121 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
24.09.2017
Ορφέας | Main Feed

Μουσικά ρεπορτάζ

Μιχάλης Τσαντίλας

Την Τετάρτη 9 Μαρτίου ήμουν καλεσμένος της Lyra στην παρουσίαση του νέου δίσκου των Mode Plagal, Στην Κοιλιά Του Κήτους, που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Ο χώρος που μας φιλοξένησε ήταν το Taf (The Art Foundation) στο Μοναστηράκι. Ήταν η πρώτη μου φορά εκεί και ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα από το περιβάλλον και το όλο σκηνικό – πρόκειται ουσιαστικά για μια παλιά αυλή περικυκλωμένη από μισοερειπωμένα σπίτια που έχουν μετατραπεί σε εκθεσιακό χώρο. Ό,τι πρέπει για να πιει κανείς ένα ποτό απολαμβάνοντας ζωντανή μουσική.
Είχα σχεδόν 15 χρόνια να δω ζωντανά τους Mode Plagal, από το 1997, όταν είχαν επισκεφτεί την πατρίδα μου και είχαν αφήσει άναυδο το ανυποψίαστο κοινό με τη μουσική τους, που συνδύαζε τη τζαζ με την ελληνική παράδοση, αλλά και την απίστευτη τεχνική τους κατάρτιση. Παρακολουθούσα, βέβαια, πάντα τη δισκογραφία τους αλλά ήθελα να δω σε τι σημείο βρισκόταν η αλληλεπίδρασή τους πάνω στη σκηνή, εκεί που οι ικανότητές τους βρίσκουν το χώρο να ξεδιπλωθούν σε σαφώς μεγαλύτερο εύρος και βάθος. Και πρέπει να πω ότι δε με απογοήτευσαν, παρά τις... «αντίξοες» συνθήκες εκείνης της βραδιάς.
Ανεβαίνοντας στη σκηνή, ο Θοδωρής Ρέλλος (σαξόφωνα, τραγούδι) απολογήθηκε προκαταβολικά για το ξαφνικό πρόβλημα που είχε παρουσιαστεί με την ακοή του. Το οποίο τον δυσκόλεψε μεν καθ’ όλη τη διάρκεια της βραδιάς, δεν τον εμπόδισε, όμως, να ανταποκριθεί επαρκέστατα στο ρόλο του. Είχε, βέβαια, δίπλα του και τους ικανότατους συντρόφους του, τον Κλέωνα Αντωνίου (κιθάρα, φωνή), τον Florian Mikuta (πλήκτρα), τον Αντώνη Μαράτο (μπάσο), τον Τάκη Κανέλλο (τύμπανα) και τον Άγγελο Πολυχρόνου (κρουστά) που φρόντιζαν να καλύψουν το όποιο σφαλματάκι του συμπαίκτη τους.
Υπήρχε και άλλος ένας ανασταλτικός παράγοντας για την απόδοση των Mode Plagal. Όπως αποκάλυψε από μικροφώνου ο Ρέλλος, το υλικό του νέου τους δίσκου, που κυκλοφόρησε μόλις πριν λίγους μήνες, στην πραγματικότητα ηχογραφήθηκε το 2008. Τα χρόνια που μεσολάβησαν φαίνεται ότι έπαιξαν το ρόλο τους σε κάποια «στραβοπατήματα», ειδικά στα δύο τραγούδια όπου μελοποίησαν κείμενα του Μποστ, από τη Φαύστα, τα οποία αποδείχθηκαν πραγματικοί γλωσσοδέτες.
 






 
Ένα είναι σίγουρο: αν οι ίδιοι οι Mode Plagal δεν είχαν ανακοινώσει τα παραπάνω, ελάχιστα από τα λάθη θα καταλαβαίναμε οι περισσότεροι από τους παρευρισκόμενους. Κι αυτό γιατί αυτό το γκρουπ είναι ένα από τα πιο ικανά και δεμένα που μπορεί να συναντήσει κανείς. Και το απέδειξαν σε πολλά σημεία της εμφάνισής τους εκείνο το βράδυ. Ο Λεβέντικος Του Miles που άνοιξε τη βραδιά έδειξε από την αρχή τις προθέσεις τους, και η συνέχεια ήταν ακόμη καλύτερη, με τα Η Μόνη Σίγουρη Οδός (Παραγωγής Ευπόρων), Ο Βίος Παναγιώτου, Κύκλος, Η Πούλια/Το Γράμμα και Ντόστο από το νέο άλμπουμ αλλά και τα παλαιότερα Τα Παιδιά Της Γειτονιάς Σου και Λέρικος, τα οποία ήταν μόνο μερικά από αυτά που επέλεξαν να μας παίξουν, να αποκτούν επιπλέον διαστάσεις από αυτές που ξέραμε από τις δισκογραφημένες εκδοχές τους. Οι αυτοσχεδιασμοί έδιναν κι έπαιρναν, οι ρυθμοί εναλλάσσονταν κατά βούληση και οι δύο ώρες και κάτι που το συγκρότημα βρισκόταν στη σκηνή πέρασαν πολύ γρήγορα.
Θα τα πούμε πιο αναλυτικά εδώ στον Ορφέα για το Στην Κοιλιά Του Κήτους και σίγουρα θα επιδιώξουμε και μια κουβέντα με τους Mode Plagal. Αυτό που χρειάζεται να κρατήσετε εσείς από το παρόν κείμενο, ειδικά αν ανήκετε στους πραγματικούς μουσικόφιλους, αυτούς που έχουν ανοιχτούς ορίζοντες και ζητούν από τη μουσική να τους συναρπάσει, είναι ότι πρέπει να επιδιώξετε μια δια ζώσης επαφή με το φαινόμενο που λέγεται Mode Plagal. Γιατί αν η απόδοσή τους ήταν τόσο καλή σε μια σχετικά «χαλαρή» βραδιά, φανταστείτε τι μπορούν να κάνουν υπό καλύτερες συνθήκες...
 
Φωτογραφίες: Μιχάλης Τσαντίλας
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Η αλήθεια είναι ότι είμαστε στην πρώτη θέση της επικαιρότητας, όπως τον καιρό της χούντας. Με τη διαφορά ότι τότε ήταν όλοι μαζί μας, ήθελαν να μας βοηθήσουν. Τώρα είναι όλοι εναντίον μας
Νάνα Μούσχουρη

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

25/9/1948 Γεννήθηκε ο συνθέτης Σταμάτης Μεσημέρης

ΤΥΧΑΙΑ TAGS