136 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
19.07.2019
Ορφέας | Main Feed

Μουσικά ρεπορτάζ

Κώστας Πατσαλής

Την Τρίτη 29 Ιανουαρίου δόθηκε η επίσημη πρεμιέρα  της πολυαναμενόμενης παράστασης «Ρεσιτάλ: Μαρινέλλα-Χατζής» στο Παλλάς. Οι δυο μεγάλοι καλλιτέχνες συναντήθηκα , μετά από πολλά χρόνια, στη σκηνή του Παλλάς. Τελευταία φορά ήταν το 1987 με αφορμή την τρίτη δισκογραφική τους δουλειά «Συνάντηση». Τότε είχαν δώσει  συναυλίες σε διάφορες πόλεις στην Ελλάδα αλλά και την Κύπρο. Το 1980 εμφανίστηκαν στην μπουάτ «Σκορπιός», στην Πλάκα και παρουσίασαν τη δεύτερη συνεργασία τους , το «Ταμ-ταμ». Τέσσερα χρόνια πριν, το 1976, ηχογράφησαν το τριπλό άλμπουμ  «Ρεσιτάλ», η επιτυχία του οποίου υπήρξε τεράστια. Το άλμπουμ το ηχογράφησαν κι αυτό στον «Σκορπιό» -για μια βραδιά-, αλλά το παρουσίασαν  και στο Παλλάς  και στο Παλαί ντε Σπορ της Θεσσαλονίκης. Ένα χρόνο πριν (το 1975) η Μαρινέλλα, που τόσο επιζητούσε τη συνεργασία με τον Χατζή, ηχογράφησε στον προσωπικό της δίσκο «Για πάντα» τα δυο πρώτα τραγούδια της δισκογραφικής συνεργασία τους  τα «Κι ύστερα» και «Πάλι ύπνος δεν με πιάνει». Οι δυο καλλιτέχνες είχαν προσπαθήσει να συνεργαστούν από το 1969, τότε που η Μαρινέλλα τραγουδούσε στο «Στορκ,» αλλά οι τότε συνθήκες δεν το επέτρεψαν…  Πάντα η Μαρινέλλα στα προγράμματά της στο ΖΟΟΜ, στο Στορκ, στον Διογένη, στη Νεράιδα, στο Rex, στο Μέγαρο Μουσικής, στο Ηρώδειο, στις συναυλίες της στο εξωτερικό, έβαζε στο πρόγραμμά της τραγούδια του Κώστα Χατζή! Στη δισκογραφία τραγούδησε συνθέσεις του και στο άλμπουμ  «Μαρινέλλα-Αθηναίοι» (1977), ενώ το 1985 στον προσωπικό δίσκο της Μαρινέλλας «Η αγάπη μας» συναντιούνται για να τραγουδήσουν μαζί ένα τραγούδι που έγινε μεγάλη επιτυχία το «Είσαι παντού και πουθενά»  που όμως δεν είναι σύνθεση του Κώστα Χατζή αυτή τη φορά αλλά του Αλέξη Παπαδημητρίου και οι στίχοι είναι  της Ρόνης Σοφού.
Στην επίσημη αυτή πρεμιέρα έδωσαν το παρόν πολλοί καλλιτέχνες- ανάμεσά τους είδαμε τους: Μίμη Πλέσσα, Γιώργο Κατσαρό, Ζωή Λάσκαρη, Κάτια Δανδουλάκη, Ελπίδα, Πέτρο Φιλιππίδης, Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, Γιώργο Νιάρχο, Τάνια Τρύπη, Σμαράγδα Καρύδη, Νατάσα Θεοδωρίδου, Πασχάλη αλλά και τους  δημοσιογράφους Γιώργο Παπαδάκη & Νίκο Χατζηνικολάου…
 

  
  
 

 Όταν άνοιξε η αυλαία ο Κώστας Χατζής παρέα με την κιθάρα του  άρχισε να ερμηνεύει τα τραγούδια του όπως μόνο εκείνος ξέρει. Σε λίγη ώρα εμφανίστηκε και η Μαρινέλλα και μαζί άρχισαν να ερμηνεύουν αγαπημένα τραγούδια. Κι όλα έμοιαζαν σαν  ψέμα… Η ατμόσφαιρα των δίσκων που τόσο είχαμε αγαπήσει –μια και  λόγω ηλικίας δεν τους είχαμε δει-ξετυλιγόταν μπροστά μας. «Σύνορα η αγάπη δεν γνωρίζει», «Απ΄ τ΄ αεροπλάνο», «Η αγάπη όλα τα υπομένει», «Κι ύστερα», «Πάρε με μαζί σου τσιγγάνε» και τόσα άλλα. Η Κώστας Χατζής με την χαρακτηριστική φωνή του τραγουδούσε τις κοινωνικές μπαλάντες που τόσο αγαπά κάνοντας ενδιάμεσα και άκρως χιουμοριστικά σχόλια. Η Μαρινέλλα με μια φωνή «φαινόμενο» τραγούδησε υποδειγματικά τα τραγούδια που είχε σφραγίσει η ίδια με την ανεπανάληπτη ερμηνεία της. Ο όρος «δασκάλα» που της έχει αποδοθεί από τους  νεώτερους συναδέλφους της δεν είναι καθόλου τυχαίος! Η τεχνική αυτής της τραγουδίστριας είναι σπάνια κι αξιοζήλευτη. Η Μαρινέλλα τραγούδησε εξαιρετικά και τραγούδια που είχε χρόνια να πει στο κοινό όπως τα «Λεβεντονιός», «Και μη ρωτήσεις πια», «Τελευταία σελίδα», «Αχ! Πώς με κοιτάς»,  «Έχω μια χειροβομβίδα»…  Ήταν χάρμα οφθαλμών όταν τραγούδησε για πρώτη φορά σε κοινό –ειδικά γι’ αυτές τις εμφανίσεις- το  τσιγγάνικο «Καμάβ  Τουτ».  Η παράσταση τέλειωσε με το λατρεμένο φινάλε  του δίσκου «Ρεσιτάλ»: «Ξέχασα να πω», «Φοβάμαι», «Τρελός ή παλικάρι».  Εν μέσω χειροκροτημάτων οι καλλιτέχνες ξαναβγήκαν στη σκηνή όπου η Μαρινέλλα τραγούδησε το «Η αγάπη όλα τα υπομένει» κι αποθεώθηκαν. Οι δυο αυτοί καλλιτέχνες έκαναν τη μεγάλη αυτή αίθουσα του Παλλάς να μοιάζει με τις μικροσκοπικές μπουάτ του ’60 και του’ 70, τότε που τραγουδιστές και κοινό και λόγω απόστασης γίνονταν ένα!
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι ενορχηστρώσεις του Χάρη Ανδρεάδη ήταν εξαιρετικές  και ο ήχος του Γιάννη Σμυρναίου υπέροχος! Οι φωτισμοί της Ελ. Ντεκώ  μαγευτικοί. Ο Φίλιππος Παπαθεοδώρου που είχε την καλλιτεχνική επιμέλεια, κέρδισε για ακόμα μια φορά το στοίχημα. Η σκηνοθεσία του Φασουλή ήταν διακριτική. Μόνη παράλειψη, ίσως, είναι που δεν είπαν τραγούδια από τη «Συνάντηση», ενώ υπήρχαν στο έντυπο πρόγραμμα της παράστασης.
 Εν κατακλείδι, μιλάμε για μια ποιοτική και σπουδαία παράσταση από δυο μεγάλους  καλλιτέχνες που δεν πρέπει να χάσετε!

 


Φωτογραφίες-βίντεο: Κώστας Πατσαλής

Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Ο Έρωτας είναι ο θάνατος.
Μίλτος Σαχτούρης

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS