουργηθεί, σιγά – σιγά, ένα φιλικό και παρεϊστικο κλίμα, το δεύτερο μέρος του προγράμματος διαμορφώνεται από τις προτιμήσεις του κοινού, αφού ο Μητσιάς είναι έτοιμος να τους θυμίσει ότι του ζητήσουν, τραγούδια δηλαδή σαν τα «Λούζεται η αγάπη μου»( Χρήστος Λεοντής), «Όσο αγαπιόμαστε τα δυο» (Λουκιανός Κηλαηδόνης), «Κορίτσι με τα παντελόνια»(Λίνος Κόκοτος), «Ποτέ» (Σταμάτης Κραουνάκης), «Επειδή σ’ αγαπώ»(Σπανός), «Ερωτικό(Με μια πιρόγα)»(Θάνος Μικρούτσικος) κ.ά. Προς το τέλος θα ακουστούν και τα πιο λαϊκά {«Μ’ ένα παράπονο»(Δήμος Μούτσης), «Στην Ελευσίνα μια φορά»(Δήμος Μούτσης), «Σου ’χω έτοιμη συγγνώμη» (Θόδωρος Δερβενιώτης), «Αυτά τα χέρια» (Δήμος Μούτσης), «Όταν σημάνει η ώρα»(Άκης Πάνου)}. Το φινάλε πάντως – απρόβλεπτο για κάθε βραδιά – στην βραδιά της πρεμιέρας έγινε με Θεοδωράκη («Όταν μια άνοιξη»).
Η Νανά Μπινοπούλου διαθέτει καλή και ζεστή φωνή, αλλά είναι πολύ βαστηγμένη και το κράτημά της αυτό την περιορίζει σε καθαρά συνοδευτικό ρόλο. Πρέπει να απελευθερωθεί και να βάλει χρώμα και συναίσθημα στις ερμηνείες της, βάζοντάς τους την προσωπική της σφραγίδα. Κι, επίσης, να απαγκιστρωθεί από την “στάση – προσοχή” μπροστά στο μικρόφωνο, συνταιριάζοντας την προσωπική ερμηνεία με την προσωπική κίνηση πάνω στη σκηνή.
Ο Μανώλης Μητσιάς δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα! Απλός, λιτός και οικείος στη σκηνή, καταθέτει εκφραστικότατες ερμηνείες σ’ ένα κοινό που έχει πάει στο «ΜΕΤΡΟ» ακριβώς γι’ αυτόν το λόγο, για να ακούσει Μητσιά! Να ακούσει, δηλαδή, μεγάλα και διαχρονικά τραγούδια και να απολαύσει μεγάλες και κλασικές ερμηνείες από έναν μεγάλο τραγουδιστή.

Φωτογραφίες: Τάσος Καραντής
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Υπερτερεί συντριπτικώς ο πόλεμος.
Γιώργος Σεφέρης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

17/11/1861 Γεννήθηκε ο Σπύρος Σαμάρας, συνθέτης του Ολυμπιακού ύμνου
18/11/1985 Πέθανε ο συνθέτης και τραγουδιστής του ρεμπέτικου Δημήτρης Γκόγκος ή Μπαγιαντέρας

ΤΥΧΑΙΑ TAGS