128 αναγνώστες online
Find us on FacebookJoin us on Facebook
sideBar



Σαββέρια Μαργιολά - «Αλισάχνη»

ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ «Τι έχω να χάσω»

Τάσος Π. Καραντής
Τάσος Π. Καραντής
Πρώτη Παρουσίαση
ΜΑΡΙΑ ΣΑΧΠΑΣΙΔΗ - «Τι έχω να χάσω»
26.05.2017
Ορφέας | Main Feed
Κείμενο: Μιχάλης Τσαντίλας

Η συνέντευξη τύπου του Π.Σ.Δ.Π.Ε.

Συνεντεύξεις τύπου

Μιχάλης Τσαντίλας

Η οικονομική κρίση που διαπερνά την ελληνική κοινωνία έχει αλλάξει πολλά δεδομένα σε όλους τους τομείς και δεν θα μπορούσε να έχει αφήσει ανεπηρέαστο ούτε τον ευρύτερο καλλιτεχνικό χώρο. Σε αυτό τον χώρο ανήκουν, πέρα από τους ίδιους τους καλλιτέχνες, και οι διάφορες εταιρείες, μεγάλες και μικρές, που διοργανώνουν καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. Μέχρι πρότινος, ο μεγάλος ανταγωνισμός στον χώρο αυτό δεν είχε επιτρέψει κάποιου είδους συσπείρωση των «παικτών» του. Να, όμως, που μπροστά στην τεράστια απειλή που αντιμετωπίζουν, 53 από αυτές τις εταιρείες αποφάσισαν να δημιουργήσουν τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων (Π.Σ.Δ.Π.Ε.), με σκοπό να υπερασπιστούν τα αιτήματα που έχουν απέναντι στην Πολιτεία και άλλους φορείς. Την Τετάρτη 21 Ιουνίου, παγκόσμια ημέρα της Μουσικής, ο σύνδεσμος έδωσε συνέντευξη τύπου για να ανακοινώσει τη δημιουργία του και τους σκοπούς του.
Το διοικητικό συμβούλιο του Π.Σ.Δ.Π.Ε. έχει πρόεδρο τον Κώστα Χριστόπουλο (4 Seasons), αντιπρόεδρο τον Διονύση Ποτσολάκη (On Stage Ε.Π.Ε.), γραμματέα την Δήμητρα Μαντζούκα (Supernova Ε.Π.Ε.), ταμία την Κατερίνα Σταματάκη (Prospero – Ε. Γιαννοπούλου – Κ. Σταματάκη Ε.Ε.), μέλη τους Μιχάλη Αδάμ (Adam Productions), Όλγα Καλογριάδου (Prime Art) και Νίκο Λώρη (Didi Music Α.Ε.) και αναπληρωματικά μέλη τους Αντιγόνη-Μαρία Γιαλλουρίδου (Cricos), Ιάσωνα Καλδή (Άνωση Α.Ε.) και Χρήστο Τσιλιγιάννη (Έλβα Ε.Π.Ε.). Με κύριους ομιλητές τους Ποτσολάκη και Αδάμ, το Δ.Σ. προσπάθησε στη συνέντευξη τύπου να παρουσιάσει τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος αλλά και τα αιτήματά τους προς την Πολιτεία. Παράλληλα, όσοι παρευρέθησαν άκουσαν και κάποια στατιστικά στοιχεία που νομίζω παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Προσωπικά δεν γνώριζα π.χ. ότι το 90% των συναυλιών που γίνονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα αφορούν το ελληνικό ρεπερτόριο ή ότι η πτώση στον αριθμό των εκδηλώσεων που θα γίνουν εφέτος είναι τουλάχιστον 80%. Ένας από τους κύριους λόγους που συμβαίνει αυτό το τελευταίο είναι ότι οι δήμοι, που αναλάμβαναν μεγάλο αριθμό διοργανώσεων, πλέον διέκοψαν κάθε τέτοια δραστηριότητα καθώς οι περισσότεροι είναι υπερχρεωμένοι. Μάθαμε επίσης ότι από το αντίτιμο του κάθε εισητηρίου που πληρώνουμε, 13% είναι ο Φ.Π.Α., 7% πηγαίνει στην Α.Ε.Π.Ι., 5% είναι η εισφορά υπέρ του Εθνικού Οργανισμού Πρόνοιας (Ε.Ο.Π.) και 15% είναι για την ενοικίαση του χώρου. Οπότε, μένει το 60% της τιμής για να πληρωθούν ο καλλιτέχνης, οι μουσικοί, όσοι δούλεψαν για την πραγματοποίηση της εκάστοτε παράστασης και η εταιρεία διοργάνωσης.
 





Σύμφωνα με τον κ. Αδάμ, ο σύνδεσμος αυτός έπρεπε να υπάρχει και πριν την κρίση. Αυτός που τους ένωσε τώρα είναι ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι εκπροσωπούν τον μη επιδοτούμενο πολιτισμό, δηλαδή το 70% των εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στη χώρα μας. Επίσης, μας εξήγησε πώς οι εταιρείες αυτές προσφέρουν στην οικονομία και στον τουρισμό, αφού αποδίδουν φόρους στο κράτος, απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους και προσφέρουν ψυχαγωγία σε ντόπιους και τουρίστες. Ο κ. Χριστόπουλος δήλωσε ότι ο σύνδεσμος θα επιδιώξει τη δημιουργία ενός ελεγκτικού μηχανισμού καθώς σε πολλές περιπτώσεις παρατηρείται άγνοια της νομοθεσίας που διέπει τον χώρο ακόμα και από τους ίδιους τους εφοριακούς (!).
Κάποια από τα αιτήματα του συνδέσμου είναι η κατάργηση της εισφοράς υπέρ Ε.Ο.Π., η μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α. σε 6,5%, η μείωση της εκμίσθωσης των χώρων διοργάνωσης εκδηλώσεων και η μείωση της εισφοράς στην Α.Ε.Π.Ι. Ήδη ο σύνδεσμος έχει ενημερώσει τους υπουργούς Πολιτισμού και Οικονομικών αλλά, όπως ενημερωθήκαμε, δεν υπήρξε μέχρι στιγμής κάποια απάντηση. Επίσης, ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι στην είσπραξη των οφειλομένων από το κράτος, τη στιγμή που οι ίδιοι είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν εγκαίρως.
Αντιλαμβάνεται κανείς ότι τα προβλήματα είναι υπαρκτά και σοβαρά. Ζούμε άλλωστε σε μια χώρα όπου, ούτως ή άλλως, ο πολιτισμός αντιμετωπίζεται πολλές φορές ως δευτερεύον αγαθό και όπου πολλές φορές επικρατεί αλαλούμ – ποιος θα περίμενε ότι το Θέατρο Βράχων δεν διαθέτει τυπικά άδεια λειτουργίας (!). Σίγουρα, όμως, και οι ίδιοι οι διοργανωτές εκδηλώσεων φέρουν κάποιες ευθύνες για την όλη κατάσταση, καθώς και οι ίδιοι πολλές φορές συνέβαλαν στην κατάσταση που επικρατεί. Το ότι πλέον συνασπίζονται για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του χώρου είναι σίγουρα θετικό. Ας ελπίσουμε να επιτύχουν τους στόχους τους και να συμβάλλουν στην ακόμα καλύτερη ποιότητα των θεαμάτων τα επόμενα χρόνια. Σημειώνω ότι η ισολογισμοί που, κατόπιν ερώτησης δημοσιογράφου, υποσχέθηκαν ότι θα μας έστελναν, σχετικά με τα ποσά που έχουν εισπράξει και αυτά που τους οφείλονται από τους δήμους καθώς και σχετικά με τα κέρδη και τις ζημίες της κάθε εταιρείας, δεν μας έχουν αποσταλεί ακόμα. Ελπίζουμε κάποια στιγμή να γίνει και αυτό.
 

Συνέντευξη Τύπου, 21 Ιουνίου 2011
Θέατρο Badminton
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ

Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων
Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμoς Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων δημιουργήθηκε τον Απρίλιο του 2011 με σκοπό την στενότερη συνεργασία των μελών και την προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων που πλήττουν - ιδιαίτερα  τα τελευταία χρόνια - τον κλάδο του πολιτισμού.
Αποτελείται από 53 εταιρείες από όλη την Ελλάδα, που όλες δραστηριοποιούνται, με μικρές διαφοροποιήσεις, στον τομέα της οργάνωσης πολιτιστικών εκδηλώσεων. Εκπροσωπούμε τον κλάδο αυτό του ιδιωτικού τομέα που έχει δραστηριοποιηθεί ενεργότατα τα τελευταία χρόνια για τη διοργάνωση αναρίθμητων πολιτιστικών εκδηλώσεων προσφέροντας στο ελληνικό κοινό τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή τόσο με την Ελληνική όσο και με την ξένη καλλιτεχνική δημιουργία.
Στο ενεργητικό μας συγκαταλέγονται μεγάλες διοργανώσεις, όπως συναυλίες ευρύτατης  απήχησης (U2, Madonna, Rolling Stones κλπ.), αλλά και πολυάριθμες  άλλες -ειδικότερου ενδιαφέροντος- εκδηλώσεις που καλύπτουν όλο το φάσμα των μουσικών προτιμήσεων. Οι δραστηριότητες μας περιλαμβάνουν την διοργάνωση μεγάλων πολιτιστικών φεστιβάλ τόσο στην πρωτεύουσα όσο και στην περιφέρεια (ενδεικτικά αναφέρουμε τα Rockwave Festival, Ejekt, Kosmos, Synch, Φεστιβάλ Νεστορίου, Sani Festival, Womad και πολλά άλλα). Επίσης οι δραστηριότητες  των μελών του συνδέσμου επεκτείνονται στην δημιουργία και λειτουργία χώρων θεάματος όπως το Θέατρο Badminton, οι εγκαταστάσεις του Rockwave (Terra Vibe) αλλά και αρκετοί άλλοι μικρότεροι με πολύπλευρη χρήση που  συνολικά φιλοξενούν κάθε χρόνο αμέτρητες εκδηλώσεις προσφέροντας τα μέγιστα στο πολιτιστικό γίγνεσθαι της χώρας.
Εταιρείες-μέλη του συνδέσμου μας δραστηριοποιούνται με μεγάλη επιτυχία στη διοργάνωση πολυθεαμάτων και μιούζικαλ (πχ. Mamma Mia, Cats, David Copperfield, Cirque du Soleil, Disney on Ice κλπ) συναυλιών κλασικής μουσικής (πχ Βοccelli, Carreras κλπ) σκηνικών παραστάσεων (διάσημα ξένα θέατρα, τάνγκο, φλαμένκο, μπαλέτου, σύγχρονου χορού, θεάματα για όλη την οικογένεια κ.α.), συναυλιών τζαζ, ροκ και μικτών πολυθεαμάτων που αποτελούν τις σύγχρονες μορφές έκφρασης τέχνης.
Εκτός από τα παραπάνω, οι εταιρείες μας αντιπροσωπεύουν αποκλειστικά το σύνολο της ελληνικής μουσικής σκηνής προσφέροντας υπηρεσίες στους Έλληνες καλλιτέχνες, όπως management, marketing, promotion, διοργάνωση εκδηλώσεων, περιοδειών κλπ ενώ πολλές εταιρείες δραστηριοποιούνται στην μετάκληση ξένων καταξιωμένων καλλιτεχνών, συγκροτημάτων και θεαμάτων  φέρνοντας το ελληνικό κοινό σε επαφή με την παγκόσμια πολιτιστική δράση.
Επίσης, τα νεώτερα γραφεία του κλάδου μας εκπροσωπούν και αναδεικνύουν μια σειρά από νέους  Έλληνες και ξένους δημιουργούς που μπορεί ακόμη να μην σημειώνουν τις επιτυχίες  των καταξιωμένων, αλλά αποτελούν το μέλλον και την ελπίδα του πολιτιστικού γίγνεσθαι της χώρας μας.  
Για  τη διοργάνωση των εκδηλώσεών μας χρησιμοποιούμε όλους τους διαθέσιμους εν Ελλάδι χώρους (μεγάλα στάδια, αρχαία ή σύγχρονα θεάτρα, ιδιωτικούς ή δημόσιους κλειστούς και ανοιχτούς χώρους, ολυμπιακά ακίνητα, γήπεδα, μουσικές σκηνές, μπαρ κλπ) και πολλές εταιρείες συνεργάζονται σε τακτική βάση με όλους τους μεγάλους πολιτιστικούς φορείς (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, Ελληνικό Φεστιβάλ, κ.α.) με τις δημοτικές πολιτιστικές επιχειρήσεις και τα μικρότερης ή μεγαλύτερης εμβέλειας φεστιβάλ της ελληνικής περιφέρειας κ.α.
Ο κύκλος της οικονομικής δραστηριότητας του κλάδου μας υπερβαίνει τα 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως και αποφέρει πάνω από 30 εκατομμύρια ευρώ στο ελληνικό κράτος από έμμεσους και άμεσους φόρους. Απασχολούμε περισσότερους από 10 εώς 20 χιλιάδες εργαζόμενους σε μόνιμη και εποχική βάση. Γενώντας παράλληλα κι έναν κύκλο εργασιών που επηρεάζει και άλλους τομείς επιχειρηματικότητας (γραφίστες, τυπογραφεία, ξενοδοχεία, ταξιδιωτικά πρακτορεία, εταιρείες και χώροι εστίασης, κ.α.) ο κλάδος μας είναι βασικός κρίκος της ευρύτερης οικονομίας.
O τομέας δραστηριότητας μας άπτεται των ενδιαφερόντων, τόσο του πολιτισμού όσο και του τουρισμού. Οι πολιτιστικές  εκδηλώσεις με τις οποίες καταπιανόμαστε δεν εξυπηρετούν μόνο τα ενδιαφέροντα του εγχώριου κοινού, αλλά ενισχύουν και το πολιτιστικό προφίλ της χώρας στο εξωτερικό. Τα εκατομμύρια  των ξένων επισκεπτών στη χώρα μας έχουν την δυνατότητα να απολαμβάνουν μαζί με τις διακοπές τους μια σειρά από πολιτιστικές εκδηλώσεις που κάνουν πιο δελεαστική τη προσέλευσή τους (πολιτιστικά ορμώμενος τουρισμός) στη χώρα μας και πιο ευχάριστη τη διαμονή τους εδώ.  Πιστεύουμε επίσης ότι ο κλάδος μας είναι ο βασικός και ο πλέον οργανωμένος μηχανισμός που  διαθέτει την πείρα, τις επαφές και την τεχνογνωσία για την «εξαγωγή» του ελληνικού πολιτιστικού προϊόντος σε άλλες χώρες, για τις διακρατικές συνεργασίες-συμπαραγωγές συμβάλλοντας ποικιλοτρόπως στην ανάπτυξη-προώθηση του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού, προβάλλοντας την χώρα, προσελκύοντας το τουριστικό ενδιαφέρον, δημιουργώντας οικονομικό ρεύμα με πολλά οφέλη για τους καλλιτέχνες, τους εργαζόμενους και την ίδια την χώρα.
Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει από μέρους μας συνολικά για τη μείωση των εξόδων και αντίστοιχα την μείωση των τιμών των εισιτηρίων – που είναι και τα μόνα μας έσοδα - υπάρχουν μια σειρά από εμπόδια που αναστέλλουν σημαντικά την ανάπτυξη των πολιστιστικών δραστηριοτήτων. Το ζητούμενο είναι η βιωσιμότητα του επαγγελματικού μας κλάδου αφ’ ενός γιατί αποτελεί τον συνεκτικό ιστό για την απασχόληση μίας σειράς εργαζομένων σε διάφορα επαγγέλματα (καλλιτέχνες, συνθέτες, τεχνικοί, εργαζόμενοι κλπ) αλλά ακόμη περισσότερο για να συμβάλλει στην ανάπτυξη του δίπολου πολιτισμός-τουρισμός που κατά γενική ομολογία αποτελεί ένα πολύ βασικό τομέα ανάπτυξης της χώρας.
Ερχόμαστε με μια σειρά από συγκεκριμένες προτάσεις, στις οποίες καταλήξαμε μετά από πολλαπλές συνεδριάσεις και αφού καταγράψαμε τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος στη παρούσα φάση.
Πιστεύουμε πως είναι προς το συμφέρον όλων μας η συνέχιση της δραστηριοποίησης του κλάδου μας γιατί παρ'όλο που το προϊόν μας θεωρείται "πολυτελές" είναι όμως επιτακτικά αναγκαίο αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνά ο τόπος μας. Η τέχνη αποτελεί διέξοδο για τον κόσμο απέναντι στα σημερινά αδιέξοδα. Συνδέεται άλλωστε άρρηκτα και με την ανάπτυξη της μεγαλύτερης βιομηχανίας που διαθέτει η χώρα, τον Τουρισμό.

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΦΟΡΟΥ  5 % - ΕΙΣΦΟΡΑ ΥΠΕΡ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ( Ε.Ο.Π.) "ΦΟΡΟΣ ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗΣ"
Α. Ιστορική Εξέλιξη Εφαρμογής και Είσπραξης του φόρου.
Με τις διατάξεις της Π.Υ.Σ. 1108/1948 που κυρώθηκε με το Νόμο 1620/1951, όπως αυτές σήμερα ισχύουν, επί της τιμής των εισιτηρίων των δημοσίων θεαμάτων της περιοχής της τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης και της Θεσσαλονίκης επιβάλλεται εισφορά υπέρ Ε.Ο.Π.  με συντελεστή 10% επί της τιμής των εισιτηρίων.
Από την εισφορά αυτή απαλλάσσονται οι κινηματογράφοι, οι αθλητικοί αγώνες και επιδείξεις, οι χοροεσπερίδες – συνεστιάσεις και λοιπές εκδηλώσεις που γίνονται από νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ορισμένα είδη θεάτρων και οι μουσικές και θεατρικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούν οι τυφλοί.
Σημειώνεται ότι η εισφορά αυτή είναι πλέον έσοδο του Ειδικού Λογαριασμού Χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων και Οργανισμών του Ν.Δ. 572/1970 (Λογαριασμός 26.200).
Το 1975 καθιερώθηκε μείωση κατά 50% του αρχικού ποσοστού και έτσι προέκυψε το 5% για τις συναυλίες.
Β. Βασικοί λόγοι κατάργησης.
- Η σχεδίαση και επιβολή της εισφοράς υπέρ του Εθνικού Οργανισμού Προνοίας έγινε το 1948  και είχε σχέση καθαρά με τις φιλανθρωπικές δραστηριότητες της τέως Βασιλικής οικογένειας, άλλωστε η εισφορά αυτή έχει χαρακτηρισθεί ως φόρος της Φρειδερίκης.
- Με διάφορες νομοθετικές διατάξεις έχει καταργηθεί η επιβολή της εισφοράς του 5% στα περισσότερα είδη δημοσίων θεαμάτων.
- Πρακτικά μετά τις παραπάνω  νομοθετικές αλλαγές – απαλλαγές, στο μόνο δημόσιο θέαμα που επιβάλλεται η εισφορά του 5% είναι οι συναυλίες και οι μουσικές παραστάσεις.
- Ο Φόρος Πρόνοιας ουσιαστικά ως Φόρος Υπέρ Τρίτων, έπρεπε να έχει ήδη καταργηθεί, αφού οι δικαιολογητικοί λόγοι σύστασή του, έχουν εκλείψει (σύμφωνα με τον Νόμο επιβολής του) εδώ και 55 χρόνια και απλώς παραμένει ως κατάλοιπο μιας άλλης εποχής, επιβαρύνοντας άσκοπα τα οικονομικά των συναυλιών και τον τελικό αποδέκτη – καταναλωτή τον πολίτη.
ΦΠΑ - ΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΑΠΟ 13%  ΣΕ  6,5%
Ανεξάρτητα από την σημερινή τάση «αύξηση όλων των φόρων», που έχει σχέση με τις τελευταίες εξελίξεις στην ελληνική οικονομία, εμείς εμμένουμε στην γενικότερη άποψη που έχει διαμορφωθεί, τόσο στην Ελλάδα όσο (και πολύ περισσότερο) στην Ευρώπη, για μείωση του συντελεστή του ΦΠΑ στα Δημόσια θεάματα.
Μία πρώτη ενέργεια από το Υπουργείο Οικονομικών θεωρούμε ότι, πρέπει να είναι η εξομοίωση του συντελεστή του ΦΠΑ για τις Συναυλίες (13%), με αυτόν που ισχύει για τις θεατρικές παραστάσεις (6,5%) και τον Τουρισμό.

MEIΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΣΟΣΤΟΥ ΤΗΣ ΑΕΠΙ
Ένα τεράστιο κεφάλαιο που απασχολεί τον κλάδο μας αφορά στο θέμα  της Πνευματικής Ιδιοκτησίας ξεκινώντας από το πώς αυτή ορίζεται, πώς προστατεύεται, αλλά και από το πώς το αντίτιμο της αξιολογείται, τιμολογείται, εισπράτεται και τελικά αποδίδεται στους όποιους δικαιούχους.
Ο νόμος 2121/93 περί πνευματικής ιδιοκτησίας κάνει μια πρώτη και σοφή τοποθέτηση μέσα από τα άρθρα του αφήνοντας όμως πολλά σημεία έκθετα και το πεδίο ανοιχτό για μια Ιδιωτική Α.Ε. να εισπράτει υπερβολικά υψηλά πνευματικά δικαιώματα.
Το ποσοστό που απαιτεί η ΑΕΠΙ (7% στα  αποφορολογημένα πωληθέντα εισιτήρια) το θεωρούμε υπερβολικό, ειδικότερα τη δεδομένη χρονική στιγμή.
Το ποσοστό του 7% ορίσθηκε χωρίς τον προηγούμενο διάλογο με τον κλάδο των διοργανωτών  και είναι σαφώς ένας από τους παράγοντες που εξακοντίζουν τους προυπολογισμούς (άρα και τις τιμές εισιτηρίων) στα ύψη.
Ακόμη περισσότερο κρίνουμε ως μη αξιοκρατικούς και αυθαίρετους τους παράγοντες με τους οποίους καταρτίστηκε ο  τιμοκατάλογός της ΑΕΠΙ. Τι διαφοροποιεί το πνευματικό δικαίωμα για  την εκτέλεση δημιουργιών στην  εμφάνιση ενός καλλιτέχνη σε συναυλιακούς χώρους (απαίτηση 7%) από την εμφάνιση σε μουσικές σκηνές όπου η ΑΕΠΙ αμοίβεται με βάση το τετραγωνικό μέτρο; Τι διαφοροποιεί την αξία που έχει το πνευματικό δικαίωμα ενός δημιουργού από την ζωντανή δημόσια εκτέλεση στις αναμεταδόσεις  στο χώρο της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου, όπου τα έσοδά της ΑΕΠΙ είναι ιδιαίτερα χαμηλά;
Περαιτέρω ερώτηματα μπαίνουν με τις νέες πρακτικές της ΑΕΠΙ, που προσφέρει ειδικές συμφωνίες  με μειωμένο ποσοστό για τις εταιρείες που παρουσιάζουν μεγάλους τζίρους, δημιουργώντας έτσι ομάδες εταιριών δύο ταχυτήτων. Δηλαδή για τον ίδιο καλλιτέχνη, για την ίδια παραγωγή στον ίδιο χώρο και με τα ίδια πωληθέντα εισιτήρια, μια εταιρεία με μικρό κύκλο εργασιών καλείται να πλήρωσει πολύ μεγαλύτερο ποσοστό (7%) από μια εταιρεία με μεγάλους τζίρους που θα έφτανε να πληρώνει και 4,5%.
Πεποίθηση μας είναι ότι η μείωση του ποσοστού θα εξυγιάνει, διευκολύνει και  εξομαλύνει τη ροή της συνεργασίας του κλάδου μας με την ΑΕΠΙ.
Ζητούμενο  μας επίσης να καταργηθεί η απαίτηση της για τις εκδηλώσεις ελευθέρας εισόδου και για τα  φιλανθρωπικά  γεγονότα καθώς ως τώρα η απαίτηση της ΑΕΠΙ ορίζεται σε ποσοστό επί των εξόδων.

ΜΕΙΩΣΗ ΕΚΜΙΣΘΩΣΗΣ ΧΩΡΩΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
Καθοριστικός παράγοντας ως προς την αύξηση της τιμής εισιτηρίου μιας πολιτιστικής εκδήλωσης είναι και αυτός του υπερβολικού κόστους ενοικίασης των χώρων στους οποίους διοργανώνονται συναυλίες και σκηνικές παραγωγές (γήπεδα, Ολυμπιακά Ακίνητα, ιδιωτικά, δημοτικά και επιχορηγούμενα θέατρα). Εκτός από τα υψηλά ποσοστά επι των εισιτηρίων που απαιτούνται, οι διοργανωτές υποβάλλονται σε επί πλέον έξοδα που άλλα αφορούν σε βασικές υποδομές όσον αφορά στην Υγεία και στην Ασφάλεια των θεατών και των εργαζομένων (τουαλέτες, περίφραξη, ροές θεατών) και άλλα σε τεχνικό εξοπλισμό και παροχές που είναι απαραίτητα για την υλοποίηση των εκδηλώσεων (φωτιστική-ηχητική εγκατάσταση, σκηνή, εκδοτήρια εισιτηρίων κλπ)
Προβλέπουμε ότι αν δεν γίνει μία συλλογική προσπάθεια επαναδιαπραγμάτευσης του κόστους παραχώρησης σε συνάρτηση με τις προσφερόμενες παροχές, ιδιαίτερα την τρέχουσα περίοδο της οικονομικής κρίσης, βραχυπρόθεσμα ο κλάδος των διοργανώσεων πολιτιστικών εκδηλώσεων θα συρρικνωθεί και αυτό θα οδηγήσει στην περιορισμένη εκμετάλλευση των ανωτέρω χώρων και κατά συνέπεια στην αλυσιδωτή μείωση του εισοδήματος όλων των εμπλεκόμενων κλάδων (χώροι, καλλιτέχνες, εταιρείες, τεχνικοί, διαφημιστές, εργαζόμενοι, κράτος) ενώ πολλοί χώροι θα οδηγηθούν σε παρακμή και μαζί με αυτούς ο πολιτισμός.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ
Τεράστια και δυσβάστατα τα σχετικά κόστη ασφαλιστικών εισφορών που εκτοξεύουν τους προϋπολογισμούς των πολιτιστικών εκδηλώσεων και κατ’ επέκταση τις τιμές των εισιτηρίων αλλά και τις τιμές πώλησης των παραγωγών προς τους πολιτιστικούς φορείς.
Αίτημά μας είναι να οριστεί ανώτατο πλαφόν στις εφ’άπαξ αμοιβές για τις οποίες θα οφείλονται ασφαλιστικές εισφορές και όχι πλαφόν στις ετήσιες αποδοχές των εργαζομένων που ευνοεί μεν τους εργαζόμενους αλλά όχι και τους εργοδότες.
Αιτούμεθα όπως αποσαφηνισθεί από το ΙΚΑ για το αν τα γραφεία παραγωγής  και οργάνωσης πολιτιστικών εκδηλώσεων μπορούν, εκτός από την ασφάλιση των εργαζομένων στο θέαμα – ακρόαμα  σε ελεύθερη παροχή υπηρεσίας, να ασφαλίζουν τους καλλιτέχνες στο θέαμα-ακρόμα και με τις διατάξεις της εξαρτημένης εργασίας.
Παρ’ όλο που έχουν γίνει από συναδέλφους γραπτά αιτήματα , δεν έχει απαντηθεί γραπτώς και επισήμως το ερώτημα αυτό από το ΙΚΑ, με αποτέλεσμα άλλα γραφεία συναυλιών να κάνουν προσλήψεις-απολύσεις εξαρτημένης εργασίας και άλλα να κάνουν συμβάσεις εφ άπαξ αμοιβών.

ΟΦΕΙΛΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΠΟΥ ΠΤΩΧΕΥΟΥΝ  ΚΑΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΟΦΕΙΛΩΝ ΤΩΝ Ο.Τ.Α.
Άμεση ανάγκη η εύρεση λύσεων για τα  οφειλόμενα από Πνευματικά Κέντρα και Δημοτικές Επιχειρήσεις που τελούν υπό πτώχευση,  όπως επίσης και για τις καθυστερήσεις αποπληρωμών από Δήμους και άλλους φορείς του δημοσίου, ενώ οι διοργανωτές έχουν καταβάλει όλα όσα αναλογούν στις τιμολογήσεις τους (ΦΠΑ, εργοδοτικές εισφορές, φόρους μουσικών, αμοιβές μουσικών, κόστος μεταφοράς καλλιτεχνικού συγκροτήματος, ηχητική κάλυψη και όλα τα έξοδα της παραγωγής, πλέον της εισοδηματικής τους φορολόγησης) για εισοδήματα που δεν έχουν ποτέ εισπράξει.
Σύμφωνα με το άρθρο 277 του π.δ.410/1995, οι επιχειρήσεις αυτές αποτελούν ν.π.ι.δ., έχουν δική τους προσωπικότητα και δεν ταυτίζονται με το δήμο ή τη κοινότητα που τις συνέστησε. Εν όψει αυτών οι κάθε είδους υποχρεώσεις που δημιουργούνται κατά τη λειτουργία τους, π.χ. οφειλές προς τρίτους, ασφαλιστικά ταμεία, μισθοί προσωπικού κ.λ.π. βαρύνουν τη δημοτική επιχείρηση και μόνον, χωρίς αυτές να μπορούν να μεταβιβασθούν και εκπληρωθούν από τους συστήσαντες αυτές Ο.Τ.Α. Αυτό αποτελεί από μόνο του ένα μεγάλο πρόβλημα γιατί σε περίπτωση πτώχευσης των ν.π.ι.δ. οι εταιρείες συναυλιών μένουν νομικά ακάλυπτες και δεν μπορούν να εισπράξουν τα οφειλόμενα.
Οι αμιγείς δημοτικές επιχειρήσεις διέπονται, πέραν των ρυθμίσεων του Δ.Κ.Κ., από τις αντίστοιχες διατάξεις της εμπορικής νομοθεσίας και κηρύσσονται, αν παύσουν τις πληρωμές τους, σε κατάσταση πτώχευσης. Επειδή, η δομή και η λειτουργία των επιχειρήσεων αυτών προσιδιάζει περισσότερο προς τις κεφαλαιουχικού τύπου εταιρίες της εμπορικής νομοθεσίας, η κήρυξή τους σε πτώχευση δεν επηρεάζει τους συστήσαντες αυτές Ο.Τ.Α. Έτσι, η ικανοποίηση των αξιώσεων των δανειστών της επιχείρησης δεν μπορούν να προβληθούν και κατά του οικείου Ο.Τ.Α.
Γνώμη μας είναι οι οφειλές των δημοτικών επιχειρήσεων και των πνευματικών κέντρων να έχουν την απόλυτη εγγύηση του Ο.Τ.Α.  και να αναλαμβάνουν πλήρως τις οικονομικές τους υποχρεώσεις σε περίπτωση αδυναμίας. Οποιαδήποτε άλλη συμπεριφορά δε συνιστά ισονομία των πολιτών έναντι του δημοσίου και είναι αντισυνταγματική και καταχρηστική με δυσβάσταχτες οικονομικές συνέπειες για τον κλάδο μας αλλά και γενικότερα για τους πολίτες που είναι απροστάτευτοι έναντι της συναλλαγής τους με το δημόσιο.
ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΞΕΝΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ & ΞΕΝΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ
Σύμφωνα με την ελληνική φορολογική νομοθεσία, παρακρατείται φόρος 25% από τις αμοιβές ξένων καλλιτεχνών που εμφανίζονται στην χώρα μας. Το ιδιο ισχύει και για τα ποσά που καταβάλλονται στην περίπτωση μετάκλησης μίας σκηνικής παραγωγής ή ενός θεάματος.
Για να γίνει ένα σκηνικό θέαμα (μιούζικαλ, θέατρο, όπερα, μπαλέτο κλπ), ένας παραγωγός (ιδιώτης, οργανισμός κλπ) επενδύει σε μια ομάδα δημιουργών (συγγραφείς, συνθέτες, χορογράφοι, σχεδιαστές κοστουμιών, σχεδιαστές φωτισμών – ήχου, οπτικά εφφέ κλπ) και σε πολλά άλλα έξοδα (παραγωγή κοστουμιών, σκηνικών, ενοικιάσεις χώρων για δοκιμές κλπ). Για να αποσβέσει την επένδυσή του πουλάει το προϊόν στα ανά τον κόσμο θέατρα και για το όποιο κέρδος του φορολογείται στη χώρα του όπως όλες οι εταιρείες. Οι επί σκηνής καλλιτέχνες είναι μισθωτοί και το ποσό που καταβάλλεται στον παραγωγό δεν είναι προσωπικό τους εισόδημα!
Θα πρέπει να διαφοροποιηθεί η φορολόγηση των εισοδημάτων που αφορούν σε προσωπικές αμοιβές των καλλιτεχνών-φυσικών προσώπων με την φορολόγηση του ποσού που καταβάλλεται σε μία ξένη εταιρεία παραγωγής  η οποία ουσιαστικά «πουλάει» ένα πολυσύνθετο πολιτιστικό προϊόν. Η πρώτη περίπτωση είναι ατομικό εισόδημα ενώ η δεύτερη περίπτωση αφορά στην αξία ενός προϊόντος που έχει παραχθεί εξ ολοκλήρου εκτός Ελλάδας. Οι δύο περιπτώσεις δεν μπορούν να εξισώνονται ως εάν επρόκειτο για το ίδιο status εισοδήματος και να φορολογούνται εφ’ όλου του ποσού με 25%. 

ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ
Πρόεδρος: Κώστας Χριστόπουλος
Αντιπρόεδρος: Διονύσης Ποτσολάκης
Γραμματέας: Δήμητρα Μαντζούκα
Ταμίας: Κατερίνα Σταματάκη
Μέλη: Μιχαήλ Αδάμ, Όλγα Καλογριάδου, Νίκος Λώρης
Αναπληρωματικά μέλη: Αντιγόνη-Μαρία Γιαλλουρίδου, Ιάσωνας Καλδής, Σπύρος Τσιλιγιάννης

Για  θέματα που αφορούν την υποστήριξη της  Γραμματείας στις δημόσιες σχέσεις – γραφείο τύπου:
Αντιγόνη-Μαρία Γιαλλουρίδου ( This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it )
Ιάσωνας  Καλδής  ( This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it )

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
ΙΔΡΥΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
01) ΑΔΑΜ ΜΙΧΑΛΗΣ ADAM PRODUCTIONS
02) ΑΝΔΡΙΩΤΗΣ ΜΑΝΟΣ MSQUARED
03) ΒΟΓΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ STEREOMATIC
04) ΓΕΩΡΓΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ THEATER ENTERTAINMENT ΑΕ
05) ΓΕΩΡΓΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ SILVER MOON
06) ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ SPICY ΑΕ
07) ΔΟΜΟΣΟΓΛΟΥ ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΖΑΝ DB
08) ΔΡΑΓΟΥΝΗ ΤΩΝΙΑ ΑΤΙΚΙΟΥΖΕΛ ΕΠΕ
09) ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ  ROAD PRODUCTIONS
10) ΖΩΝΤΗΡΟΣ ΠΕΤΡΟΣ SHOW WHAT
11) ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΛΑΒΡΥΣ
12) ΘΡΑΣΟΣ ΕΙΡΗΝΗΣ LIVELY ART PRODUCTIONS
13) ΙΣΑΑΚ ΓΙΩΡΓΟΣ  PEOPLE ENTERTAINMENT GROUP ΑΕ
14) ΚΑΛΔΗΣ ΙΑΣΩΝΑΣ  ΆΝΩΣΗ ΑΕ
15) ΚΑΛΟΓΡΗΑΔΟΥ ΟΛΓΑ  PRIME ART
16) ΚΑΝΟΥΣΗΣ ΘΑΝΟΣ  ON THE ROAD PRODUCTIONS
17) ΚΑΡΑΪΝΔΡΟΣ ΆΓΓΕΛΟΣ ΔΑΙΔΑΛΟΣ
18) ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΠΕ
19) ΚΑΤΣΑ ΑΝΝΑ CTS PRODUCTIONS
20) ΚΙΡΚΙΝΕΖΟΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ SUI GENERIS LTD
21) ΚΟΛΙΑΔΗΜΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ (ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ)
22) ΛΕΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ  NAMAΝ PRODUCTIONS
23) ΛΩΡΗΣ ΝΙΚΟΣ  DIDI MUSIC AE
24) ΜΑΝΤΖΟΥΚΑ ΔΗΜΗΤΡΑ SUPERNOVA ΕΠΕ
25) ΜΗΤΡΟΥΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΡΩΔΙΟΣ LIVE
26) MΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΜΑΡΚΟΣ ELEVEN CONCERTS A.E.
27) ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ GAGARIN
28) ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ GMI CORPORATION
29) ΜΠΑΡΛΟΣ ΠΑΝΟΣ BACKSTAGE PRODUCTIONS
30) ΟΡΦΑΝΙΔΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑ ΓΑΛΑΞΙΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΘΕΑΜΑΤΩΝ ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ
31) ΠΑΛΤΟΓΛΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ - ΠΑΛΤΟΓΛΟΥ ΕΠΕ - DETOX
32) ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΜΥΡΟΦΟΡΑ ΗΧΟΧΡΩΜΑ
33) ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ (ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ)
34) ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ XSTATIC
35) ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΣΠΥΡΟΣ ARCTOS
36) ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΥΝΑΥΓΕΙΑ ART VIEW
37) ΠΟΣΠΟΡΕΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ THE SELF PRESERVATION SOCIETY
38) ΠΟΤΣΟΛΑΚΗΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ ON STAGE ΕΠΕ
39) ΡΟΥΜΠΕΝ ΕΛΕΝΗ ΠΟΛΥΦΩΝΟΝ
40) ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ PROSPERO - Ε. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ–Κ. ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ Ε.Ε.
41) ΣΤΑΜΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ (ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ)
42) ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ PRINCIPAL
43) ΣΤΡΙΓΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ EPOCA PRODUCTIONS
44) ΣΥΡΙΜΠΕΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ MOJO ΕΠΕ
45) ΤΗΛΕΜΑΧΟΥ ΜΑΙΡΗ HALF NOTE PRODUCTIONS
46) ΤΡΑΝΤΑΛΛΙΔΗΣ ΜΑΝΟΣ ΓΙΑΛΛΟΥΡΙΔΟΥ ΑΝΤΙΓΟΝΗ & ΣΙΑ Ε.Ε. - CRICOS
47) ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ ASTRA
48) ΤΣΑΤΣΟΥΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΤΡΟ AE
49) ΤΣΕΪΜΑΖΙΔΟΥ ΑΝΝΑ SOLIST
50) ΤΣΙΛΙΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΣ GOLDEN STAGE EVENTS
51) ΤΣΙΛΙΓΙΑΝΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΛΒΑ ΕΠΕ
52) ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ 4 SEASONS
53) ΨΩΜΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ IRIS ART

 
Φωτογραφίες: Μιχάλης Τσαντίλας
 
 
Οι απόψεις και οι σκέψεις των συνεργατών του Ορφέα δεν ταυτίζονται απαραίτητα με τη γνώμη του περιοδικού.
Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση και η αναδημοσίευση του συνόλου ή μέρους των άρθρων του Ορφέα, χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων του περιοδικού και του συντάκτη και χωρίς ταυτόχρονη αναφορά της επωνυμίας του περιοδικού, του ονοματεπωνύμου του συντάκτη και του ακριβούς συνδέσμου του άρθρου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

RSS

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ (90d)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

ΕΙΠΑΝ - ΕΓΡΑΨΑΝ

Θα ήθελα μια κοινωνία που θα έχει μια γραμμή – οριζόντια – για όλα τα παιδιά που γεννιούνται. Να είναι όλα ίσα στην εκκίνηση. Όταν μου λένε αν είμαι αριστερός, αυτό τους απαντώ.
Θάνος Μικρούτσικος

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ / ΑΥΡΙΟ

Δεν έχουν καταχωρηθεί γεγονότα.

ΤΥΧΑΙΑ TAGS